  • 61. Data: 2009-10-15 13:44:39
    Temat: Re: Dlaczego ATmega128 przekłamuje?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości
    news:hb790t$bbg$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > jak pisze aplikacje na PC to rzadko kiedy mam 2 breakpointy, jesli mam to
    > tylko dlatego, ze ktoregos zapomnialem skasowac :)

    Dokladnie, a warunkowego uzylem moze trzy razy w zyciu - kwestia wprawy.

  • 62. Data: 2009-10-15 13:45:03
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Ale jakie konkretnie warunki mozna zapodac oprocz tych, ktore potrafi
    > ATMega z JTAG?

    > Zdarzylo mi sie ustawic 4 pulapki, ale juz naprawde nie widze potrzeby,
    > zeby ustawiac wiecej. W koncu jak szukam bledu to mam jakies
    > podejrzenia, a nie ustawiam pulapek w calym kodzie. Wlasciwie to 1-2 mi
    > w zupelnosci wystarczaja. Zeby nie bylo, ze sprzet mi wymusza takie
    > zachowania - jak pisze aplikacje na PC to rzadko kiedy mam 2
    > breakpointy, jesli mam to tylko dlatego, ze ktoregos zapomnialem
    > skasowac :)

    To pisz tak dalej, przeciwskazań nie ma.
    K.

  • 63. Data: 2009-10-15 14:25:30
    Od: Konop <k...@g...pl>

    T.M.F. pisze:

    > Cos sie zapetliles, to w koncu te pola bitowe sa rozmieszczane dowolnie
    > czy nie?

    Nie no, w MOIM ;) rozwiązaniu kolejność łatwo zmienić i jest ona
    "pewna", a w polach bitowych też łatwo zmienić, ale jest ona niepewna...

    > IMHO kompilator rozmieszcza je w kolejnosci w jakiej sa zdefiniowane - w
    > koncu to struktura, a elementy struktury wystepuja w kolejnosci zgodnej
    > z definicja.

    Poszukam gdzieś informacji, bo na pewno gdzieś to czytałem... ale czy to
    było wiarygodne źródło, to nie wiem... ale tak swoją drogą, robisz
    strukturę (zapis skrócony):
    Pole1 : 3
    Pole2 : 4
    Pole3 : 6
    Pole4 : 1
    Pole5 : 2

    Proc o dostępie do pamięci bajtowym... jak pamięć przydzieli
    kompilator?? Jak wrzuci jak leci, to Pole3 będzie podzielone pomiędzy
    dwa bajty?? Czy może najstarszy bit zostanie "pusty" i Pole3 zacznie się
    od drugiego bajtu - wówczas całość zajmie 3 bajty... a może kompilator w
    ten 1 wolny bit pierwszego bajtu wrzuci Pole4??

    Pozdrawiam
    Konop

  • 64. Data: 2009-10-15 14:52:39
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-15 16:25:30 +0200, Konop <k...@g...pl> said:

    > Proc o dostępie do pamięci bajtowym... jak pamięć przydzieli kompilator??

    man gcc

    -mbit-align

    --
    DJ

  • 65. Data: 2009-10-15 15:21:14
    Od: cepu69 <c...@t...pl>

    Adam Dybkowski wrote:

    > Pomyliłeś języki, zacznij pisać raczej w Javie.

    Raczej orginalny pytacz pomylil sie z wyborem zawodu.
    Moja rada brzmi :
    1. Albo pogodz sie z tematem i zwiaznymi z nim problemami czyli wez sie do
    nauki
    2. Albo daj sobie spokoj to jest nie dla Ciebie i mam to na mysli tworzenie
    kodu jako takiego (bez wzgledu na jezyk) bo zawsze bedzi pod gorke i wiatr
    w oczy ;)

  • 66. Data: 2009-10-15 18:11:54
    Od: "MiSTER" <1...@p...onet.pl>

> [...]
    > koncu to struktura, a elementy struktury wystepuja w kolejnosci zgodnej z

    Nie zaleca się korzystać z pól bitowych jeżeli soft ma być kompilowany pod
    różnymi platformami gdyż standard NIE DEFINIUJE kolejności przypisania
    bitów.

    W niektórych sytuacjach jest to bardzo istotna przeszkoda.

    Pozdrawiam
    MiSter

  • 67. Data: 2009-10-15 18:13:17
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 15 Oct 2009 14:47:53 +0200,
    T.M.F. <t...@n...mp.pl> screamed:

    > Cos sie zapetliles, to w koncu te pola bitowe sa rozmieszczane dowolnie
    > czy nie?

    Zależnie od architektury CPU i od kompilatora. Jeśli zapiszesz strukturę
    z polem bitowym do pliku, taki plik nie będzie przenośny.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:214B ]
    [ 20:12:08 user up 12226 days, 8:07, 1 user, load average: 0.30, 0.10, 0.54 ]

    God: Darwin's chief rival.

  • 68. Data: 2009-10-15 18:16:45
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 14 Oct 2009 23:49:13 +0200,
    Adam Dybkowski <a...@4...pl> screamed:
    > Tam kod wynikowy wykonywany przez procesor jest znacząco oddalony od
    > tego, co napisał programista (oprócz kompilatora po drodze jest maszyna
    > wirtualna tłumacząca bytecode na asembler danego procka). Nawet
    > skomplikowane akcje pisze się szybciej i krócej niż w C, ale wynikiem
    > tego jest kod działający znacznie wolniej niż napisany od razu w języku
    > C no i przy tym znacznie dłuższy (po kompilacji w JRE, bytecode może być
    > nawet krótszy). No ale jeżeli przedkładasz koszt developmentu nad
    > wydajność aplikacji to Java będzie w sam raz dla Ciebie.

    Bez przesady znowu z tą wydajnością. Różnice nieistotne zwłaszcza
    w przypadku programów z GUI. Dużo programów napisałem w Pythonie, dla
    Ciebie pewnie taki program stoi w miejscu i ani piśnie... ;)
    A dlaczego w nim? Szybciej, zwięźlej, czytelniej, przenośniej.
    Ale to już na jakieś advocacy.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:233B ]
    [ 20:14:39 user up 12226 days, 8:09, 1 user, load average: 0.30, 0.10, 0.54 ]

    It's here at last: We've released a 26-week project in 48 weeks.

  • 69. Data: 2009-10-15 19:56:50
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 14 Oct 2009 15:17:47 +0200,
    Konop <k...@g...pl> screamed:
    > jak do pamięci RAM. Uważam, że dobrze, że pamięć Flash w AVRze obsługuje
    > się nie jak zwykłe zmienne, bo wymusza to na programiście odpowiednie
    > podejście do tego typu zmiennych.

    Z punktu widzenia programisty piszącego program w C jest to jedynie
    upierdliwe (mam tu na myśli tablice z const char *).

    > jest jak zwykła zmienna. W komputerach klasy PC stałe (const) trzymane
    > są w pamięci RAM, bo nie ma innego wyjścia. W ARMach trafiają do pamięci
    > Flash z reguły, bo jest jedna przestrzeń adresowa. Czemu dla AVRów
    > miałby być wyjątek??

    Zużywa na ARV niepotrzebnie RAM dla vtable w przypadku C++.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 21:54:16 user up 12226 days, 9:49, 1 user, load average: 0.30, 0.10, 0.54 ]

    Death is life's way of telling you you've been fired.

  • 70. Data: 2009-10-15 20:36:27
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhdepht.6fu.milusi.pysiaczek@buziaczek.pl...
> [...]
    >
    > Zależnie od architektury CPU i od kompilatora. Jeśli zapiszesz strukturę
    > z polem bitowym do pliku, taki plik nie będzie przenośny.

    Podobnie jak swobodny strumien swiadomosci jest slabo przenosny, ale
    przeciez zdajemy sobie z tego sprawe, wiec bez przesady.