-
Data: 2011-10-27 10:08:52
Temat: Re: Dla zwolenników szybkości ...
Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-10-27 09:39, Artur Maśląg pisze:
>>> Ale to przecież nie organizacja jest winna tylko ludzie. Zapytaj miszcza
>>> Artura M. on Ci wszystko wyjaśni.
>>
>> Prościej niż zmienić ludzi jest zmienić drogi. Problem w tym że my
>> jeszcze do tego nie dorośliśmy i nie rozumiemy tego fenomenu.
>
> Nie, no skąd. Drogi nie zmieniają się na lepsze, nie buduje się nowych,
> nie wprowadza się różnych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo.
Owszem buduje się. Jednak Państwo nie przedstawia tego jak głównego
powodu wypadków a wini kierowców. Tymczasem kierowcy są jak najbardziej
winni ale tego że mają do czynienia z drogami nie przystosowanymi do
obecnego rozwoju motoryzacji i ich potrzeb do przemieszczania się.
>> Tak samo jak z narkotykami. Od lat 80tych trwa krucjata na rzecz
>> zwalczania narkotyków na całym świecie. Efekt = wzrost spożycia o 300% !
>
> Aha, to skutek tej krucjaty.
Nie widzisz zależności po między zachowaniem się ludzi w obu
przypadkach? Zakazami nie wiele da się osiągnąć. Można coś ograniczyć na
krótką metę ale jak ktoś chce to sięgnie po narkotyki tak jak ktoś chce
zapierdalać po drogach publicznych to będzie to robił.
>
>> Za chwilę w niektórych krajach UE dojdziemy do poziomu w którym kolejne
>> kroki ograniczające prawa kierowców spowodują wzrost a nie spadek ilości
>> wypadków.To tylko kwestia czasu.
>
> Dość odważna teoria, tylko bez pokrycia w faktach. Zwyczajnie poniżej
> pewnego poziomu zejść się nie da. Można tylko minimalizować
> śmiertelność itd.
> Szwedzkie pomysły są całkiem fajne tylko, że im
> wyszło, że muszą motocyklistów wyeliminować z dróg - raczej niemożliwe.
Motocyklistów, rowerzystów i pieszych. A jak już wyeliminują to każą
avatorom jeździć w samochodach. Ich pomysły to utopia. Nazwijmy rzecz po
imieniu. Do czasu aż kierowca czyli człowiek będzie za kierownicą to
kolizje i wypadki będą częste. Zresztą inna jest filozofia życia Szweda
a inna Włocha - połowa tych południowców prędzej rozniesie rząd w pył
niż pozwoli sobie założyć kajdany na kierownicę. Kto inny jak nie
kierowcy wybierają tych co to ustalają?
>> Dotychczasowy spadek ilości wypadków
>> to głównie wzrost bezpieczeństwa samochodów w krajach rozwiniętych
>> motoryzacyjnie.
>
> To ja poproszę jakikolwiek ślad dowodu w postaci choćby statystycznego
> rozkładu wpływu poszczególnych elementów na spadek ilości wypadków.
> Do tej pory samo bezpieczeństwo samochodów miało tylko niewielki wpływ
> na ilość wypadków, za to miało większy na ilość ofiar śmiertelnych,
> choć to też w zestawie z innymi czynnikami.
Piszę o ilości wypadków w sensie śmiertelnych wypadków. Oczywiście że
sama ilość wypadków jest większa bo większa jest ilość samochodów i co
raz większy ruch.
>
>> Dokonaliśmy milowego skoku w latach 90tych z samochodów
>> w których bezpieczeństwo było mało istotne do bezpiecznych, teraz ludzie
>> stopniowo wymieniają nawet stare graty na stare ale już bezpieczne auta.
>
> Wiesz, że statystyki zaprzeczają, że miało to jakiś duży wpływ na
> ilość wypadków, rannych, zabitych?
Jaka statystyka zaprzecza tezie że wzrost bezpieczeństwa samochodów
przełożył się na mniejszą ilość wypadków śmiertelnych?
Statystyka mówi że na 1000 wypadków kiedyś np umierało 300osób a teraz
30 a to zasługa bezpiecznych samochodów. Lepsza opieka medyczna nie
jest w stanie odpowiedzieć za X krotny spadek.
>> Dlatego kolejnych spadków ilości wypadków nie spodziewajmy się w starej
>> UE.
>
> Naprawdę? To dlatego, że mają względnie nowe samochody?
> LOL
Oczywiście - ilość śmiertelnych wypadków nowych krajach UE spadła kiedy?
Na przełomie lat 90tych i XXI wieku. U nas spada 10 lat później. Cud?
>> W Polsce średni wiek samochodu to około 15 lat, za 5-8 lat wszyscy
>> niemal będziemy jeździć bezpiecznymi autami
>
> Podaj definicję bezpiecznego samochodu.
Samochodu który przy zderzeniu z szybkością 65km/h w twardą przeszkodę
jest w stanie ochronić pasażerów przed śmiercią. Samochody początku lat
90tych nie były w stanie tego zapewnić. Pięciogwiazdkowe auta patrząc na
test fifth gear z laguną dają duże szanse przeżycie przy uderzeniu przy
100km/h w drzewo! Żadne auto z początku lat 90tych tego nie potrafiło.
>
>> a ilość wypadków może
>> przestać spadać (chyba że drogi w tym czasie wybudujemy bezpieczne).
>
> Tak naprawdę nie chodzi o spadek samej ilości wypadków, a spadek
> ilość ofiar. Tego się nie zrobi w żaden sposób "nowoczesnymi"
> samochodami tylko przykręceniem wielu kierowcom "radosnej twórczości"
> i dobudowaniem dróg szybkiego ruchu. Bezpieczeństwo na drogach jest
> coraz wyższe, jeździ się coraz lepiej, kultura wzrasta, jednak
> nadzór nad ruchem oraz eliminacja zachowań odstających od zasad
> współżycia społecznego jest bardzo kiepska.
Pisząc wyżej o wypadkach mam na myśli wypadki śmiertelne. Sama ilość
wypadków/kolizji jest zależna od ruchu (drogi) i jego nasilenia. Wypadki
śmiertelne w samochodach są zależne od moim zdaniem bezpieczeństwa
samochodu w bardzo dużym stopniu a na pewno drugim ważnym czynnikiem
jest bezpieczna droga. Zachowanie kierowcy jest różne ale zarówno
samochód jak i droga mogą wybaczać więcej lub mniej.
Pozdrawiam
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
- 27.10.11 10:48 Arek
- 27.10.11 11:34 Artur Maśląg
- 27.10.11 19:08 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg