  • Data: 2016-06-14 17:28:18
    Temat: Re: Dekadowa drabinka rezystorowa
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > O ile pamietam, to obecnie bit pamieci DRAM tez juz zawiera
    > ladunek w tysiacach elektronow liczony.

    I siedzą w komórce, która jest jeszcze mniejsza od tej porzedniej
    (tej z kanałem jonowym w środku). Rezystor dużo większy. To, czego
    bym się najbardziej obawiał, to że zostanie on niewiadomo skąd
    zapchlony jakimiś elektronami. Tyle tego się po gumnie szwęda bez
    ładu i składu.

    > Ale to przeciez nie jedyne mozliwe zastosowanie - chcemy np
    > napiecia rzedu 50 kV mierzyc, mozna dzielnik 1G/10k, ale po
    > co tyle pradu marnowac :-)

    Do tego to już by musiał być naprawdę ogromny. Nawet w tych moich
    gigaomowych wcześniej przeskoczy iskra, niż zagrzeją się od
    marnowanej energii. Ale jeśli będę kiedyś chciał mierzyć 50kV, to
    sobie kilkadziesiąt sztuk połączę w szereg.

    --
    Jarek