eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDemontaż czujnika ABSRe: Demontaż czujnika ABS
  • Data: 2010-02-26 20:44:19
    Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Karolek pisze:
    > Tomasz Pyra pisze:
    >> DoQ pisze:
    >>> Tomasz Pyra pisze:
    >>>>> A nie pomyslales ze on ma po prostu w tym C8 łożyska z ASB?>
    >>>> A co ma jedno do drugiego?
    >>>> Najpierw trzeba zlokalizować co jest uszkodzone
    >>>
    >>> Wiesz chociaz co to jest czy tak tylko mędrkujecie jeden przez
    >>> drugiego, ignoranci ? ;-)
    >>
    >> Oba systemy można sprawdzić tak samo.
    >>
    >
    > Nie mozna (w sensie tak samo) i dobrze o tym wiesz.

    Mówię o metodologii polegającej na porównaniu lewego i prawego czujnika.
    Czyli po kolei sprawdzenie czujników elektrycznie, podmienienie tego co
    się da podmienić i to już powinno dać jakiś obraz.

    >> A tak ogólnie to po co siejesz takie "mundrości"?
    >> Sawa podał konkretny problem - jeżeli masz coś do powiedzenia to
    >> udziel mu rąbka swej wszechwiedzy i odpowiedz.
    >> Bo póki co na ignoranta to wyszedłeś tylko Ty.
    >
    > Oj oj, chyba dobrze pamietam, ze ETI skonczyles?
    > Wiec dobrze wiesz, ze tego czujnika multimetrem nie zdiagnozujesz.
    > Oscyloskop ok, ale nie wymagaj, ze pan elektryk nawet w ASO bedzie
    > potrafil go obslugiwac.

    Nie no bez przesady - jeżeli w tym ASO nie ma nikogo kto podoła takiemu
    wyzwaniu, to to jest właśnie ta niekompetencja o której mówię.

    Akurat oscyloskop to podstawowe narzędzie przy diagnozowaniu tego typu
    czujników, których w samochodzie jednak trochę jest (ABS, wszelkie
    czujniki położenia wałów, a nawet sonda lambda).

    Bo oczywiście - jak w takim ASO nie ma nikogo z wiedzą wykraczającą
    ponad podłączenie samochodu do diagnoskopu i wymianę tego na co ten
    diagnoskop wskaże, to nic więcej nie poradzą.
    Tylko to jest amatorszczyzna, a nie serwis samochodowy.

    > Zreszta to i tak nie da Ci 100% pewnosci czy uwalony jest czujnik czy
    > pierscien magnetyczny.

    Jak padnie pierścień to raczej będą przerwy w działaniu czujnika
    skorelowane z konkretnymi miejscami na tym kole.
    Jak padnie czujnik to będzie albo kompletnie martwy, albo będzie
    przerywał losowo.

    > A wyciagniecie czujnika w zasadzie wiaze sie z jego zniszczeniem z
    > dokladnie tego powodu, ktory podali mu w ASO.

    Jak ktoś będzie bardzo chciał to wymontuje tak żeby nie rozwalić. Nie ma
    tak - jak się dało wkręcić czy wsadzić to i da się wyjąć. Oczywiście
    wymagać to będzie trochę pracy i pojawi się pytanie czy warto się
    napracować żeby uratować element wart 370zł - sprzedawcy takich
    czujników pewnie się to nie opłaci.

    A nawet jeśli element jest niewyjmowalny, to można sprawny czujnik
    podłączyć gdzieś obok, byle był przy tarczy i wtedy będzie wiadomo czy
    czujnik jest sprawny czy nie.
    Można też sprawdzić czy nie da się ściągnąć tego łożyska.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: