  • Data: 2017-07-07 18:14:37
    Temat: Re: Discovery SC - wymiękłem...
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.07.2017 o 15:41, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    > W dniu 07.07.2017 o 06:16, Andrzej P. Wozniak pisze:
    > [...]
    >
    > Jak jest teraz to nie wiem, ale dawniej dobry fachowiec przychodzil bez
    > laptopa :-)
    > I stroil na "dobre brzmienie".

    415

    > Fortepian mozna nastroic dosc dowolnie. Skrzypek sie dostosuje, ale z
    > niektorymi instrumentami moze byc klopot przy tak duzym odstrojeniu.

    Zespoły grające muzykę dawną na starych instrumentach zwykle nie stroją
    na 440Hz. Nawiasem mówiąc, Wrocław ma świetną orkiestrę barokową :-)
    Zwykle stroi się do instrumentu, który stroi się najtrudniej, lub nie
    stroi w ogóle. Popatrz, jak stroi się orkiestra symfoniczna, nikt tam
    nie używa kamertonu. Kamerton jest natomiast często używany przy
    podawaniu tonu dla chóru.

    P.P.