-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!news2.google.com!np
eer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.
com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01
.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Demontaż czujnika ABS
Date: Fri, 26 Feb 2010 23:56:46 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 100
Message-ID: <hm9jo8$fot$1@atlantis.news.neostrada.pl>
References: <hm6jb3$1bl$1@news.onet.pl> <hm6qqe$qq6$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hm6r5a$a4l$1@mx1.internetia.pl> <hm738s$l84$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hm8275$j12$1@mx1.internetia.pl>
<hm90ue$3el$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hm94i3$1qch$1@news.mm.pl>
<hm98fc$jum$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hm9c0r$2q4a$4@news.mm.pl>
<hm9f73$c0g$1@nemesis.news.neostrada.pl> <4...@o...pl>
NNTP-Posting-Host: bqo161.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1267225160 16157 83.29.82.161 (26 Feb 2010
22:59:20 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Feb 2010 22:59:20 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <4...@o...pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2259354
[ ukryj nagłówki ]Karolek pisze:
> Uwalisz w ten sposob pierscien.
Na krótko i z pewnej odległości sądzę że raczej przeżyje.
Mój hallotron z czujnika położenia wału odbiera nawet 50Hz z sieci
elektrycznej, a włączona niedaleko wiertarka jest doskonale widoczna na
oscyloskopie. Więc to czy czujnik w ogóle żyje czy nie, jest łatwo
sprawdzić.
Oczywiście przy założeniu że nie wepchnęli w obudowę czujnika jakiegoś
aktywnego układu który dyskretyzuje ten sygnał z jakimś wysokim progiem.
Ale tego pewnie można się dowiedzieć badając sprawny czujnik.
>> Bo jednak oscyloskop to naprawdę nie jest żadna czarodziejska różdżka ;)
> A na ilu warsztatach widziales oscyloskop?
Prawdę mówiąc to w tych warsztatach gdzie jeżdżę to oscyloskop jest
chyba jednak dość powszechny.
Tyle że to jednak dość specyficzne warsztaty, z trochę innym podejściem
do samochodów i dość nietypowego klienta.
Gdyby oni proponowali rozwiązania typu "poeksperymentujmy i wywalmy
kilka sprawnych części" to by się im klienci w czoło popukali.
Za to rozwiązanie "wywierćmy drugą dziurę na drugi czujnik" już jak
najbardziej by przeszło jako dobry pomysł ;)
>>> Zgadza sie, ale zeby to stwierdzic to potrzebujesz elektronika i
>>> oscyloskop, a o to w ASO i nie tylko ASO raczej ciezko.
>>
>> W moim monster garażu jakoś i elektronik i oscyloskop jest ;)
>>
>
> Na moim warsztatcie sa i bardzo dobrzy fachowcy, sa i narzedzia, jest
> tez elektronik, ale jakos nie wyposazylem sie jeszcze w oscyloskop. W
> sumie nie wiem dlaczego, bo nie raz by sie przydal.
Prosta przystawka jednokanałowa do komputera na LPT jest już
wystarczająca do takiej samochodowej diagnostyki (MHz-ów nie potrzebujesz).
Zwłaszcza jak się grzebie w jakimś modzonym sprzęcie, co to każdy
element od innego silnika, do tego do ECU przyczepione jeszcze jakieś
plecki, coś nie działa i nie wiadomo dlaczego.
Tu już żadne inne metody niż rzetelna analiza tego co się dzieje nie
działają.
>> Patrząc na zdjęcia to ja mam u siebie podobnej konstrukcji czujnik
>> położenia wału korbowego, do którego mam dorobione mocowanie również
>> działające tak że czujnik jest mocno wciśnięty, a wystające z boku
>> ucho przykręcone.
>> I pamiętam że również nie byłem w stanie tego wyrwać żadną siłą, ale
>> po godzinie kąpania w różnych cieczach dało radę to wyrwać.
>
> Nie ma co porownywac, te czujniki przy kolach maja gorzej (w sensie
> warunkow i korozji dookola) i sa bardzo male, a co za tym idzie delikatne.
Mój też nie ma lekko, bo nie mam nadkoli więc cały syf wali w niego.
Zaklinował się naprawdę mocno - tak że musiałem go tam wymaczać, potem
dopiero na WD-40 dał się lekko rozruszać.
>> Nie wiem dokładnie jak tam jest z możliwością utopienia tego w jakiejś
>> cieczy, tak żeby tego nie nalać w łożyska, ale pewnie dałoby się coś
>> wymyślić żeby to lekko poruszyć, a dalej pójdzie.
>>
>
> Tylko czy warto sie z czyms takim cackac pol dnia dla zludnego zysku?
Z punktu widzenia sprzedawcy części z pewnością nie.
Natomiast z punktu widzenia klienta może się to opłacać.
Tu może być jeszcze inny problem:
Klient pojedzie do warsztaty, zapłaci 1000zł za części, 300zł za robotę
i każdy powie no że w sumie jak na ASO to nawet nie tak drogo.
W drugiej opcji pojedzie do kogoś kto pół dnia to będzie rozbierał, pół
dnia składał, wymieni jedną rzecz za 250zł, weźmie 750zł za pomyślenie i
pomimo że klient zapłacił 300zł mniej niż w pierwszej opcji, to raczej o
tej drugiej opcji ludzie powiedzą że przepłacone.
Trochę jak w tym dowcipie gdzie odbierając radio z serwisu klient
dostaje rachunek na 200zł 12gr.
- Za co to 12gr?
- Za opornik, przepalony był, wymieniłem.
- No to za co 200zł?
- Za to że wiedziałem który.
> Zreszta jak bedziesz je chcial sciagnac z piasty, to ci wewnetrzna
> polowka bierzni zostanie na piascie, a zejdzie cala reszta. Skladac to
> potem i ponownie montowac to jakas bzdura (da sie, tylko pewnie
> uszczelnienia juz beda do niczego).
No też mi się tak wydaje, w sumie nie przyglądałem się temu co zostaje z
łożyska po wyciągnięciu go. Mówię tylko co w książce napisali.
Książka to o Seicento z serii wydawanej przez WKŁ.
Jest ładny rysunek jak ściągaczem wyciągnąć łożysko z piasty. Tyle że
może tam jest jakieś inne łożysko, w obudowie jakiejś albo coś. Jeszcze
do tego zdejmowania jest jakaś płytka, więc może nią się wypycha je od
tyłu w całości to się nic nie rozpadnie.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.02.10 23:58 Tomasz Pyra
- 27.02.10 00:00 P_ablo
- 27.02.10 00:02 Tomasz Pyra
- 27.02.10 00:09 Tomasz Pyra
- 27.02.10 00:19 Karolek
- 27.02.10 00:20 Karolek
- 27.02.10 00:28 Karolek
- 27.02.10 00:34 Karolek
- 27.02.10 00:51 Tomasz Pyra
- 27.02.10 01:00 Karolek
- 27.02.10 01:55 Filip KK
- 27.02.10 04:17 Filip KK
- 27.02.10 06:49 Karolek
- 27.02.10 06:52 Karolek
- 27.02.10 10:31 P_ablo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=