-
121. Data: 2019-10-10 17:48:58
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 10.10.2019 o 07:33, z pisze:
>> Z drugiej strony jak już masz to można na ogół tanio poprawić (jak się
>> znasz).
>
> Z trzeciej strony poprawianie po kimś często jest droższe od zrobienia
> od początku ;-)
Bywa, aczkolwiek to musiałby być spektakularnie spieprzone. Już prędzej
to bym się obawiał, że na ubogim jeździł i gniazda powypalał, ale to też
musi być spektakularny paprak (no chyba że ktoś na czeku jeździ).
--
Shrek
-
122. Data: 2019-10-10 17:58:08
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 10.10.2019 o 09:53, Liwiusz pisze:
>> Krul nie jest dobrym punktem odniesienia, bo utopie z definicji są
>> słabym punktem odniesienia.
>
> Albo nie wiesz, co król mówi, albo nie rozumiesz słowa utopia.
Dobra - kończę, jeszcze raz przepraszam za wywołanie tematu.
--
Shrek
-
123. Data: 2019-10-10 20:11:34
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 10-10-2019 o 12:23, J.F. pisze:
> Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5d9ef659$0$31100$6...@n...neostrad
a.pl...
> W dniu 2019-10-09 o 18:43, J.F. pisze:
>> Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:5d9e0ba5$0$17362$6...@n...neostrad
a.pl...
>> On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
>> [...]
>>>> BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
>>>> beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
>>>> wchodzi na obroty.
>>
>>> Chyba jednak podobna, skoro osiagi na papierze takie same :-)
>>
>> Ale co tam jest na tym papierze?
>> Bo jeżeli maksymalny moment i maksymalna moc, to takie parametry nic
>> nie mówią
>> o dynamice samochodu.
>> Tylko taki wykres się liczy:
>> http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuni
ngu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif
>>
>
> Eee tam.
> Na papierze jest:
> -czas przyspieszenia 0-100km/h. Po co ci jakis wykres,
>
> -czas przyspieszenia 60-100 na 4 biegu,
> -czas przyspieszenia 80-120 na 5 biegu.
>
> Tych ostatnich chyba juz nie ma, bo trzeba przyznac, ze te biegi troche
> zamieszania wprowadzaly.
> Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by sie
> przydalo.
Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
-
124. Data: 2019-10-10 20:13:44
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 10-10-2019 o 17:36, J.F. pisze:
>
> Ale TD to juz inna rozmowa i czesto porownywalne dane.
>
>> kazde wiekowe TDI (od 90 KM wzwyz) skasuje na miescie porownywalna np
>> 1.2 TSI 105 KM benzynke,
Ja ostatnio byłem w ciężkim szoku jak jeździ 1.0 TSI w całkiem sporym
Kamiq'u.
0-100 w 9,9 i Vmax ponad 190.
I naprawdę toto jedzie jak na taką pojemność i moc 115 KM.
-
125. Data: 2019-10-11 09:52:03
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2019-10-10 o 17:27, J.F. pisze:
> Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5d9f373d$0$539$6...@n...neostrada.
pl...
> W dniu 2019-10-10 o 12:23, J.F. pisze:
>> Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5d9ef659$0$31100$6...@n...neostrad
a.pl...
>>> [...]
>>>>>> BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
>>>>>> beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
>>>>>> wchodzi na obroty.
>>>
>>>>> Chyba jednak podobna, skoro osiagi na papierze takie same :-)
>>>
>>>> Ale co tam jest na tym papierze?
>>>> Bo jeżeli maksymalny moment i maksymalna moc, to takie parametry nic nie mówią
>>>> o dynamice samochodu.
>>>> Tylko taki wykres się liczy:
>>>> http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuni
ngu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif
>>
>>> Eee tam.
>>> Na papierze jest:
>>> -czas przyspieszenia 0-100km/h. Po co ci jakis wykres,
>
>> Już nie ściemniaj, że nie wiesz po co.
>> Zaznaczyłem na wykresie pole, którego powierzchnia to dynamika pojazdu:
>> https://ibb.co/YNPTNPG
>
> Nie bardzo wiem dlaczego akurat to nazywasz dynamika ... no, moze i jakis sens ma.
>
>> Z czasów przyśpieszenia nic się nie dowiesz.
>> Wiem to nie tylko z teorii ale i z doswiadczeń.
>
> Z czasow przyspieszenia sie dowiem, w jakim czasie przyspiesza miedzy danymi
predkosciami.
>
> Z twojego wykresu sie tego nie dowiem :-)
>
Wysokości auta tez się z mojego wykresu nie dowiesz :)
-
126. Data: 2019-10-11 10:34:19
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:qnns8k$vqh$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 10-10-2019 o 12:23, J.F. pisze:
> Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
>> Tylko taki wykres się liczy:
>> http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuni
ngu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif
>> Eee tam.
>> Na papierze jest:
>> -czas przyspieszenia 0-100km/h. Po co ci jakis wykres,
>> -czas przyspieszenia 60-100 na 4 biegu,
>> -czas przyspieszenia 80-120 na 5 biegu.
>>
>> Tych ostatnich chyba juz nie ma, bo trzeba przyznac, ze te biegi
>> troche zamieszania wprowadzaly.
>> Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by
>> sie przydalo.
>Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
>Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...
Wiec niekoniecznie najwyzszy, niekoniecznie dokladnie 4 czy 5, ale
owszem - jakis taki, przy ktorym sie te 70 pojedzie bez wycia silnika.
J.
-
127. Data: 2019-10-11 10:48:13
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 11-10-2019 o 10:34, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:qnns8k$vqh$1$C...@n...chmurka.net...
> W dniu 10-10-2019 o 12:23, J.F. pisze:
>> Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
>>> Tylko taki wykres się liczy:
>>> http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuni
ngu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif
>>>
>>> Eee tam.
>>> Na papierze jest:
>>> -czas przyspieszenia 0-100km/h. Po co ci jakis wykres,
>>> -czas przyspieszenia 60-100 na 4 biegu,
>>> -czas przyspieszenia 80-120 na 5 biegu.
>>>
>>> Tych ostatnich chyba juz nie ma, bo trzeba przyznac, ze te biegi
>>> troche zamieszania wprowadzaly.
>>> Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by sie
>>> przydalo.
>
>> Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
>> Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
>
> Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ...
Dlaczego nie?
Raz na próbę można...
-
128. Data: 2019-10-11 11:03:39
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:qnpfkb$qle$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 11-10-2019 o 10:34, J.F. pisze:
>>>> Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by
>>>> sie przydalo.
>
>>> Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
>>> Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie
>>> elastyczności.
>
>> Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ...
>Dlaczego nie? Raz na próbę można...
Raz mozna, ale czemu wymagac podawania czasu przyspieszenia na tym
biegu :-)
Hm, pojedzie? Bedzie mial gdzies 1000-1300 obrotow, ten dieslek akurat
juz od 1500 przyzwoicie ciagnie ...
Moze i po plaskim da rade :-)
J.
-
129. Data: 2019-10-11 11:33:19
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 11-10-2019 o 11:03, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:qnpfkb$qle$1$C...@n...chmurka.net...
> W dniu 11-10-2019 o 10:34, J.F. pisze:
>>>>> Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by
>>>>> sie przydalo.
>>
>>>> Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
>>>> Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
>>
>>> Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ...
>
>> Dlaczego nie? Raz na próbę można...
>
> Raz mozna, ale czemu wymagac podawania czasu przyspieszenia na tym
> biegu :-)
To jest właśnie elastyczność silnika.
Nie ma to nic wspólnego z przyspieszaniem na optymalnym biegu.
>
> Hm, pojedzie?
Każdy pojedzie.
Wolniej w przypadku silników mało elastycznych, albo szybciej, gdy
silnik będzie miał dużą elastyczność.
-
130. Data: 2019-10-11 11:52:38
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:qnpi8u$s5f$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 11-10-2019 o 11:03, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup W dniu 11-10-2019
> o 10:34, J.F. pisze:
>>>>>> Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu
>>>>>> by sie przydalo.
>>
>>>>> Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
>>>>> Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie
>>>>> elastyczności.
>>
>>>> Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ...
>
>>> Dlaczego nie? Raz na próbę można...
>
>> Raz mozna, ale czemu wymagac podawania czasu przyspieszenia na tym
>> biegu :-)
>To jest właśnie elastyczność silnika.
>Nie ma to nic wspólnego z przyspieszaniem na optymalnym biegu.
Ale tez nie wymagajmy, zeby podawac dla przypadku "raz na probe
mozna".
Prawdopodobnie bym jechal na 5-ce, to dla takiego podawajmy.
>> Hm, pojedzie?
>Każdy pojedzie.
>Wolniej w przypadku silników mało elastycznych, albo szybciej, gdy
>silnik będzie miał dużą elastyczność.
Niektore zaczna szarpac. Diesle akurat chyba nie ... ale moze im nie
starczyc mocy na utrzymanie predkosci.
J.