eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDieselgateRe: Dieselgate
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-septe
    mber.org!.POSTED!not-for-mail
    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dieselgate
    Date: Fri, 4 Jan 2019 19:32:07 +0000
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 68
    Message-ID: <q0occ8$bmv$1@dont-email.me>
    References: <a...@g...com>
    <q0i7gd$dra$1@node2.news.atman.pl> <10sv3hkk32npd$.dlg@myjk.org>
    <q0iq6g$vu3$1@dont-email.me> <1jn0u9r1mzkjl$.dlg@myjk.org>
    <q0ivon$5do$1@dont-email.me> <1ka24i7o0n7pi$.dlg@myjk.org>
    <q0l5bf$jtt$2@dont-email.me> <v299x4leu829$.dlg@myjk.org>
    <q0m0n2$9ep$1@dont-email.me> <10ngq5vjmv0fo$.dlg@myjk.org>
    <q0o7km$dsa$1@dont-email.me> <g...@m...org>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 4 Jan 2019 19:32:24 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader01.eternal-september.org;
    posting-host="f2b25aa3edfe4e55299c6f727e657353";
    logging-data="11999";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/X7/RzqNdWw2PKsNzPPnH6"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.4.0
    Cancel-Lock: sha1:77SqPnPsNEOJTlvTl2tYVMXZLgY=
    In-Reply-To: <g...@m...org>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2647487
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 04.01.2019 o 19:03, Myjk pisze:
    > Fri, 4 Jan 2019 18:11:18 +0000, ddddddddddddd
    >
    >> to w ogóle bez sensu, EV to może być miejskie auto, ale PHEV to auto na
    >> trasę, które z założenia powinno palić znośne ilości paliwa w trasie i
    >> mało w mieście.
    >> Po co ci Outlander do miasta?! dla mnie bezsens
    >> Mimo że większość jeżdżę krótkie trasy, to dla własnej wygody chcę auto
    >> wygodne w trasie, w przeciwnym wypadku szukałbym czegoś małego z automatem
    >
    > Miejskie w sensie prędkości. Niech będzie zatem że to jest auto
    > podmiejskie. Dojechać czasem 20-50km lokalnymi drogami, czy tam obwodnicami
    > do 120/h i potem się potoczyć na EV (ja tak właśnie używam, choć w
    > większości ogarniam się na prądzie, w przeciwnym razie skrajnie absurdalnym
    > pomysłem byłoby kupowanie plugina).
    >
    > Zatem jak jeździsz dużo po trasach to nie kupuj PHEV, prędzej HEV albo
    > wręcz zwykłą turbawkę.

    na tą chwilę i kilka najbliższych lat to będą głównie jazdy miejskie - a
    w zasadzie wiejskie (jak myślę o mieście to widzę korki, a tutaj korków
    raczej niet, ot, toczenie się 20-50km/h, czasem 80km/h a czasem 120km/h
    - ale to już na autostradzie) - kilka km dziennie w koło komina plus
    raz-dwa razy w tygodniu około 100km pod rząd; sporadycznie dłuższe
    wyjazdy (można przyjąć że średnio 3 trasy powyżej kilkuset km w ciągu
    roku (w sensie jednym ciągiem, bez ładowania)

    >
    >> może i tak, ale IMO powinna wytrzymać tyle co w turbo benzynie czy turbo
    >> dieslu
    >
    > Nie, ponieważ silnik w PHEV nie pracuje cały czas jak w klasycznym ICE,
    > tylko interwałami w zależności od bieżącego zapotrzebowania.

    jeśli dobrze rozumiem to ICE=benzyniak?

    Ja sobie nawet
    > boxa dokupiłem żeby mi blokowało uruchamianie ICE jak wiem że mi starczy na
    > podróż z samych akumulatorów.

    ponoć w bmw pozostaje zawsze 10% baterii, chyba że w nawigacji wklepany
    jest punkt do którego wystarczy prądu (wydaje mi się że był jeszcze
    drugi warunek kiedy można więcej baterii wykorzystać, ale nie pamiętam),
    wtedy można zejść do 5% (chyba, dokładnej wartości nie pamiętam)

    Dzięki temu spaliniak nie jedzie jałowo na
    > ssaniu bez potrzeby, czy nie pali tylko po to żeby ogrzać kabinę (no,
    > naturalnie dodatkowo ładuje wtedy baterie, ale to mi jest zbyteczne skoro
    > znacznie tańszego pruntu mi wystarczy).

    to ma sens

    > Nie będzie jeśli się szybciej coś sypnie, jeśli trzeba będzie wdrożyć
    > system ochrony turbiny przez załączanie silnika (celem utrzymania
    > temperatury na turbo) czy dłuższe "studzenie" co też negatywnie wpłynie na
    > zużycie paliwa.

    ciekawe jak to działa w takim bmw, o nadmiarowym zużyciu paliwa nie
    czytałem (oprócz ładowania aku w trasie, wtedy bierze 10 czy 11/100), a
    na usterki jeszcze za wcześnie bo to dość świeży i mało popularny model

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


    --
    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: