  • 21. Data: 2011-05-03 10:24:24
    Temat: Re: Dla kogo są MUX'y...?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ToMasz wrote:

> [...]
    > nadawcy - na jedno wyjdzie sat czy dvb.
    >
    > Po stronie odbiorcy - nowy tv to ponad 1000zł. antena sat+ dekoder?
    > 150? 200? Ile kosztuje zestaw do odbioru DVBw starym tv? tyle samo
    > czy nieco mniej? TAk czy siak trzeba wydać, wiec moze troszkę wiecej,
    > ale za to
    > wybór kanałów ograniczony tylko portfelem.
    >
    > Pytanie zadałeś bardzo trafne i na czasie- odpowiedzi nie na temat.
    > niemniej jednak ja czekam na prawdziwą TV w internecie, gdzie kanały
    > będą kosztowały 100 razy drożej niż teraz, ale za to kupie ich 5, a

    no i właśnie... jest jeszcze TV przez internet dostepna praktycznie wszędzie
    gdzie TPSA ma swoje łącza.

  • 22. Data: 2011-05-03 10:25:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bartłomiej Zieliński wrote:

    > A to szkoda :-)
    > Ale być może sporo zależy od zarządcy nieruchomości (wspólnoty,
    > spółdzielni etc.). Kiedy mieszkałem w bloku, zlikwidowano AZART i
    > zastąpiono kablówką, w której wszystkie polskie programy dostępne "z
    > powietrza" były z założenia w pakiecie podstawowym za kilka zł/mies. I
    > na dodatek jeszcze TVP Polonia z dźwiękiem monofonicznym.

    bodajże jest taka zasada że gdy likwiduje sie "AZART" to administrator musi
    załatwić z kablówką dostep do tych kanałów które były w "AZARCIE"

  • 23. Data: 2011-05-03 13:46:10
    Od: z <z...@g...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > no i właśnie... jest jeszcze TV przez internet dostepna praktycznie
    > wszędzie gdzie TPSA ma swoje łącza.

    I to jest kolejny powód dla którego nie należało sprzedawać tp
    francuskiej państwowej firmie. Oni teraz doją kasę a nie inwestują i
    upowszechniają dostęp do internetu.

  • 24. Data: 2011-05-03 14:55:50
    Od: "D@niel" <n...@g...pl>

    Dnia 30-Apr-11 23:27:29, Marek Dyjor napisawszy:

    > ja sie pytam o koszty. ILE kosztuje utrzymywanie sici naziemncyh nadajników.
    Pewnie dużo. Ale nie znam przykładu państwa na kontynencie (bo
    archipelagi małych wysepek to inna sprawa) które by zrezygnowało z
    nadajników naziemnych RTV.

    --
    Pozdrawiam - D@niel

  • 25. Data: 2011-05-03 15:15:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    z wrote:

    > I to jest kolejny powód dla którego nie należało sprzedawać tp
    > francuskiej państwowej firmie. Oni teraz doją kasę a nie inwestują i
    > upowszechniają dostęp do internetu.

    buachchacha...

    Firmy od tego są biznes ma doić i zarabiać pieniądze a nie upowszechniać.

    Błędem było nie sprzedanie TP tylko to że sprzedano je jako całość, powinno
    się było ją wcześniej podzielić na spółki.

  • 26. Data: 2011-05-03 15:21:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    D@niel wrote:
    > Dnia 30-Apr-11 23:27:29, Marek Dyjor napisawszy:

    > Pewnie dużo. Ale nie znam przykładu państwa na kontynencie (bo
    > archipelagi małych wysepek to inna sprawa) które by zrezygnowało z
    > nadajników naziemnych RTV.

    Bo wszędzie wciąż pokutuje przeświadczenie z połowy XX wieku, że media
    publiczne muszą być bo stanowią jakąś tam wartość a bez nich to sie państwo
    rozsypie.

    Media publiczne sa kompletnie nie potrzebne, a jeśli idzie o informowanie o
    katastrofach sie i tak nie sprawdzą bo spora część społeczeństwa ich nie
    ogląda ani nie słucha. Od tego powinny być systemy rozgłaszania SMSami takie
    jak w Japonii, jak idzie wielka woda czy coś innego to każdy z obszaru
    dostaje info SMSem.

    Co do tzw misji, to można ja uskuteczniać poprzez zamówienia publiczne,
    podmioty starują w przetargach an realizację programów i już. Sądzę że
    wyszło by znacznie taniej i lepiej niż utrzymywanie tego molocha z
    kosmicznym nadzatrudnieniem.

  • 27. Data: 2011-05-03 15:49:35
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    > Bo wszędzie wciąż pokutuje przeświadczenie z połowy XX wieku, że media
    > publiczne muszą być bo stanowią jakąś tam wartość a bez nich to sie
    > państwo rozsypie.

    nie rozumiesz ze są programy których z przyczyn komercyjnych nie ma sensu
    produkować i od tego są media publiczne. Na szczescie wiekszosc rozsądnych
    ludzi rozumie to i media publiczne beda produkowac programy ktorych
    komercyjna sieczka nie zastąpi.

> [...]
    > ogląda ani nie słucha. Od tego powinny być systemy rozgłaszania SMSami
    > takie jak w Japonii, jak idzie wielka woda czy coś innego to każdy z

    smsy nie działają jak stacje bazowe sieci komorkowej padają a tak jest w
    przypadku kataklizmow. W USA po Katrinie bylo tylko radio i naziemna
    telewizja, telefony nie działaly.

> [...]
    > podmioty starują w przetargach an realizację programów i już. Sądzę że
    > wyszło by znacznie taniej i lepiej niż utrzymywanie tego molocha z

    nie można bo stacje prywatne mają swoje interesy i kierunki dzialalności,
    żadna stacja komercyjna nie srobi programu np. krytykującego swoj zarząd czy
    swoje powiązania polityczne. I od tego wlasnie są media publiczne. Podobnie
    stacje komercyjne beda kreowaly wlasne wizje polityczne czesto jednostronne.
    Ktos kto nie rozumie po co są media publiczne nie powinien się wypowiadać na
    te tematy publicznie.

  • 28. Data: 2011-05-03 16:07:21
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 03.05.2011 17:49, sensei pisze:
> [...]
    > sensu produkować i od tego są media publiczne. Na szczescie wiekszosc
    > rozsądnych ludzi rozumie to i media publiczne beda produkowac programy

    wszystko fajnie, tylko podaj przyklad programu misyjnego w Polsce.
    ja tez jestem za tym, ale wczesniej musieliby zredukowac ilosc
    programow tvp do max 2, bo jak na razie to tvp goni komercyjne
    stacje w produkcji sieczki.

    > żadna stacja komercyjna nie srobi programu np.
    > krytykującego swoj zarząd

    tu chyba tak nie do konca, ale moze tylko ja to tak odbieralem

> [...]
    > wlasne wizje polityczne czesto jednostronne. Ktos kto nie rozumie po co
    > są media publiczne nie powinien się wypowiadać na te tematy publicznie.

    tylko ze media publiczne powinny byc apolityczne, a w naszym kraju
    to nikomu nie wyszlo

  • 29. Data: 2011-05-03 16:21:51
    Od: z <z...@g...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > Firmy od tego są biznes ma doić i zarabiać pieniądze a nie upowszechniać.
    >
    > Błędem było nie sprzedanie TP tylko to że sprzedano je jako całość,
    > powinno się było ją wcześniej podzielić na spółki.

    I tym spółkom socjalistyczne państwo powinno postawić twarde warunki a
    szkielet zostawić sobie bo socjalistyczne państwo (UE) dba o obywateli
    również przez dotowanie internetu. :-)
    A tak to mamy "sprzedane i pozamiatane i mamy to gdzieś bo to prywatna
    firma niech robi co chce"
    Skutek jest taki że przy EFEKCIE SKALI internet od tp (ze wszystkim
    ukrytymi kosztami) jest sporo droższy niż od małych operatorów lokalnych.
    Ja płacę 47 zł za 5Mega przy umowie na rok.
    W tp 64zł + utrzymanie łącza lub zawieszenie tel. jakieś 30 zł.

  • 30. Data: 2011-05-03 18:44:59
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > ile kosztuje najmniejszy talerz + tuner?

    Ile wynosi najnizsza emerytura ?

    Fantom