-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-septe
mber.org!.POSTED!not-for-mail
From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dieselgate
Date: Fri, 4 Jan 2019 19:32:07 +0000
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 68
Message-ID: <q0occ8$bmv$1@dont-email.me>
References: <a...@g...com>
<q0i7gd$dra$1@node2.news.atman.pl> <10sv3hkk32npd$.dlg@myjk.org>
<q0iq6g$vu3$1@dont-email.me> <1jn0u9r1mzkjl$.dlg@myjk.org>
<q0ivon$5do$1@dont-email.me> <1ka24i7o0n7pi$.dlg@myjk.org>
<q0l5bf$jtt$2@dont-email.me> <v299x4leu829$.dlg@myjk.org>
<q0m0n2$9ep$1@dont-email.me> <10ngq5vjmv0fo$.dlg@myjk.org>
<q0o7km$dsa$1@dont-email.me> <g...@m...org>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 4 Jan 2019 19:32:24 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader01.eternal-september.org;
posting-host="f2b25aa3edfe4e55299c6f727e657353";
logging-data="11999";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1/X7/RzqNdWw2PKsNzPPnH6"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.4.0
Cancel-Lock: sha1:77SqPnPsNEOJTlvTl2tYVMXZLgY=
In-Reply-To: <g...@m...org>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2647487
[ ukryj nagłówki ]W dniu 04.01.2019 o 19:03, Myjk pisze:
> Fri, 4 Jan 2019 18:11:18 +0000, ddddddddddddd
>
>> to w ogóle bez sensu, EV to może być miejskie auto, ale PHEV to auto na
>> trasę, które z założenia powinno palić znośne ilości paliwa w trasie i
>> mało w mieście.
>> Po co ci Outlander do miasta?! dla mnie bezsens
>> Mimo że większość jeżdżę krótkie trasy, to dla własnej wygody chcę auto
>> wygodne w trasie, w przeciwnym wypadku szukałbym czegoś małego z automatem
>
> Miejskie w sensie prędkości. Niech będzie zatem że to jest auto
> podmiejskie. Dojechać czasem 20-50km lokalnymi drogami, czy tam obwodnicami
> do 120/h i potem się potoczyć na EV (ja tak właśnie używam, choć w
> większości ogarniam się na prądzie, w przeciwnym razie skrajnie absurdalnym
> pomysłem byłoby kupowanie plugina).
>
> Zatem jak jeździsz dużo po trasach to nie kupuj PHEV, prędzej HEV albo
> wręcz zwykłą turbawkę.
na tą chwilę i kilka najbliższych lat to będą głównie jazdy miejskie - a
w zasadzie wiejskie (jak myślę o mieście to widzę korki, a tutaj korków
raczej niet, ot, toczenie się 20-50km/h, czasem 80km/h a czasem 120km/h
- ale to już na autostradzie) - kilka km dziennie w koło komina plus
raz-dwa razy w tygodniu około 100km pod rząd; sporadycznie dłuższe
wyjazdy (można przyjąć że średnio 3 trasy powyżej kilkuset km w ciągu
roku (w sensie jednym ciągiem, bez ładowania)
>
>> może i tak, ale IMO powinna wytrzymać tyle co w turbo benzynie czy turbo
>> dieslu
>
> Nie, ponieważ silnik w PHEV nie pracuje cały czas jak w klasycznym ICE,
> tylko interwałami w zależności od bieżącego zapotrzebowania.
jeśli dobrze rozumiem to ICE=benzyniak?
Ja sobie nawet
> boxa dokupiłem żeby mi blokowało uruchamianie ICE jak wiem że mi starczy na
> podróż z samych akumulatorów.
ponoć w bmw pozostaje zawsze 10% baterii, chyba że w nawigacji wklepany
jest punkt do którego wystarczy prądu (wydaje mi się że był jeszcze
drugi warunek kiedy można więcej baterii wykorzystać, ale nie pamiętam),
wtedy można zejść do 5% (chyba, dokładnej wartości nie pamiętam)
Dzięki temu spaliniak nie jedzie jałowo na
> ssaniu bez potrzeby, czy nie pali tylko po to żeby ogrzać kabinę (no,
> naturalnie dodatkowo ładuje wtedy baterie, ale to mi jest zbyteczne skoro
> znacznie tańszego pruntu mi wystarczy).
to ma sens
> Nie będzie jeśli się szybciej coś sypnie, jeśli trzeba będzie wdrożyć
> system ochrony turbiny przez załączanie silnika (celem utrzymania
> temperatury na turbo) czy dłuższe "studzenie" co też negatywnie wpłynie na
> zużycie paliwa.
ciekawe jak to działa w takim bmw, o nadmiarowym zużyciu paliwa nie
czytałem (oprócz ładowania aku w trasie, wtedy bierze 10 czy 11/100), a
na usterki jeszcze za wcześnie bo to dość świeży i mało popularny model
--
Pozdrawiam
Lukasz
--
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 04.01.19 20:55 Myjk
- 04.01.19 21:46 ddddddddddddd
- 04.01.19 23:07 Cavallino
- 05.01.19 11:19 ddddddddddddd
- 05.01.19 11:58 Myjk
- 05.01.19 12:03 Myjk
- 05.01.19 12:32 Janusz
- 05.01.19 12:48 cyklista
- 05.01.19 15:41 Cavallino
- 05.01.19 19:54 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- 2024-12-23 Przedłużacz USB-C działa w połowie
- 2024-12-24 Cicha noc...
- 2024-12-24 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-12-23 Opole => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Ka
- 2024-12-23 Łódź => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS)
- 2024-12-23 Kraków => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-23 Poseł Ryszard Petru w Biedronce
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=