  • 41. Data: 2011-10-21 12:50:58
    Temat: Re: Dla zwolenników szybkości ...
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-21 12:42, Arek pisze:

    > Zdecydowanie za dużo TV i portali typu onet. Poszukaj ile wybudowano dróg w
    ostatnich latach, jaki to procent całej sieci, oraz jakie jest obciążenie tych dróg.
    I przestań w końcu się kompromitować.

    Jadąc przez Polskę widzę stałą poprawę - nie chodzi tylko, ani nawet głównie
    o nowe drogi, tylko raczej o remonty starych, przy okazji często poszerza się pobocza
    itd.
    Sieć drogowa, poza może gminnymi najniższej kategorii wydaje mi się dostosowana do
    areału
    i gęstości zaludnienia. Ważniejsza jest jej jakość.

  • 42. Data: 2011-10-21 12:52:03
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    > Bo budują coraz więcej lepszych dróg, które więcej wybaczają :P

    OOO właśnie. Bo jak się weźmie taką mapkę z kolorowymi polskimi drogami,
    (kolor czarny max ilość wypadków, niebieski - bardzo mało) to się
    okazuje że te najszybsze są najbezpieczniejsze... Przecież nie tak miało
    być! Przecież ja słyszę ciągle że to prędkość zabija!
    Ni cholery mi się to wpisuje w to co widzę...

    Nawet EuroNCAP twierdzi że największa liczba _wypadków_ odbywa się przy
    64km/h...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 43. Data: 2011-10-21 12:55:03
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-10-21 12:52, The_EaGle pisze:

> [...]
    > okazuje że te najszybsze są najbezpieczniejsze... Przecież nie tak miało
    > być! Przecież ja słyszę ciągle że to prędkość zabija!

    Mapki:
    http://tinyurl.com/6cj4exo

    dane:
    http://tinyurl.com/6zkdfy6

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 44. Data: 2011-10-21 12:55:18
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 21-10-2011 12:40, Arek pisze:

    > Za ile lat Ty będziesz mógł podnieciś się maturą? O PJ nie wspominam.

    Maturka w tym roku była, to się chłopczyk teraz obnosi? ROTFL.

  • 45. Data: 2011-10-21 12:57:18
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-21 12:04, DoQ pisze:

    > Czytając twoje wypociny można dojść do wniosku, że podniecasz się
    > niedawno uzyskanym PJ.

    Być może też, ale raczej obstawiam jakiś chroniczny zespół błędnego
    wnioskowania, którego formę mamy okazję poznać - każdy kto ma inne
    zdanie nie jeździ samochodem, ma chorą świadomość i w ogóle posiada
    jakieś dysfunkcje intelektualne.

  • 46. Data: 2011-10-21 12:57:29
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 21-10-2011 12:52, The_EaGle pisze:

> [...]
    > być! Przecież ja słyszę ciągle że to prędkość zabija!
    > Ni cholery mi się to wpisuje w to co widzę...

    Bo to jest tak, że kierujący ma się dostosować do drogi, a nie droga do
    kierującego.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 47. Data: 2011-10-21 12:59:58
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-21 12:44, Arek pisze:

    > I na takiej gierkówce jechałbyś 50km/h bo tamtędy Arturo-podobni jeżdżą raz do roku
    na święto zmarłych i chcieli by jeździć "bezpiecznie".

    Polecam książkę "Wisdom of crowds". Okazuje się, że statystycznie uśrednione
    wyniki zapytania szerokich grup okazują się zaskakująco rozsądne.
    Na przykład, badania ankietowe wśród pracowników dużych korporacji dały
    o wiele lepszą estymację ich perspektyw wzrostu, trafnego przewidywania
    sprzedaży usług, produktów, najlepszych kierunków rozwoju itd, niż teorie
    ich najbardziej kompetentnych managerów.

    Poza tym czego chcesz - demokracja - władza ludu.

  • 48. Data: 2011-10-21 13:02:28
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 21-10-2011 12:57, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > wnioskowania, którego formę mamy okazję poznać - każdy kto ma inne
    > zdanie nie jeździ samochodem, ma chorą świadomość i w ogóle posiada

    To jest to co opisywałem wyżej - "umie najlepiej" ;)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 49. Data: 2011-10-21 13:02:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Bo budują coraz więcej lepszych dróg, które więcej wybaczają :P

    Budują nowe, remontują/przebudowują stare, uspokajają ruch itd.
    - kto tego nie widzi jest zwyczajnie ślepy (w tym na argumenty).
    Postęp się czuje od lat. Natężenie ruchu też oczywiście wzrosło,
    ale same drogi mamy coraz lepsze i bezpieczniejsze (nie tylko
    dzięki FR). Widać to zresztą po statystykach.

  • 50. Data: 2011-10-21 13:03:58
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-10-21 12:57, DoQ pisze:

    > Bo to jest tak, że kierujący ma się dostosować do drogi, a nie droga do
    > kierującego.

    Niedasie. Kupujesz auto pierwsze z brzegu a następnie podporządkowujesz
    się pod jego ograniczenia czy też kupujesz auto które najlepiej spełnia
    Twoje wymagania?

    Ludzie mają w zwyczaju do siebie dostosowywać otoczenie a nie na odwrót.
    Mieszkanie urządzasz pod siebie a nie dostosowujesz się niewygód
    mieszkania.

    Generalnie w Polsce jest ogromna potrzeba szybkiego i sprawnego
    przemieszczania się i do tego trzeba zbudować drogi. Ot i cała filozofia.

    Pozdrawiam
    Rafał