eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDemontaż czujnika ABSRe: Demontaż czujnika ABS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
    !news.mm.pl!not-for-mail
    From: Karolek <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Demontaż czujnika ABS
    Date: Fri, 26 Feb 2010 22:54:38 +0100
    Organization: Multimedia Polska SA
    Lines: 86
    Message-ID: <4...@o...pl>
    References: <hm6jb3$1bl$1@news.onet.pl> <hm6qqe$qq6$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hm6r5a$a4l$1@mx1.internetia.pl> <hm738s$l84$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hm8275$j12$1@mx1.internetia.pl>
    <hm90ue$3el$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hm94i3$1qch$1@news.mm.pl>
    <hm98fc$jum$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hm9c0r$2q4a$4@news.mm.pl>
    <hm9f73$c0g$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.mm.pl 1267221398 71239 81.190.86.247 (26 Feb 2010 21:56:38 GMT)
    X-Complaints-To: a...@m...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Feb 2010 21:56:38 +0000 (UTC)
    To: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hm9f73$c0g$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2259335
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomasz Pyra pisze:
    > Karolek pisze:
    >
    >> Ale taka jest rzeczywistosc, ze wiekszosc potrafi podlaczyc pod kompa
    >> i koniec. Ty sie jeszcze ludzisz, ze jest inaczej?
    >
    > Może warto poszukać innego warsztatu?
    > To nie jest jakaś niespotykana awaria i sądzę że jakieś warsztaty
    > zajmujące się hamulcami już mają jakieś swoje sposoby na określenie tego
    > co padło.

    Nie maja.
    Mozna jedynie podmienic czujnik, ale tu pojawia sie ewentualny problem z
    wyciagnieciem go ze zwrotnicy w jednym kawalku.

    >
    > Najprostsze co mi przychodzi do głowy to wygenerowanie pola EM gdzieś w
    > okolicy czujnika i sprawdzenie na oscyloskopie czy czujnik coś nadaje i
    > czy tak samo jak czujnik sprawny.

    Uwalisz w ten sposob pierscien.

    >
    > Bo jednak oscyloskop to naprawdę nie jest żadna czarodziejska różdżka ;)
    >

    A na ilu warsztatach widziales oscyloskop?

    >>
    >> Zgadza sie, ale zeby to stwierdzic to potrzebujesz elektronika i
    >> oscyloskop, a o to w ASO i nie tylko ASO raczej ciezko.
    >
    > W moim monster garażu jakoś i elektronik i oscyloskop jest ;)
    >

    Na moim warsztatcie sa i bardzo dobrzy fachowcy, sa i narzedzia, jest
    tez elektronik, ale jakos nie wyposazylem sie jeszcze w oscyloskop. W
    sumie nie wiem dlaczego, bo nie raz by sie przydal.

    >> Alez jest, czujnik jest w obudowie z tworzywa sztucznego i o ile
    >> wsadzic bylo latwo to wyciagnac po paru latach jest ciezko wlasnie z
    >> uwagi na to, ze siedzi mocno, a nie ma jak pociagnac aby nie polamac :/
    >
    > Patrząc na zdjęcia to ja mam u siebie podobnej konstrukcji czujnik
    > położenia wału korbowego, do którego mam dorobione mocowanie również
    > działające tak że czujnik jest mocno wciśnięty, a wystające z boku ucho
    > przykręcone.
    > I pamiętam że również nie byłem w stanie tego wyrwać żadną siłą, ale po
    > godzinie kąpania w różnych cieczach dało radę to wyrwać.

    Nie ma co porownywac, te czujniki przy kolach maja gorzej (w sensie
    warunkow i korozji dookola) i sa bardzo male, a co za tym idzie delikatne.

    >
    > Nie wiem dokładnie jak tam jest z możliwością utopienia tego w jakiejś
    > cieczy, tak żeby tego nie nalać w łożyska, ale pewnie dałoby się coś
    > wymyślić żeby to lekko poruszyć, a dalej pójdzie.
    >

    Tylko czy warto sie z czyms takim cackac pol dnia dla zludnego zysku?

    >> Nigdzie obok go nie wlozysz, chyba ze wywiercisz drugi otwor w
    >> zwrotnicy na czujnik :>
    >
    > Wiesz... Też wyjście do rozważenia.
    >

    Zycze powodzenia wiercic tam otwor na samochodzie :P Z cala pewnoscia
    wyjdzie drozej niz walniecie mlotkiem w ten czujnik :>

    >> Nie da sie, znaczy sie da, ale juz go spowrotem nie zamontujesz.
    >
    > No to już nie wiem.
    > Książka do Fiata mówi że się da rozebrać i złożyć.
    > Jak jest w tym C8 czy Alfie to nie wiem.

    Jaka to ksiazka do fiata traktuje o wyciskaniu lozyska dwu rzedowego ze
    zwrtonicy, sprawdzaniu go i ponownemu wciskaniu??
    Takie lozysko jest sprawdzane bez wyciagania go (luz), bo i praktycznie
    takie lozysko jest nierozbieralne i nie ma co tam sprawdzac po wyciagnieciu.
    Zreszta jak bedziesz je chcial sciagnac z piasty, to ci wewnetrzna
    polowka bierzni zostanie na piascie, a zejdzie cala reszta. Skladac to
    potem i ponownie montowac to jakas bzdura (da sie, tylko pewnie
    uszczelnienia juz beda do niczego).
    --
    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: