    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dla zwolenników szybkości ...
    Date: Thu, 27 Oct 2011 09:39:50 +0200

    W dniu 2011-10-26 22:10, The_EaGle pisze:

    > Prościej niż zmienić ludzi jest zmienić drogi. Problem w tym że my
    > jeszcze do tego nie dorośliśmy i nie rozumiemy tego fenomenu.

    Nie, no skąd. Drogi nie zmieniają się na lepsze, nie buduje się nowych,
    nie wprowadza się różnych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo.

    > Tak samo jak z narkotykami. Od lat 80tych trwa krucjata na rzecz
    > zwalczania narkotyków na całym świecie. Efekt = wzrost spożycia o 300% !

    Aha, to skutek tej krucjaty.

    > Za chwilę w niektórych krajach UE dojdziemy do poziomu w którym kolejne
    > kroki ograniczające prawa kierowców spowodują wzrost a nie spadek ilości
    > wypadków.To tylko kwestia czasu.

    Dość odważna teoria, tylko bez pokrycia w faktach. Zwyczajnie poniżej
    pewnego poziomu zejść się nie da. Można tylko minimalizować
    śmiertelność itd. Szwedzkie pomysły są całkiem fajne tylko, że im
    wyszło, że muszą motocyklistów wyeliminować z dróg - raczej niemożliwe.

    > Dotychczasowy spadek ilości wypadków
    > to głównie wzrost bezpieczeństwa samochodów w krajach rozwiniętych
    > motoryzacyjnie.

    To ja poproszę jakikolwiek ślad dowodu w postaci choćby statystycznego
    rozkładu wpływu poszczególnych elementów na spadek ilości wypadków.
    Do tej pory samo bezpieczeństwo samochodów miało tylko niewielki wpływ
    na ilość wypadków, za to miało większy na ilość ofiar śmiertelnych,
    choć to też w zestawie z innymi czynnikami.

    > Dokonaliśmy milowego skoku w latach 90tych z samochodów
    > w których bezpieczeństwo było mało istotne do bezpiecznych, teraz ludzie
    > stopniowo wymieniają nawet stare graty na stare ale już bezpieczne auta.

    Wiesz, że statystyki zaprzeczają, że miało to jakiś duży wpływ na
    ilość wypadków, rannych, zabitych?

    > Dlatego kolejnych spadków ilości wypadków nie spodziewajmy się w starej
    > UE.

    Naprawdę? To dlatego, że mają względnie nowe samochody?
    LOL

    > W Polsce średni wiek samochodu to około 15 lat, za 5-8 lat wszyscy
    > niemal będziemy jeździć bezpiecznymi autami

    Podaj definicję bezpiecznego samochodu.

    > a ilość wypadków może
    > przestać spadać (chyba że drogi w tym czasie wybudujemy bezpieczne).

    Tak naprawdę nie chodzi o spadek samej ilości wypadków, a spadek
    ilość ofiar. Tego się nie zrobi w żaden sposób "nowoczesnymi"
    samochodami tylko przykręceniem wielu kierowcom "radosnej twórczości"
    i dobudowaniem dróg szybkiego ruchu. Bezpieczeństwo na drogach jest
    coraz wyższe, jeździ się coraz lepiej, kultura wzrasta, jednak
    nadzór nad ruchem oraz eliminacja zachowań odstających od zasad
    współżycia społecznego jest bardzo kiepska.