    Date: Mon, 30 Jan 2012 10:27:41 +0100
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Debil za kółkiem czyli C5 vs Panda

    to wrote:
    > begin megrims

    > Moje pierwsze auto osiągało 225 km/h i jako świeży kierowca jeździłem
    > generalnie szybciej niż teraz. Wspominałem o wadzie wzroku, o której
    > wtedy nie wiedziałem? I co? I nic. :)

    Po prostu nie miałeś pecha. AFAIR poważne wypadki statystycznie zdarzają się do
    1.5mln kilometrów. Nawet jak ktoś podniesie sobie tę szansę 10x to i tak średni
    przypadek 150tyś przejedzie zanim go coś spotka. Na takim dystansie większość
    ludzi mądrzeje.

    Ja też, gdy miałem mały przebieg robiłem parę rzeczy dziwnych i dziś bym czegoś
    takiego absolutnie nie zrobił. Zwykle udawało mi się nie pakować w groźne
    sytuacje -- może przez to, że wcześniej sporo jeździłem jako pasażer
    doświadczonego kierowcy, który sensownie komentował zaistniałe sytuacje (typu:
    "tam się coś dzieje, zwalniamy teraz a nie pakujemy się", albo "leje deszcz,
    zimno, tramwaj podjeżdża do przystanku -- zaraz ktoś może wybiec choć ma
    czerwone", itd.). Ale poważnego dzwona i tak nie uniknąłem -- choć przy mojej
    bardzo małej prędkości i absolutnym pierwszeństwie (zielone) więc wina
    jednoznacznie tego drugiego (potwierdzone wyrokiem sądu na nim za spowodowanie
    wypadku) -- być może (bardzo być może) dziś bym uniknął spotkania. Bardzo być
    może bo dwu gości na dwu równoległych do mojego pasach, którzy w dodatku mieli
    lepszą widoczność w kierunku nadlatującego barana i tak wjechało tylko baran się
    za nimi zmieścił -- ale być może część jadących w II rzędzie jednak zauważyła
    (przez co, zresztą, powstała "uliczka" pomiędzy samochodami, "uliczka" kończąca
    się akurat na mnie). Zresztą to że dziś miałbym jakąś nieprzyzerową szansę
    uniknąć (a wtedy nie miałem) wynika z doświadczenia, które w ten sposób uzyskałem.

    \SK