  • Data: 2011-12-26 01:05:37
    Temat: Re: Dla mnie śliczna
    Od: Krasnal <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 30 Nov 2011 00:48:43 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Przepalony wystrzał armatni, podstawka ważki, szara twarzyczka...
    > To są moje problemy. Nie zależy mi na tych akurat zdjęciach, ale
    > na dowiedzeniu się, jak inni radzą sobie z problemami tego typu.

    Takie zdjęcia najlepiej robić gdy nie świeci słońce. Moim zdaniem zdjęcie
    makro (nie licząc dopalania dyfuzorem) najlepiej wychodzą przy pochmurnej
    pogodzie, albo gdy chmury są cienkie obejmują całe niebo i całe niebo daje
    dobry blask. Chyba, że ktoś zasłoni słońce swoim ciałem itp. Owszem gorzej
    bo mniej światła, a przysłonę warto przymknąć. Można wyższe ISO, można
    dłuższy czas, trzeba znaleźć kompromis.

    > Zwykle można dopalić lampą lub nawet ekranem? Można, ale co wówczas, gdy
    > już nie można? Ważki nie mogę posadzić na lepszym tle, wystrzału nie ujmę
    > HaDeeRem...

    Jak skala powiększenia nie jest duża to bez dopalania. Tylko też bez słońca
    tak jak wyżej napisałem. Ważki nie posadzisz na lepszym tle, więc trzeba
    szukać ważek siedzących na dobrym tle ;). Albo odpowiednio się ustawić
    jeśli jest taka możliwość.
    P.S. Sorki, ale nie bardzo wiem o co Ci chodzi z tą podstawką.

    --
    Krasnal