  • Data: 2010-04-09 11:52:52
    Temat: Re: Dell U2410 czy coś innego? (znowu pytanie o monitor)
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-04-09 12:55:39 +0200, Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> said:

    > Ogólnie nie popieram metody "najlepszy zakup za xx zł". Nie cena jest
    > celem a określone walory obrazu.

    Się nie zgodzę. Po pierwsze nie sama jakość wyświetlania jest jedynym
    czynnikiem istotnym do użytku domowego. Po drugie wcale nie ma
    gwarancji, że na superpoprawnie wyświetlającym monitorze jakość obróbki
    wyraźnie skoczy do góry, bo to nie sam monitor o tym decyduje. Zawsze
    jest kwestia wyważenia realnych potrzeb i dostępnych środków - to tak,
    jakby na pytanie o przyzwoity obiektyw polecać tylko "eLki" - takie
    podejście prezentujesz w większości dyskusji. Owszem, obiektywnie są
    lepsze od tańszych opcji, ale obiektywna lepszość nie zawsze ma
    uzasadnienie w potrzebach.

    > Pokutuje też powszechny pogląd "za lepszy musiałbym dać 2 razy więcej".

    Bo realnie tak jest. Dobra 24" kosztuje circa 4k zł.

    > Sugeruje to, że lepszy będzie, ale nie wiadomo czy 2 razy.

    Wiadomo że o wiele mniej niż 2 razy.

    > Samoistny instynkt zachowawczy portfela wciska jednocześnie myśl, że
    > wcale nie dużo lepszy, a dużo droższy. Taki stereotyp wynika z wielu
    > lat rozmawiania z ludźmi i myślę że jest w tym dużo prawdy.

    To nie jest stereotyp. Powyżej pewnego poziomu za circa +10% lepiej
    płaci się +100% ceny - tak jest w niemal każdej dziedzinie.

    > A fakt jest taki że prawdziwy graficzny monitor to zupełnie inna liga.

    Tylko że tak realnie patrząc, te "prawdziwe graficzne monitory" nie są
    potrzebne zawodowym "grafikom" do wykonywania swojej pracy na wysokim
    poziomie.

    de Fresz