  • 1. Data: 2010-03-16 20:35:49
    Temat: MIPS vs ARM
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Pytanie mam czysto teoretyczne.
    Chodzi mi o porównanie procesorów architektury MISP i ARM.
    Czym się generalnie różnią? Szybsze, wolniejsze?
    Juz jakiś czas popularność ARMów rośnie chociaż w niekórych urządzeniach
    sieciowych nadal stosuje się MIPS'y.
    Czy w Polsce MIPS'y są wogóle dostępne w sprzedaży detalicznej?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2010-03-16 21:08:40
    Temat: Re: MIPS vs ARM
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    pawel pisze:
> [...]
    > sieciowych nadal stosuje się MIPS'y.
    > Czy w Polsce MIPS'y są wogóle dostępne w sprzedaży detalicznej?

    Tutaj masz male porownanie PPC,ARM i MIPS.

    http://alpenrouter.xaok.org/doku.php?id=routerboards
    :cpu-boards

  • 3. Data: 2010-03-16 22:50:51
    Od: Paweł Sujkowski <p...@n...com>

    Witam

    > Czy w Polsce MIPS'y są wogóle dostępne w sprzedaży detalicznej?

    Rdzeń MIPS-a M4K jest w kontrolerach Microchipa PIC32. Do dostania.

    Paweł

  • 4. Data: 2010-03-16 23:05:22
    Od: MrWebsky <m...@p...onet.pl>

    pawel wrote:

    > Chodzi mi o porównanie procesorów architektury MISP i ARM.
    > Czym się generalnie różnią? Szybsze, wolniejsze?

    Dawno temu podział był dość czytelny. ARM był to sterowania, MIPS do
    przetwarzania danych. Dziś trudno powiedzieć, obie rodziny proców
    są na tyle duże, że porównanie jest co najmniej trudne.

    > Juz jakiś czas popularność ARMów rośnie chociaż w niekórych urządzeniach
    > sieciowych nadal stosuje się MIPS'y.

    MIPS jest porządnie osadzoną na rynku firmą, a poza tym winszuje sobie
    mniej za licencje i royalities niż ARM, co dziś jest dość ważne.

    > Czy w Polsce MIPS'y są wogóle dostępne w sprzedaży detalicznej?

    Np. w postaci Microchip PIC32, z tym że to zawiera najprostszy core
    MIPS bez MMU.