  • Data: 2017-07-07 06:16:38
    Temat: Re: Discovery SC - wymiękłem...
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba podpisana jako HF5BS <h...@...pl>
    w artykule <news:ojm5cs$6h1$1@node1.news.atman.pl> pisze:

    > Jak podali, że przy spawaniu w otulinie jest coś-tam-coś-tam 7000 (siedem
    > tysięcy *1) stopni, to trudno, może taka technologia...

    Prawdopodobnie nie przeliczono stopni Fahrenheita - łuk elektryczny
    spawarki ma temperaturę około 4000 °C (z przeliczenia wychodzi 3781 °C),
    ale w niektórych zastosowaniach może się pojawić nawet 7000 °C.

    > Jak podali, że strumień plazmy do cięcia blach 2 cm ma 16000 stopni, to
    > trudno, musi być gorąco, by było skutecznie.

    Tu podobnie. Temperatura plazmy do cięcia musi być wyższa niż temperatura
    łuku do spawania. Z przeliczenia wychodzi około 9000 °C, ale w zależności
    od zastosowania może być to nawet do 30000 °C.

    > Ale jak podali, że kamerton drga 5000 razy na sekundę, to jęknąłem tylko
    > "Kurwa, jakie bzdury pierdolą"... Ta... 70 razy szybciej, niżz koliber
    > macha skrzydłami.

    Owszem, to są bzdury. Kamerton ma 440 Hz[1]. Nie wiem, skąd tu im się
    przeliczyło, ale i tak dobrze, że nie wyszło 5 kilocykli.

    > Tymczasem, oglądając dalej, jak byk na kamertonie
    > jest 440... (na innych jest odpowiednio do struny, jak stroiciel
    > fortepian stroi)

    Coś niejasno piszesz. Dobry stroiciel stroi najpierw jeden dźwięk (strunę
    w przypadku fortepianu) według częstotliwości wzorcowej kamertonu, a potem
    stroi pozostałe dźwięki tak, aby współbrzmiały z już nastrojonymi. Innych
    częstotliwości wzorcowych stosować nie musi.
    Do szybkiego strojenia używa się czasem kamertonu chromatycznego (dawniej
    zwykle dmuchanego, współcześnie też elektronicznego), który pozwala
    wydobywać dźwięki z zakresu całej oktawy, ale dokładne zestrojenie zawsze
    prowadzi się według kamertonu a?, zaczynając od instrumentu najtrudniejszego
    do nastrojenia.

    [1] W 1939 r. ustalono, że dźwięk a? (la) wydawany przez kamerton, który
    jest podstawą do strojenia instrumentów na całym świecie, ma mieć równe
    440 Hz, wcześniej ten dźwięk strojono głównie na 432 Hz.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)