  • Data: 2016-06-15 21:29:53
    Temat: Re: Dekadowa drabinka rezystorowa
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-06-15 11:11, J.F. wrote:
    > Nie masz otwierac, tylko sprawdzic dokladnosc pomiaru.

    No niezupełnie. Watek jest o tym skąd taką drabinkę wydłubać.

    > Tak czy inaczej - zrodlo rezystorow/drabinek jest :-)

    Szczególnie te z potencometrem wlutowanym.

    > Ale sam piszesz, ze wszystkie 3.5 cyfry dokladne.

    W jednym jest 10%+ błędu. Miszczu z budowlanego podpiął do gniazdka i
    powiedzial że przeciez działa i reklamacja raczej nie ma sensu. Mogę oddać.

    > No to wracamy do problemu - dokladnie mierzy napiecie, czy opor tez ?
    > Do napiecia wystarczy dobrac odbiegajace tak samo.

    Napięcie. Do sprawdzenia czy opór też musiałbym miec zestw rezystorów
    lepszych niz 1% a tego dorobiłem się niedawno. Ale te chińskie co mam
    pokazuja bardzo duży błąd pomiaru R we wszystkie strony i różnie na
    róznych zakresach.

    > Ewentualnie - zwykla weglowe, material plywa, udawac ze maja 1% nie ma
    > sensu - wiec daje sie wyselekcjonowac takie, co w 20C sa dokladne.

    Problem z chińskimi drabinkami jest rownież w tym że kazdy rezystor z
    innej serii ma inne współczynniki temperaturowe i taką drabinke można
    sobie wsadzić w d...