  • 1. Data: 2010-03-16 23:46:46
    Temat: Dialog i tracone połączenie (adsl) - trochę OT
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Słuchajcie muszę się wyspowiadać, gdyż aż mi ciśnienie uszami uchodzi ;)

    Stracił się ADSL (o czym lojalnie diodką informuje, nie pierwszy raz
    zresztą), dzwonie po pomoc w diagnozie - odbiera kobieta.
    Przechodzimy podręcznikowo przez wszystkie punkty jakie ktoś jej
    opracował i dostaję diagnozę:
    Ma Pan uszkodzoną albo źle zainstalowaną kartę sieciową, proszę ponownie
    zainstalować sterowniki z płytki - ma Pan przecież płytkę do komputera.
    Nie wytrzymałem i krok za krokiem ładnie wszystko omawiając robię
    reinstalację karty. Oczywiście w niczym to nie pomogło, ale Pani
    zgłoszenie przyjęła (nie wiedzieć dlaczego, przecież mojej karty w moim
    komputerze Dialog nie będzie naprawiał!). Tak na zakończenie restartuję
    adsl-a i sieć wraca oczywiście. Komentarz Pani jest jednoznaczny -
    pomogło przeinstalowanie sterowników!
    Po prostu wszystkie witki mi opadły. Całe szczęście rozmowa była
    rejestrowana (przynajmniej tak zapewniają) i mam nadzieję że ktoś do
    naszej 40-to minutowej rozmowy dotrze* i coś z kompetencjami doradców zrobi.

    Teraz żeby zupełnie OT nie było. ADSL mam wymieniony od 2 dni (poprzedni
    wymienili przy zmianie umowy - jakieś 30 dni wcześniej, też się sypał),
    ale jak czytacie nadal WAN mi się traci. Zastanawiam się czy mają tak
    podłe modemy, czy coś się zaczyna z linią dziać. Ma ktoś jakieś
    doświadczenia w temacie?

    __
    Irek.N.
    * kombinuję czy jest możliwość poproszenia o tą rejestrację, ćwiczył
    ktoś temat?

  • 2. Data: 2010-03-17 02:20:34
    Temat: Re: Dialog i tracone połączenie (adsl) - trochę OT
    Od: c...@p...onet.pl

    Połączenia się traciły, się tracą i będą się tracić, posiedź w nocy a się
    przekonasz... Niepotrzebnie się męczysz psychicznie...

  • 3. Data: 2010-03-17 08:44:30
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Połączenia się traciły, się tracą i będą się tracić, posiedź w nocy a się
    > przekonasz... Niepotrzebnie się męczysz psychicznie...

    Podobnie dzieje się w TP SA Jak pogrzebią coś w skrzynce, przełączą cię na
    inną linię i popada deszcz to już trzeba dzwonić do nich. Zanotują
    zgłoszenie naprawią i dalej śmiga do następnej awarii.

  • 4. Data: 2010-03-17 10:56:11
    Od: Konop <k...@g...pl>

    k...@w...pl pisze:
> [...]
    > inną linię i popada deszcz to już trzeba dzwonić do nich. Zanotują
    > zgłoszenie naprawią i dalej śmiga do następnej awarii.

    Dziwne... u mnie pad DSLa w TPSA zdarza się 1, maksymalnie 2 razy na
    rok... A Autor wątku pisał, że miał modem od 30dni i się sypał (czyli
    kilka razy w miesiącu!)... Takie awarie nie są normalne...

    Konop

  • 5. Data: 2010-03-17 11:33:55
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Dziwne... u mnie pad DSLa w TPSA zdarza się 1, maksymalnie 2 razy na
    > rok... A Autor wątku pisał, że miał modem od 30dni i się sypał
    > (czyli kilka razy w miesiącu!)... Takie awarie nie są normalne...

    Pewnie że nie są, poprzednie łącze (1M) chodziło kilka lat i nie
    pamiętam jakiś awarii, nowe (4/8M) po miesiącu zaliczyło mocnego
    pada, a w 3 dni później kolejne 2 mniejsze awarie.
    Dzisiaj testowali linię, śliczna czysta i powabna, czyli pozostają
    _końcówki_.

    Tak się teraz zastanawiam na chłodno, co by było gdybym powiedział
    kobiecie z pomocy że mam komputer apple. Przy następnym zgłoszeniu tak
    zrobie (albo się zdziwię jak formularz to przewiduje) :)
    Fajne natomiast jest to, że mają 12h na naprawę i widzę że dbają o to.

    Miłego.
    __
    Irek.N.

  • 6. Data: 2010-03-17 12:22:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek N. napisał:

    > Tak się teraz zastanawiam na chłodno, co by było gdybym powiedział
    > kobiecie z pomocy że mam komputer apple. Przy następnym zgłoszeniu
    > tak zrobie (albo się zdziwię jak formularz to przewiduje) :)

    Bez przesady. W książeczcze z instrukcją do tepsianej Neostrady jest
    cały rozdział na temat konfiguracjo MacOS X. W Netii też się nie
    dziwili jak im mówiłem, że akurat w tej chwil siedzę przy komputerze
    produckcji Apple. Dlaczego w Dialogu ma byc inaczej? Nawet jak mówię
    (zgodnie z prawdą), że używam Linuksa, to też nie robi wrażenia.
    A że instrukcje jakie ma w tej sprawie hotlajnowiec nijak nie przystają
    do rzeczywistości mojego komputera, to już inna sprawa. Jak się chce
    odwalić hardcore, to trzeba gadać, że się ma na przykład Haiku OS
    (http://www.haiku-os.org). Tego na pewno nie przewidzieli.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2010-03-17 13:38:18
    Od: gary <g...@w...com>

    W dniu 2010-03-17 11:56, Konop pisze:

    > Dziwne... u mnie pad DSLa w TPSA zdarza się 1, maksymalnie 2 razy na
    > rok... A Autor wątku pisał, że miał modem od 30dni i się sypał (czyli
    > kilka razy w miesiącu!)... Takie awarie nie są normalne...

    Spoko. mam do domu pociągnięty kabek 2 parowy od tepsy.
    średnio raz na półtora roku pada linia razem z neostradą.
    Przybywa monter i przełącza mnie na druga parę twierdząc że "miał pan
    szczęście że była druga para, bo trzeba by kopać przez podwórko.
    Sytuacja już powtórzyła się kilka razy. Za każdym razem zmieniają tylko
    parę (i działa co najdziwniejsze :)

  • 8. Data: 2010-03-17 14:01:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 14:38:18 +0100, gary napisał(a):

    > Za każdym razem zmieniają tylko
    > parę (i działa co najdziwniejsze :)

    LOL
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2010-03-17 19:15:15
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik gary napisał:
> [...]
    > szczęście że była druga para, bo trzeba by kopać przez podwórko.
    > Sytuacja już powtórzyła się kilka razy. Za każdym razem zmieniają tylko

    Eeee tam ... efekt placebo w modemie? :-)

  • 10. Data: 2010-03-17 19:35:49
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Irek N. napisał:

    > Słuchajcie muszę się wyspowiadać, gdyż aż mi ciśnienie uszami uchodzi ;)

    > * kombinuję czy jest możliwość poproszenia o tą rejestrację, ćwiczył
    > ktoś temat?

    Na 100% nie otrzymasz nagrania. Jeżeli nie oferują takiej usługi, jak
    sprzedawanie nagrań, to tego nigdy nie otrzymasz :-). Jako klient możesz
    poruszać się po cennikach i regulaminach. Innych usług nie otrzymasz.
    Możesz napisać skargę, wniosek o doszkolenie pracowników, czy cokolwiek
    innego - trafi w dokładnie to samo miejsce, czyli do śmietnika a
    otrzymasz standardową odpowiedź numer xx, że dziękują za uwagę, dołożą
    wszelkich starań itp. Akurat z Dialogu nie znam zapowiedzi ale zwykle
    jest to sformułowane tak, że nagranie jest do "poprawy jakości obsługi".
    Coś takiego słyszysz przed rozmową, czyli to firma nagrywa dla siebie a
    nie dla Ciebie. Poza tym nagrane mogą być tylko losowe rozmowy a nie
    każda. Pamiętaj, że samo nagranie dźwięku jest mało miarodajne.
    Konsultant równocześnie coś robi w swom komputerze, np. wprowadza
    informację o Twoim problemie. To jest już spory plik do przechowania.
    Ktoś to jeszcze musi ocenić a jazda po każdej rozmowie spowodowałaby
    konieczność zatrudnienia do oceny dokładnie takiej samej ilości
    sprawdzaczy, co konsultantów.
    Na serio mogę Ci zaproponować żądanie od konsultanta podania numeru
    zgłoszenia, jakie wprowadził do systemu. Tak za każdym razem. Zawsze
    zgłaszaj problemy a nie czekaj może się same rozwiążą. Jeżeli będą się
    często powtarzały, to piszesz skargę na złe działanie usługi, podając na
    dowód numery zgłoszeń i daty. Objawy i co dało działanie konsultanta. W
    piśmie nie pluj na pracowników, na zimno opisuj sytuację. Zażądaj czegoś
    konkretnego, np. masz promocję, jesteś uwiązany lojalką, to zażądaj
    bezkarnego obniżenia, skoro urządzenia nie wydalają. Wolisz mniejszą ale
    stabilną prędkość. Coś takiego spowoduje podjęcie działań utrzymaniowych
    i MOŻE coś pomoże. Pamiętaj, że reset u Ciebie jest też powiązany z
    renegocjacją połączenia z urządzeniem zainstalowanym na centrali, więc
    oprócz felernego kabla możesz mieć pecha i jesteś podłączony do
    wadliwego modułu, portu, czy jak to się tam nazywa.
    Powodzenia
    Maciek