-
1. Data: 2012-06-02 17:30:51
Temat: Diesel dymi po wymianie pierscieni
Od: atm <...@v...pl>
Witam,
Kilka dni temu odebralem samochod od mechanika. Astra H 1.9 CDTI 150KM.
Wymieniona byla peknieta glowica, pierscienie, uszczelniacze, uszczelka
pod glowica.
Zauwazylem, ze teraz samochod bardziej dymi, przy mocniejszym depnieciu
zauwazam chmurke we wstecznym lusterku. Wczesniej nic takiego
nie zwrocilo mojej uwagi. Podczas postoju zarowno na zimnym jak i
cieplym silniku latwo zuwazyc dym z rury. Skontaktowalem sie z
mechanikiem - mowi, ze przez jakis czas tak bedzie ze wzgledu na
docieranie sie nowych pierscieni do starych cylindrow. Wg niego moze to
trwac nawet 10kkm. Czy faktycznie ma racje, czy po prostu zbywa?
Pozdrawiam
-
2. Data: 2012-06-02 17:40:38
Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni
Od: marcin <l...@k...cwo>
W dniu 2012-06-02 17:30, atm pisze:
> Witam,
> Kilka dni temu odebralem samochod od mechanika. Astra H 1.9 CDTI 150KM.
> Wymieniona byla peknieta glowica, pierscienie, uszczelniacze, uszczelka
> pod glowica.
> Zauwazylem, ze teraz samochod bardziej dymi, przy mocniejszym depnieciu
> zauwazam chmurke we wstecznym lusterku. Wczesniej nic takiego
> nie zwrocilo mojej uwagi. Podczas postoju zarowno na zimnym jak i
> cieplym silniku latwo zuwazyc dym z rury. Skontaktowalem sie z
> mechanikiem - mowi, ze przez jakis czas tak bedzie ze wzgledu na
> docieranie sie nowych pierscieni do starych cylindrow. Wg niego moze to
> trwac nawet 10kkm. Czy faktycznie ma racje, czy po prostu zbywa?
> Pozdrawiam
stara szkola mowi ze nie wymienia sie pierscieni bez wymiany/szlifu
tulei cylindrow.
-
3. Data: 2012-06-02 18:00:29
Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni
Od: atm <...@v...pl>
>
>
> stara szkola mowi ze nie wymienia sie pierscieni bez wymiany/szlifu
> tulei cylindrow.
Zgadza sie, teraz juz jednak po ptokach - silnik zlozony.
Czy jest zatem szansa, ze pierscienie sie odpowiednio uloza?
-
4. Data: 2012-06-02 18:15:59
Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni
Od: marcin <l...@k...cwo>
> Zgadza sie, teraz juz jednak po ptokach - silnik zlozony.
> Czy jest zatem szansa, ze pierscienie sie odpowiednio uloza?
moim zdaniem nie.
-
5. Data: 2012-06-02 19:07:23
Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni
Od: kapec <k...@o...pl>
On 2 Cze, 17:40, marcin <l...@k...cwo> wrote:
> stara szkola mowi ze nie wymienia sie pierscieni bez wymiany/szlifu
> tulei cylindrow.
Bzdura. Wszstko zalezy od odpowiedniego zwymiarowania, jezeli cylinder
nie ma rys i miesci sie w tolerancji to mozna wymienic same
pierscienie, o ile sa podjechane.
A co do dymienia. Jak dymi? Na bialo czy czarno? Jak bialo to bierze
olej - powodow moze byc kilka. Jak nie szlifowales cylindra to sie nie
ma co docierac i nie powinien dymic. Dotarcie pierscieni to nie jest
jakis superwazny w tym temacie problem. Moze mechanik skaszanil cos
przy montazu glowicy? W sensie gumki zaworowe popitolil? A jak dymi na
czarno to przyjrzalbym sie pompie wtryskowej, ustawieniach kata
wtrysku i dawki paliwa.
-
6. Data: 2012-06-02 19:10:04
Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni
Od: atm <...@v...pl>
On 2012-06-02 19:07, kapec wrote:
> On 2 Cze, 17:40, marcin<l...@k...cwo> wrote:
>> stara szkola mowi ze nie wymienia sie pierscieni bez wymiany/szlifu
>> tulei cylindrow.
>
> Bzdura. Wszstko zalezy od odpowiedniego zwymiarowania, jezeli cylinder
> nie ma rys i miesci sie w tolerancji to mozna wymienic same
> pierscienie, o ile sa podjechane.
> A co do dymienia. Jak dymi? Na bialo czy czarno? Jak bialo to bierze
> olej - powodow moze byc kilka. Jak nie szlifowales cylindra to sie nie
> ma co docierac i nie powinien dymic. Dotarcie pierscieni to nie jest
> jakis superwazny w tym temacie problem. Moze mechanik skaszanil cos
> przy montazu glowicy? W sensie gumki zaworowe popitolil? A jak dymi na
> czarno to przyjrzalbym sie pompie wtryskowej, ustawieniach kata
> wtrysku i dawki paliwa.
Dymi na czarno.
-
7. Data: 2012-06-02 19:34:10
Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni
Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>
Z jednym ale, należy honować tuleje cylindrowe, nie prawdaż?
-
8. Data: 2012-06-02 20:22:15
Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni
Od: kapec <k...@o...pl>
On 2 Cze, 19:34, "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote:
> Z jednym ale, należy honować tuleje cylindrowe, nie prawdaż?
Wg mnie i nie tylko mnie niekoniecznie. Trzeba cylinder porzadnie
pomierzyc, sprawdzic czy nie ma owalizacji na tulejach. Tego nie zrobi
byle mechanik bo trzeba miec odpowiednie narzedzia. Jezeli cylinder
nie ma rys, nie ma owalizacji i miesci sie w tolerancjach podanych
przez producenta nie trzeba honowac a tym bardziej szlifowac.
Sam jezdze takim wozem. Wymienialem pierscienie 3 lata temu, do dzis
zadnych oznak zuzycia.
Wracajac do watku. Jak dymi na czarno to ma zbyt bogata mieszanke.
Przyczyn moze byc sporo. Turbina sie konczy (o ile ma turbine), za
duza dawka paliwa, zle ustawiony kat wtrysku, lejace wtryskiwacze.
-
9. Data: 2012-06-02 20:28:52
Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni
Od: atm <...@v...pl>
On 2012-06-02 20:22, kapec wrote:
> On 2 Cze, 19:34, "Nex@pl"<"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote:
>> Z jednym ale, należy honować tuleje cylindrowe, nie prawdaż?
>
> Wg mnie i nie tylko mnie niekoniecznie. Trzeba cylinder porzadnie
> pomierzyc, sprawdzic czy nie ma owalizacji na tulejach. Tego nie zrobi
> byle mechanik bo trzeba miec odpowiednie narzedzia. Jezeli cylinder
> nie ma rys, nie ma owalizacji i miesci sie w tolerancjach podanych
> przez producenta nie trzeba honowac a tym bardziej szlifowac.
> Sam jezdze takim wozem. Wymienialem pierscienie 3 lata temu, do dzis
> zadnych oznak zuzycia.
> Wracajac do watku. Jak dymi na czarno to ma zbyt bogata mieszanke.
> Przyczyn moze byc sporo. Turbina sie konczy (o ile ma turbine), za
> duza dawka paliwa, zle ustawiony kat wtrysku, lejace wtryskiwacze.
W poniedzialek pogadam z mechanikiem dlaczego nie zasugerowal mi
zrobienia szlifu cylindrow.
Co do zlokalizowania przyczyny kopcenia poza cylindrami/pierscieniami,
w jaki sposob mozna zrobic to szybko i tanio? Diagnostyka komputerowa?
-
10. Data: 2012-06-02 20:52:27
Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni
Od: kapec <k...@o...pl>
On 2 Cze, 20:28, atm <_...@v...pl> wrote:
> Co do zlokalizowania przyczyny kopcenia poza cylindrami/pierscieniami,
> w jaki sposob mozna zrobic to szybko i tanio? Diagnostyka komputerowa?
Madry mechanik i dobry komputer powinne pokazac przyczyne. Jezeli
przed robota nie dymil a teraz dymi stawiam na regulacje, choc
oczywiscie moze to jakis zbieg okolicznosci i jeblo cos innego.