    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Diesel to taka droga sprawa?
    Date: Tue, 13 Apr 2010 08:41:22 +0200

    news:hpvosr$epk$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Kolega ma TDCI, 100kkm przebiegu, coś zaczął źle chodzić no i diagnoza
    > taka że wtryskiwacze do wymiany.
    >
    > Wymiana to jedyne 7500zł (robocizna + części).
    >
    > Mi się w to na początku wierzyć nie chciało, ale tak poczytałem i ponoć
    > faktycznie wtryskiwacze w dieslu żyją 100kkm (a w TDCI już w
    > szczególności).

    Bzdura.
    Wtryskiwacze mogą Ci przeżyć i 300.000 km. 100 tys km to jest raczej
    zaniżony wynik, a bazuje to na tym, że wiele osób pokupowało sobie samochody
    z przebiegiem "umownym" i na tej podstawie szacują żywotność układu
    wtryskowego.

    > No i tu pojawia się taka kwestia, że jeżeli na każde 100kkm trzeba
    > dorzucić 7500zł na nowe wtryskiwacze, to po przejechaniu każdych 100km
    > trzeba odłożyć do świnki skarbonki równowartość 2l oleju napędowego na
    > poczet przyszłej naprawy.
    > Czyli cała oszczędność paliwa w silniku diesla bierze w łeb.

    To jest druga bzdura, bo koszt profesjonalnej regeneracji wtryskiwaczy, po
    której masz nowe "wnętrze" wtryskiwacza i starą obudowę, zamyka się
    najczęściej w 2000 PLN dla kompletu 4 wtrysków.

    > To powyżej to wyliczenia dla tzw. "metody niedruciarskiej", czyli ASO i
    > wymiana wszystkiego co się wyda podejrzane.

    "Niedrucarstwo" i ASO to mi się dobrze razem nie komponuje. Jak na razie z
    największym druciarstwem miałem do czynienia właśnie w ASO. Ostatnia
    "diagnoza miesiąca" - "nie możemy się skomunikować z komputerem ABS, to
    znaczy, że jest padnięta skrzynia biegów (w komputerze skrzyni zero błędów i
    komunikacja wzorowa)".

    > Pytanie teraz o "druciarstwo" - bo można wtryskiwacze regenerować. Czy to
    > jest zabieg wart polecenia (głównie chodzi o kwestie trwałości)?

    Tak.

    > Bo patrząc na ceny domyślam się że regeneracja wtryskiwacza diesla to
    > jakiś większy zabieg niż w przypadku wtryskiwaczy w benzynie, gdzie kąpiel
    > w wanience ultradźwiękowej rozwiązuje 90% problemów. Czy może nie i warto
    > zaryzykować samo czyszczenie wtryskiwacza?

    To w 90% przypadków nie działa.

    Jurand.