-
Data: 2010-02-27 00:19:28
Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Tomasz Pyra pisze:
> Karolek pisze:
>
>> Uwalisz w ten sposob pierscien.
>
> Na krótko i z pewnej odległości sądzę że raczej przeżyje.
Moze tak, moze nie, wystarczy, ze jedna domene magnetyczna uwalisz na
tym pierscieniu i dupa.
> Mój hallotron z czujnika położenia wału odbiera nawet 50Hz z sieci
> elektrycznej, a włączona niedaleko wiertarka jest doskonale widoczna na
> oscyloskopie. Więc to czy czujnik w ogóle żyje czy nie, jest łatwo
> sprawdzić.
>
> Oczywiście przy założeniu że nie wepchnęli w obudowę czujnika jakiegoś
> aktywnego układu który dyskretyzuje ten sygnał z jakimś wysokim progiem.
> Ale tego pewnie można się dowiedzieć badając sprawny czujnik.
>
Juz pisalem, jest tam mostek magnetorezystancyjny i komparator, mostek
sie przelacza pod wplywem pola magnetycznego, a komparator daje 1 lub 0.
>
> Prawdę mówiąc to w tych warsztatach gdzie jeżdżę to oscyloskop jest
> chyba jednak dość powszechny.
> Tyle że to jednak dość specyficzne warsztaty, z trochę innym podejściem
> do samochodów i dość nietypowego klienta.
> Gdyby oni proponowali rozwiązania typu "poeksperymentujmy i wywalmy
> kilka sprawnych części" to by się im klienci w czoło popukali.
> Za to rozwiązanie "wywierćmy drugą dziurę na drugi czujnik" już jak
> najbardziej by przeszło jako dobry pomysł ;)
>
To warsztaty do zabawy, normalne warsztaty nie maja czasu na takie
kombinowanie, bo i nikt za kombinacje nie bedzie chcial zaplacic.
>> Na moim warsztatcie sa i bardzo dobrzy fachowcy, sa i narzedzia, jest
>> tez elektronik, ale jakos nie wyposazylem sie jeszcze w oscyloskop. W
>> sumie nie wiem dlaczego, bo nie raz by sie przydal.
>
> Prosta przystawka jednokanałowa do komputera na LPT jest już
> wystarczająca do takiej samochodowej diagnostyki (MHz-ów nie potrzebujesz).
>
> Zwłaszcza jak się grzebie w jakimś modzonym sprzęcie, co to każdy
> element od innego silnika, do tego do ECU przyczepione jeszcze jakieś
> plecki, coś nie działa i nie wiadomo dlaczego.
>
> Tu już żadne inne metody niż rzetelna analiza tego co się dzieje nie
> działają.
>
O jakiejs przystawce do laptopa wlasnie myslalem.
Pewnie sobie zakupie wlasnie na potrzeby tego ABSu :P
>
> Mój też nie ma lekko, bo nie mam nadkoli więc cały syf wali w niego.
> Zaklinował się naprawdę mocno - tak że musiałem go tam wymaczać, potem
> dopiero na WD-40 dał się lekko rozruszać.
>
Tu w sumie nie ma co gdybac, jeden czujnik wyjdzie inny nie, zazwyczaj
nie wychodza w calosci :/
>> Tylko czy warto sie z czyms takim cackac pol dnia dla zludnego zysku?
>
> Z punktu widzenia sprzedawcy części z pewnością nie.
> Natomiast z punktu widzenia klienta może się to opłacać.
>
> Tu może być jeszcze inny problem:
> Klient pojedzie do warsztaty, zapłaci 1000zł za części, 300zł za robotę
> i każdy powie no że w sumie jak na ASO to nawet nie tak drogo.
>
> W drugiej opcji pojedzie do kogoś kto pół dnia to będzie rozbierał, pół
> dnia składał, wymieni jedną rzecz za 250zł, weźmie 750zł za pomyślenie i
> pomimo że klient zapłacił 300zł mniej niż w pierwszej opcji, to raczej o
> tej drugiej opcji ludzie powiedzą że przepłacone.
>
O i o to chodzi.
> No też mi się tak wydaje, w sumie nie przyglądałem się temu co zostaje z
> łożyska po wyciągnięciu go. Mówię tylko co w książce napisali.
> Książka to o Seicento z serii wydawanej przez WKŁ.
> Jest ładny rysunek jak ściągaczem wyciągnąć łożysko z piasty. Tyle że
> może tam jest jakieś inne łożysko, w obudowie jakiejś albo coś. Jeszcze
> do tego zdejmowania jest jakaś płytka, więc może nią się wypycha je od
> tyłu w całości to się nic nie rozpadnie.
Tak czy inaczej starego lozyska wciskanego nie montujemy i to chyba jest
dobra zasada.
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 27.02.10 00:20 Karolek
- 27.02.10 00:28 Karolek
- 27.02.10 00:34 Karolek
- 27.02.10 00:51 Tomasz Pyra
- 27.02.10 01:00 Karolek
- 27.02.10 01:55 Filip KK
- 27.02.10 04:17 Filip KK
- 27.02.10 06:49 Karolek
- 27.02.10 06:52 Karolek
- 27.02.10 10:31 P_ablo
- 27.02.10 13:12 J.F.
- 27.02.10 13:16 J.F.
- 27.02.10 20:32 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 27.02.10 21:01 Filip KK
- 27.02.10 21:02 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=