-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mail
From: Karolek <d...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Demontaż czujnika ABS
Date: Fri, 26 Feb 2010 21:45:24 +0100
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 78
Message-ID: <hm9c0r$2q4a$4@news.mm.pl>
References: <hm6jb3$1bl$1@news.onet.pl> <hm6qqe$qq6$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hm6r5a$a4l$1@mx1.internetia.pl> <hm738s$l84$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hm8275$j12$1@mx1.internetia.pl>
<hm90ue$3el$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hm94i3$1qch$1@news.mm.pl>
<hm98fc$jum$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1267217243 92298 81.190.86.247 (26 Feb 2010 20:47:23 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Feb 2010 20:47:23 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hm98fc$jum$1@atlantis.news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2259299
[ ukryj nagłówki ]Tomasz Pyra pisze:
>>
>> Nie mozna (w sensie tak samo) i dobrze o tym wiesz.
>
> Mówię o metodologii polegającej na porównaniu lewego i prawego czujnika.
> Czyli po kolei sprawdzenie czujników elektrycznie, podmienienie tego co
> się da podmienić i to już powinno dać jakiś obraz.
>
Tyle to i w tym ASO wiedza, tylko problemem jest podmiana elementu,
ktorego w wiekszosci przypadkow w calosci sie wyciagnac nie da.
>> Oj oj, chyba dobrze pamietam, ze ETI skonczyles?
>> Wiec dobrze wiesz, ze tego czujnika multimetrem nie zdiagnozujesz.
>> Oscyloskop ok, ale nie wymagaj, ze pan elektryk nawet w ASO bedzie
>> potrafil go obslugiwac.
>
> Nie no bez przesady - jeżeli w tym ASO nie ma nikogo kto podoła takiemu
> wyzwaniu, to to jest właśnie ta niekompetencja o której mówię.
>
> Akurat oscyloskop to podstawowe narzędzie przy diagnozowaniu tego typu
> czujników, których w samochodzie jednak trochę jest (ABS, wszelkie
> czujniki położenia wałów, a nawet sonda lambda).
>
> Bo oczywiście - jak w takim ASO nie ma nikogo z wiedzą wykraczającą
> ponad podłączenie samochodu do diagnoskopu i wymianę tego na co ten
> diagnoskop wskaże, to nic więcej nie poradzą.
> Tylko to jest amatorszczyzna, a nie serwis samochodowy.
>
Ale taka jest rzeczywistosc, ze wiekszosc potrafi podlaczyc pod kompa i
koniec. Ty sie jeszcze ludzisz, ze jest inaczej?
>> Zreszta to i tak nie da Ci 100% pewnosci czy uwalony jest czujnik czy
>> pierscien magnetyczny.
>
> Jak padnie pierścień to raczej będą przerwy w działaniu czujnika
> skorelowane z konkretnymi miejscami na tym kole.
> Jak padnie czujnik to będzie albo kompletnie martwy, albo będzie
> przerywał losowo.
>
Zgadza sie, ale zeby to stwierdzic to potrzebujesz elektronika i
oscyloskop, a o to w ASO i nie tylko ASO raczej ciezko.
>> A wyciagniecie czujnika w zasadzie wiaze sie z jego zniszczeniem z
>> dokladnie tego powodu, ktory podali mu w ASO.
>
> Jak ktoś będzie bardzo chciał to wymontuje tak żeby nie rozwalić. Nie ma
> tak - jak się dało wkręcić czy wsadzić to i da się wyjąć.
Alez jest, czujnik jest w obudowie z tworzywa sztucznego i o ile wsadzic
bylo latwo to wyciagnac po paru latach jest ciezko wlasnie z uwagi na
to, ze siedzi mocno, a nie ma jak pociagnac aby nie polamac :/
> Oczywiście
> wymagać to będzie trochę pracy i pojawi się pytanie czy warto się
> napracować żeby uratować element wart 370zł - sprzedawcy takich
> czujników pewnie się to nie opłaci.
>
Nawet duzy naklad pracy moze nie pomoc... mlotkiem nie pukniesz,
palnikiem nie podgrzejesz...
> A nawet jeśli element jest niewyjmowalny, to można sprawny czujnik
> podłączyć gdzieś obok, byle był przy tarczy i wtedy będzie wiadomo czy
> czujnik jest sprawny czy nie.
Nigdzie obok go nie wlozysz, chyba ze wywiercisz drugi otwor w zwrotnicy
na czujnik :>
> Można też sprawdzić czy nie da się ściągnąć tego łożyska.
Nie da sie, znaczy sie da, ale juz go spowrotem nie zamontujesz.
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 26.02.10 21:49 MarcinJM
- 26.02.10 21:55 DoQ
- 26.02.10 21:55 MarcinJM
- 26.02.10 21:53 Karolek
- 26.02.10 21:59 MarcinJM
- 26.02.10 22:04 Artur Maśląg
- 26.02.10 21:58 Karolek
- 26.02.10 22:02 Karolek
- 26.02.10 22:05 Karolek
- 26.02.10 22:11 Artur Maśląg
- 26.02.10 22:12 MarcinJM
- 26.02.10 22:13 DoQ
- 26.02.10 22:08 Karolek
- 26.02.10 22:18 Tomasz Pyra
- 26.02.10 22:18 MarcinJM
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
Najnowsze wątki
- 2025-01-23 5G Apokalipsa - nie tylko dla tutejszych przeżuwaczy podpiczników
- 2025-01-23 wodor
- 2025-01-23 Zawór grzybkowy - jaki producent
- 2025-01-23 Warszawa => Expert IT Recruiter 360 <=
- 2025-01-23 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne