  • 1. Data: 2010-02-09 19:29:46
    Temat: Dla matematyków z pizetju
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Była sobie szkoda komunikacyjna z OC sprawcy:

    PZU przysłało pismo:
    Propozycja ustalenia bezspornej kwoty dla szkody całkowitej...

    "...na podstawie oględzin oraz wyliczenia kosztów naprawy *ustalono*, iż
    *koszty naprawy są znaczne, stwarzające ryzyko przekroczenia wartości*
    *pojazdu w przypadku podjęcia jego naprawy*
    [...]
    Z opinii tej wynika, iż:
    wartość pojazdu wg stanu przed wypadkiem (o dziwo nie zaniżyli) 5800PLN
    wartość pojazdu wg stanu po wypadku 2700PLN [2]
    wartość odszkodowania 3100"

    Powyższe ceny brutto!

    Póki co wyliczanki się zgadzają, ale poproszeni o szczegółową kalkulację
    przysłali kosztorys:

    "Części zamienne[1] 499PLN
    Materiał lakierniczy 821PLN
    Blacharz 642PLN
    Lakiernik 830PLN

    VAT (22%)570PLN

    Łącznie koszt naprawy: 3164PLN"

    Czyli według tej wyliczanki (2*500+2300)*1.22>5800!!!

    O ile Blacharz/Lakiernik/Materiał Lakierniczy nie budzą większych
    wątpliwości (majster ocenił robotę na 1400), to:

    [1] łaskawie podali ceny części, które zaakceptują w razie wyboru, a z
    których po podsumowaniu wynika, że zgodnie z wymaganiami (części *nowe, o*
    *nie niższej jakość niż części oryginalne*) mogą wypłacić 826PLN brutto!!!

    Wychodzi, że 3381 to jest więcej niż 5800.

    Na szybko ceny rynkowe części zamiennych do kupienia bez szukania tanich
    zamienników wg których wyliczyło PZU to
    1400PLN brutto, czyli PZU zaniża koszt części o prawie 600

    Ale dalej 3900 to chyba jednak mniej niż 5800

    [2] to tez jest cymes arytmetyki:

    "Wartość zespołu/wartość pozostała
    Karoseria: 3190/2885
    Silnik: 1276/1276
    skrzynia biegów: 522/522
    zawieszenie: 464/464
    układ kierowniczy i ham.: 348/348

    Razem 5495 -- stopień zniszczenia poj: 0,05
    obniżenie wartości pojazdu z tytułu zniszczenia (wsp. 0.9)
    obniżenie zespołów nieuszkodzonych z tytułu zbywalności i wieku (wsp 0.42)
    proponowana wartość rynkowa 2100PLN"

    i.... baczność!

    "wartość rynkowa pozostałości *przyjęta przez użytkownika* (korekta do
    wartości kosztorysowej) 2700PLN, czyli dołożyli 600PLN po obniżeniu kosztów
    naprawy o prawie 600PLN, tak, żeby się suma zgadzała

    CROSS: pl.misc.samochody,pl.pregierz
    FUT: pl.misc.samochody
    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 2. Data: 2010-02-09 20:10:55
    Temat: Re: Dla matematyków z pizetju
    Od: "mirek" <a...@S...com>

    .
> [...]
    > wartość pojazdu wg stanu przed wypadkiem (o dziwo nie zaniżyli) 5800PLN
    > wartość pojazdu wg stanu po wypadku 2700PLN [2]

    tak czy inaczej to trup i lepieg na złom go oddać

  • 3. Data: 2010-02-09 20:17:03
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    mirek w <news:hksbvj$2aqt$1@news2.ipartners.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .

    > tak czy inaczej to trup i lepieg na złom go oddać

    :D

    Zastanowię się, tylko jakieś uzasadnienie i definicję "trupa" od siebie
    podaj (nie patrz tego co Ci szklana kula podpowiada).

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2010-02-09 21:23:34
    Od: "mirek" <a...@S...com>

    > Zastanowię się, tylko jakieś uzasadnienie i definicję "trupa" od siebie
    > podaj (nie patrz tego co Ci szklana kula podpowiada).

    Po cenie mi kula podpowiada:)

  • 5. Data: 2010-02-09 21:51:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    mirek w <news:hksg7q$2cuk$1@news2.ipartners.pl>:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Po cenie mi kula podpowiada:)

    No to próbuj dalej i podaj wreszcie definicję trupa bez kuli.
    Dostaniesz dodatkowego hinta -- przebieg -99000km w stosunku do normatywnego
    wg TU.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2010-02-09 22:47:15
    Od: to <t...@a...xyz>

    mirek wrote:

    > tak czy inaczej to trup i lepieg na z?om go oddaae

    Tak, tak, częste zmienianie auta na nowe jest niezwykle ekologiczne.

    --
    cokolwiek

  • 7. Data: 2010-02-10 00:31:36
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    'Tom N' wrote:
    > (ciaach)

    Napisz to raz jeszcze, ale normalnie.
    Nic się nie zgadza i nie wiadomo co z czego wynika.

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2010-02-10 01:21:31
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    > Napisz to raz jeszcze, ale normalnie.
    > Nic się nie zgadza i nie wiadomo co z czego wynika.

    A juz myslalem, ze ze mna jest cos nie tak :)

    --
    Picasso

  • 9. Data: 2010-02-10 09:23:13
    Od: Dusiołek <d...@o...pl>

    Dnia 2010-02-09 19:29, spod zwałów topniejącego śniegu wypłynął
    zaginiony pociąg do miasta centusiów, nowa ustawa o ochronie życia już
    na poziomie apteki, oraz ''Tom N'' z taką oto nowiną:

    > PZU przysłało pismo:
    > Propozycja ustalenia bezspornej kwoty dla szkody całkowitej...

    Ta ilość cyferek i tajemnicze wyliczenia
    przyprawiają mnie o ból głowy. Mimo to
    zdecydowałem się zabrać głos w tym wątku,
    żeby nie było Ci przykro, że nikt nie
    odpisuje...

    ;D

    --
    Dusiołek
    podlej moje drzewko: http://dusiolek.posadzdrzewo.pl

  • 10. Data: 2010-02-10 10:10:30
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    .
    > Była sobie szkoda komunikacyjna z OC sprawcy:
    >
    > PZU przysłało pismo:
    > Propozycja ustalenia bezspornej kwoty dla szkody całkowitej...
    PZU daje kilka możliwości naprawy. Jedną z nich jest tzw. kwota bezsporna. W tym
    przypadku wartość kalkulowana jest po minimalnych kosztach części i robocizny.
    Jeżeli zgadzasz się na tą kwotę, to bierzesz gotówke z kasy bez dalszych
    formalności i możesz na przykład sam podrutować samochód szrotowymi częściami, a
    za resztę kupić piwo i nikomu nic do tego.

    Drugi wariant to kosztorys wykonany zaraz po oględzinach. W tym przypadku ceny
    części i robocizny są brane z katalogów (często odpowiada to cenom z ASO). W tym
    wariancie górną granicą jest kwota z kosztorysu lub wartość samochodu, jeżeli
    wartość kosztorysowa przewyższałaby ją.
    Jeżeli decydujesz się na naprawę w drugim wariancie, to wszystkie koszty musisz
    udokumentować fakturami. Najlepiej jest wtedy upoważnić warsztat do rozliczania
    się z PZU.

    Może być jeszcze trzeci wariant, czyli odkupienie wraku (PZU ustala wartość
    rynkową na podstawie ofert kupna) i wypłata odszkodowania do pełnej wartości.

    Różne wartości, które podałeś dotyczą różnych wariantów odszkodowania.

    Pozdrawiam
    Wojtek