    From: kapec <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni
    Date: Sat, 2 Jun 2012 11:22:15 -0700 (PDT)

    On 2 Cze, 19:34, "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote:
    > Z jednym ale, należy honować tuleje cylindrowe, nie prawdaż?

    Wg mnie i nie tylko mnie niekoniecznie. Trzeba cylinder porzadnie
    pomierzyc, sprawdzic czy nie ma owalizacji na tulejach. Tego nie zrobi
    byle mechanik bo trzeba miec odpowiednie narzedzia. Jezeli cylinder
    nie ma rys, nie ma owalizacji i miesci sie w tolerancjach podanych
    przez producenta nie trzeba honowac a tym bardziej szlifowac.
    Sam jezdze takim wozem. Wymienialem pierscienie 3 lata temu, do dzis
    zadnych oznak zuzycia.
    Wracajac do watku. Jak dymi na czarno to ma zbyt bogata mieszanke.
    Przyczyn moze byc sporo. Turbina sie konczy (o ile ma turbine), za
    duza dawka paliwa, zle ustawiony kat wtrysku, lejace wtryskiwacze.