-
41. Data: 2012-02-11 10:43:23
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Od: "Darek" <b...@w...pl>
> odcina przepływ oleju. W niektórych samochodach filtr paliwa jest
> dodatkowo podgrzewany.
Jak to sprawdzić w których próbowałem szukać ale się nie udało
-
42. Data: 2012-02-11 11:20:26
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości news:
> dlatego ja mówię dieslom zdecydowane NIE ! Jedyny diesel jakiego miałem to
> był lublin z kontenerem ale on szczęściem odpalał w każdych warunkach.
> Jestem zdeklarowanym zwolennikiem benzyny i takim pozostanę. Odpalam w
> każdych warunkach i nie płacę kosmicznych pieniędzy za naprawy.
Wiesz, ja za naprawy diesla zapłaciłem przez ostatnie 5 lat 50 zł w sumie.
Za naprawy poprzedniego benzyniaka, który był o 1/3 młodszy płaciłem na
końcu ponad 1000 zł miesięcznie.
Dieslowi jeszcze nie zdarzyło się nie odpalić po pierwszym przekręceniu
kluczyka, nawet jak kilka razy zdarzyło mi się zapomnieć poczekać na
nagrzanie świec żarowych (jeszcze nie było dużych mrozów).
Banzyniak który stoi w garażu poległ przy próbie odpalania, mimo że aku był
doładowany zawczasu, a nawet jak odpali i się rozgrzeje, to żeby zapalić
powtórnie trzeba kilka razy pokręcić.
Więc takie generalizowanie możesz sobie w buty włożyć.
-
43. Data: 2012-02-11 11:46:17
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Od: "Robert_J" <d...@g...pl>
> Stosowanym od prawie zawsze badaniem umożliwiającym ocenę
> stanu diesla jest
> kontrola spalin pod kątem zadymienia. taki co na jednym
> cylindrze ma 33
> atmosfery a na innym 26 takiej próby nie przejdzie z
> wynikiem pozytywnym.
Żebyś się nie zdziwił :-). Jakiś czas temu osobiście byłem
przy takim badaniu, kiedy to silnik zassał wodę i się
roz...ł. Pierwsza "naprawa" polegała na osuszeniu, wymianie
filtra powietrza i próbie odpalenia. I co? Odpalił bez
większego problemu, nie dymił, analiza spalin nic nie
pokazała. Tyle że troszkę szarpał w czasie jazdy przy pewnej
prędkości obrotowej, dlatego po paru dniach pojechaliśmy na
gruntowniejsze badania. Okazało się że wygięły się 3
korbowody, ciśnienia w dwóch garach spadły o 2-4 atmosfery,
a w trzecim dużo więcej, chyba o 7 czy 8. I jakoś auto
jechało, nie dymiło, kontrola spalin nic nie wykazała. Więc
nie teoretyzuj, bo pieprzysz jak potłuczony. Co prawie cała
grupa Ci mówi, ale z uporem godnym lepszej sprawy udajesz że
nie kumasz :-)
-
44. Data: 2012-02-11 14:25:23
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Od: "Wojtek" <w...@l...plll>
>Dodam, że mój mechanik wkręca nowe świece na smar miedziowy.
>Profilaktycznie, aby potem nie było problemu z wykręceniem. I jak na
>razie ta taktyka się sprawdza.
Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice wykonane z
alu, to masz problem po zastosowaniu takiego smaru.
--
Wojtek
-
45. Data: 2012-02-11 16:05:52
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Od: xbartx <b...@h...net>
Dziękuje bardzo wszystkim za sugestie.
Tak biorąc na logikę, to te ciśnienie jest jedną sprawą i w tak starym
silniku, to się w sumie nie ma co dziwić, że zaczyna się rozjeżdżać.
Jednak ja mam chyba problem z samym paliwem, filtrem, przewodami lub
świecami. Naładowałem ponownie aku i próbowałem znowu odpalić i
rozrusznik kręci "na sucho", nie ma żadnej oznaki, że chociaż kropelka
się dostała i próbuje załapać. Także jak tylko zrobi się koło zera to
czeka mnie wizyta w warsztacie i wymiana świec i filtra paliwa.
Tak się jeszcze zastanawiam, bo znalazłem między innymi coś takiego w
sieci:
"Stosuję ten sposób od lat ale nie 1/10 ale 1/30 z tym że jeżdżę klekotem
TD a nie nowoczesnymi wynalazkami typu TDCI,TDDI czy JTD.Sprawdza się
TYLKO w starszych typach silników ułatwiając rozruch i zapobiegając
zatykaniu filtra paliwa przez parafinę.Benzyna bezołowiowa zawierająca
nieco spirytusu oczyszcza układ paliwowy z wody i obniża punkt
krzepnięcia oleju napędowego."
Czy jeżeli u mnie parafina lub coś innego filtr zatkały to jest teraz
sens dolać te powiedzmy litr benzyny na, nie wiem 7-8 litrów ropy? Czy to
coś może realnie pomóc?
--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide
-
46. Data: 2012-02-11 17:13:31
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Od: Gom <g...@g...com>
On 11 Lut, 10:05, xbartx <b...@h...net> wrote:
> Czy jeżeli u mnie parafina lub coś innego filtr zatkały to jest teraz
> sens dolać te powiedzmy litr benzyny na, nie wiem 7-8 litrów ropy? Czy to
> coś może realnie pomóc?
Dolewanie czegokolwiek do ON aby zapobiec wytrąceniu się parafiny
należy uczynić przed, a nie po (wytrąceniu). Na tą przypadłość pomaga
jedynie wstawienie auta do ciepłego garażu.
--
Gom
-
47. Data: 2012-02-11 17:15:07
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Od: Gom <g...@g...com>
On 11 Lut, 08:25, "Wojtek" <w...@l...plll> wrote:
> Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice wykonane z
> alu, to masz problem po zastosowaniu takiego smaru.
Kurcze, jestem pewien, że miedziowy - ale zapytam przy kolejnej
wizycie. Na 100% wiem tylko tyle, że jest w spreju :-)
Możesz przybliżyć dlaczego miedziowy jest takim złem przy alu-głowicy?
--
Gom
-
48. Data: 2012-02-11 17:33:49
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Od: "morghul" <m...@t...pl>
Bo miedź zjada alu. Z zasady nie łączy się aluminium z miedzią bo
powoduje korozję aluminium ale czy ja wiem czy w tym przypadku to
będzie miało jakiś wpływ? W końcu nie ma dopływu tlenu a z tego
co pamiętam to korozja w tym przypadku potrzebuje tlenu.
--
morghul
Użytkownik "Gom" <g...@g...com> napisał w wiadomości
news:5d9462f9-23e8-4c10-b4ca-6b83314ce3eb@g27g2000yq
a.googlegroups.com...
On 11 Lut, 08:25, "Wojtek" <w...@l...plll> wrote:
> Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice
> wykonane z
> alu, to masz problem po zastosowaniu takiego smaru.
Kurcze, jestem pewien, że miedziowy - ale zapytam przy kolejnej
wizycie. Na 100% wiem tylko tyle, że jest w spreju :-)
Możesz przybliżyć dlaczego miedziowy jest takim złem przy
alu-głowicy?
--
Gom
-
49. Data: 2012-02-12 16:18:29
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 10 Feb 2012 14:07:52 +0100, Agent <w...@o...eu> wrote:
> 25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem złomowym
> przesadziłeś.
Dla Sunny 2.0d:
nominał 3.0-3.3MPa,
min. 2.5MPa
maks. różnica: 0.5MPa.
Za Etzoldem, do znalezienia w internacie w dziesięć minut.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
50. Data: 2012-02-14 19:28:14
Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
Od: xbartx <b...@h...net>
Jest i finał sprawy.
Auto wróciło dzisiaj od mechanika - galareta w przewodach czyli zamarzło
gówniane paliwo, które mi sprzedano, niestety :/
Świece są ok. Filtr paliwa do wymiany i też pękł jakiś tam wężyk dziwny,
co to ma kąt 90 stopni i trzeba poszukać takiego (teraz jest prowizorka).
Auto pali normalnie, trochę benzyny dolał mechanik aby się lepiej
przeczyściło.
Dzięki wszystkim za porady i info, na pewno się przydadzą na przyszłość.
Ja wiem już że przed zimą to jakiś skydd i tankować w sprawdzonych i
uczęszczanych mocno stacjach paliw i powinno być dobrze.
--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide