-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx01.iad01.newshosting.com!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.
com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis
.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Demontaż czujnika ABS
Date: Fri, 26 Feb 2010 20:44:19 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 63
Message-ID: <hm98fc$jum$1@atlantis.news.neostrada.pl>
References: <hm6jb3$1bl$1@news.onet.pl> <hm6qqe$qq6$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hm6r5a$a4l$1@mx1.internetia.pl> <hm738s$l84$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hm8275$j12$1@mx1.internetia.pl>
<hm90ue$3el$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hm94i3$1qch$1@news.mm.pl>
NNTP-Posting-Host: bqo161.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1267213612 20438 83.29.82.161 (26 Feb 2010
19:46:52 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Feb 2010 19:46:52 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hm94i3$1qch$1@news.mm.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2259271
[ ukryj nagłówki ]Karolek pisze:
> Tomasz Pyra pisze:
>> DoQ pisze:
>>> Tomasz Pyra pisze:
>>>>> A nie pomyslales ze on ma po prostu w tym C8 łożyska z ASB?>
>>>> A co ma jedno do drugiego?
>>>> Najpierw trzeba zlokalizować co jest uszkodzone
>>>
>>> Wiesz chociaz co to jest czy tak tylko mędrkujecie jeden przez
>>> drugiego, ignoranci ? ;-)
>>
>> Oba systemy można sprawdzić tak samo.
>>
>
> Nie mozna (w sensie tak samo) i dobrze o tym wiesz.
Mówię o metodologii polegającej na porównaniu lewego i prawego czujnika.
Czyli po kolei sprawdzenie czujników elektrycznie, podmienienie tego co
się da podmienić i to już powinno dać jakiś obraz.
>> A tak ogólnie to po co siejesz takie "mundrości"?
>> Sawa podał konkretny problem - jeżeli masz coś do powiedzenia to
>> udziel mu rąbka swej wszechwiedzy i odpowiedz.
>> Bo póki co na ignoranta to wyszedłeś tylko Ty.
>
> Oj oj, chyba dobrze pamietam, ze ETI skonczyles?
> Wiec dobrze wiesz, ze tego czujnika multimetrem nie zdiagnozujesz.
> Oscyloskop ok, ale nie wymagaj, ze pan elektryk nawet w ASO bedzie
> potrafil go obslugiwac.
Nie no bez przesady - jeżeli w tym ASO nie ma nikogo kto podoła takiemu
wyzwaniu, to to jest właśnie ta niekompetencja o której mówię.
Akurat oscyloskop to podstawowe narzędzie przy diagnozowaniu tego typu
czujników, których w samochodzie jednak trochę jest (ABS, wszelkie
czujniki położenia wałów, a nawet sonda lambda).
Bo oczywiście - jak w takim ASO nie ma nikogo z wiedzą wykraczającą
ponad podłączenie samochodu do diagnoskopu i wymianę tego na co ten
diagnoskop wskaże, to nic więcej nie poradzą.
Tylko to jest amatorszczyzna, a nie serwis samochodowy.
> Zreszta to i tak nie da Ci 100% pewnosci czy uwalony jest czujnik czy
> pierscien magnetyczny.
Jak padnie pierścień to raczej będą przerwy w działaniu czujnika
skorelowane z konkretnymi miejscami na tym kole.
Jak padnie czujnik to będzie albo kompletnie martwy, albo będzie
przerywał losowo.
> A wyciagniecie czujnika w zasadzie wiaze sie z jego zniszczeniem z
> dokladnie tego powodu, ktory podali mu w ASO.
Jak ktoś będzie bardzo chciał to wymontuje tak żeby nie rozwalić. Nie ma
tak - jak się dało wkręcić czy wsadzić to i da się wyjąć. Oczywiście
wymagać to będzie trochę pracy i pojawi się pytanie czy warto się
napracować żeby uratować element wart 370zł - sprzedawcy takich
czujników pewnie się to nie opłaci.
A nawet jeśli element jest niewyjmowalny, to można sprawny czujnik
podłączyć gdzieś obok, byle był przy tarczy i wtedy będzie wiadomo czy
czujnik jest sprawny czy nie.
Można też sprawdzić czy nie da się ściągnąć tego łożyska.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.02.10 20:51 MarcinJM
- 26.02.10 20:55 Tomasz Pyra
- 26.02.10 20:58 Adam Płaszczyca
- 26.02.10 21:05 Artur Maśląg
- 26.02.10 21:06 DoQ
- 26.02.10 20:58 Karolek
- 26.02.10 21:07 Adam Płaszczyca
- 26.02.10 21:12 Artur Maśląg
- 26.02.10 21:27 Tomasz Pyra
- 26.02.10 21:31 Tomasz Pyra
- 26.02.10 21:35 Karolek
- 26.02.10 21:38 MarcinJM
- 26.02.10 21:45 Tomasz Pyra
- 26.02.10 21:46 DoQ
- 26.02.10 21:41 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=