eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDisle w zimie bardziej kopcą NOxRe: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <q703ia$jmt$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <5c9411a0$0$490$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c941dc0$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c94a947$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c94b18f$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c94b83e$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <q78qi0$2l4$3@news.icm.edu.pl>
    From: Poldek <p...@i...eu>
    Date: Mon, 25 Mar 2019 11:54:27 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.5.3
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <q78qi0$2l4$3@news.icm.edu.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 35
    Message-ID: <5c98b363$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.50.117.154
    X-Trace: 1553511267 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 500 80.50.117.154:50424
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2652991
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-03-24 o 21:50, kk pisze:
    > On 2019-03-22 11:26, Poldek wrote:
    >> W dniu 2019-03-22 o 10:57, z pisze:
    >>> W dniu 2019-03-22 o 10:22, Poldek pisze:
    >>>
    >>>> Moja uturbiona benzyna 1.4/150KM pali 5-7 l/100 km.
    >>>
    >>> Czy piszesz o fiatowskim t-jet? mam na oku takiego potwora ;-)
    >>>
    >>>> A tak w ogóle, to spalanie i emisja zależą bardziej od tego, jak się
    >>>> jeździ, niż od silnika.
    >>>
    >>> jeździłem wcześniej benzyną 1,5 98KM co prawda nie uturbioną ale
    >>> dochodziłem do 10 litrów. Teraz przy tej samej nodze w małym dieslu
    >>> 1,4 palę 5,7. MAX
    >>> Różnica jest i kropka ;-)
    >>
    >> Benzyną nieturbioną 130KM też spalałem w porywach pod 10 l zimą.
    >> Teraz benzyną turbioną 150 KM nie zdołałem przekroczyć 7 l.
    >> ALE turbiony M3, czy jak to się tam nazywa 400 KM realnie będzie
    >> spalał 30l nie dlatego, że więcej pali przy takim samym stylu jazdy,
    >> tylko dlatego, że realnie przemieszcza się metodą PYTA-HEBEL. Więc
    >> patrząc z punktu widzenia zanieczyszczenia planety podatek powinien
    >> być za konie i to rosnący wykładniczo.
    >
    > Jaki udział mają 400-konne samochody?

    W emisji spalin nieproporcjonalnie duży do ilości pojazdów.
    Różnych mocnych samochodów, niekoniecznie od razu 400, ale 250+ koni
    szybciutko przybywa na naszych drogach. Salony Lamborgini, Ferrari, nie
    mówiąc już o Porsze itp. ryczących wyjców rosną jak grzyby po deszczu.
    Ogólnie przeciętna moc silnika rośnie i to szybko. Obecnie sprzedawane
    samochody typu do jazdy do dyskontu mają przeciętnie 150-200 KM. Jest
    moc, to się z niej korzysta. Jak się korzysta z mocy, to się emituje
    spaliny.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: