  • 61. Data: 2010-08-28 08:56:17
    Temat: Re: Debil roku
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail o...@c...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    ie-doszlo-do-trage

    > zaczyna się od niewinnego łamania zasad potem coraz poważniej
    > poważniej i trup. Dlatego nie trawię tego narodu bo jego motto brzmi
    > "zasady są po to żeby je łamać" Dla debili którzy tak twierdzą efekt w
    > linku powyżej.

    ty jestes z tych, co uwazaja, ze nie wolno klnac, bo jest na przepis, a jak
    ludzie beda klnac to beda sie tez zabijac?
    Reasumujac - tylko czarne i biale?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

  • 62. Data: 2010-08-28 09:11:57
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-08-27 10:48, glang pisze:
    > http://kontakt24.tvn.pl/temat,zawracal-na-autostradz
    ie-doszlo-do-tragedii,15323.html
    > aż się w głowie nie mieści :(

    Inna sprawa trochę. Sporo jeżdżę po Polsce, często sytuacje
    na drodze są zaskakujące, choćby taka jak ta. Od jakiegoś
    czasu staram się przygotowywać na najbardziej niespodziewane np.
    hamując przed światłami nigdy nie ustawiam się między tirami, a
    jak już trzeba, to zostawiając taki odstęp przed poprzedzającym,
    żebym zawsze miał czas na ucieczkę, jak ten z tyłu zacznie
    hamować. Jak jest sytuacja typu nie da się ominąć, to lecieć tam,
    gdzie najdłużej będę wytracał prędkość i nie walić w stałe przeszkody.
    Jeszcze kilka takich podobnych zachowań, które głównie mają za zadanie
    chronić przed nieuwagą/głupotą innych uczestników.

    No i teraz taka sytuacja. Mam 130-140 km/h na liczniku i przedemną
    stoi coś takiego w poprzek. Tutaj koleś mniej lub bardziej świadomie
    prostopadle walił w koła. W sumie rozsądnie, żeby dachu nie ścięło,
    i z wykorzystaniem w całości konstrukcyjnego pochłaniacza energii.
    Uciec w bok się nie dało, bo były barierki. Jest jeszcze jedna sprawa,
    wygląda na to, że było mokro i prawie nie widać śladów hamowania,
    więc działał ABS i kierowca miał sporą możliwość korygowania toru.

    Z drugiej strony właśnie tak sobie myślę czy nie dałoby się wykorzystać
    tych barierek. Jakby na przykład hamując skręcił na barierki, ale tak,
    żeby się od nich nie odbić, a możliwie bardzo je ugiąć. Czyli spróbował
    wykorzystać je do dodatkowego spowolnienia. Oglądając kilka wypadków
    można by rozważyć coś takiego. Zwykle takie bariery pomagają.
    Jedyne co znalazłem, to
    <http://www.motorward.com/2009/02/porsche-911-protot
    ype-kills-its-test-driver/>
    gdzie po prostu auto było
    za niskie i się przewinęło pod barierką, albo barierka miała wadę techn.
    <http://www.marax.at/funpix/porsche_mega_crash.html>
    Tutaj inne Porsche, które musiało bardzo szybko jechać. Jak widać
    bariera bardzo je wyhamowała, tylko tutaj kąt był zbyt duży i potem
    je wyrzuciło z powrotem na drogę.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 63. Data: 2010-08-28 09:51:21
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 28 Aug 2010 09:11:57 +0200, Rychu <r...@a...pl> wrote:

> [...]
    > żeby się od nich nie odbić, a możliwie bardzo je ugiąć. Czyli spróbował
    > wykorzystać je do dodatkowego spowolnienia.

    Musiałbyś najpierw przećwiczyć taki manewr, żeby w razie czego
    zrobić go możliwie automatycznie -- w sytuacjach awaryjnych nie
    bardzo jest czas na myślenie. A gdzie i czym przećwiczyć taki
    manewr?

    Można też zrobić Aaltonena. Uwagi jak wyżej, przy czym ćwiczenie
    tego manewru jest mniej destrukcyjne dla auta niż powyższego.

    r.
    _____________

  • 64. Data: 2010-08-28 10:04:52
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    jerzu <t...@p...onet.pl> writes:

    > - na tym skrzyżowaniu ciągnik z naczepą zawraca na raz.

    Na skrzyzowaniu jest od pyty miejsca i nie ma ciaglych barierek po obu
    stronach.

    MJ

  • 65. Data: 2010-08-28 10:40:19
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <o...@c...pl> napisał w wiadomości

    > zaczyna się od niewinnego łamania zasad potem coraz poważniej poważniej i
    > trup. Dlatego nie trawię tego narodu bo jego motto brzmi "zasady są po to
    > żeby je łamać" Dla debili którzy tak twierdzą efekt w linku powyżej.

    Czy to twoje 82 to jest rok urodzenia? Nie popelniles literowki i czy aby
    nie mialo byc 02 ? Sadzac po twoim toku rozumowania tak wlasnie moze byc...

    --
    Picasso

  • 66. Data: 2010-08-28 11:00:31
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-08-27 23:41, art_noise wrote:

    > To daje do myślenia!

    Tak, najwyzsza pora zebys zaczal myslec.

    --

    memento lorem ipsum

  • 67. Data: 2010-08-28 11:23:26
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-08-28 09:51, Robert Rędziak pisze:

> [...]
    > zrobić go możliwie automatycznie -- w sytuacjach awaryjnych nie
    > bardzo jest czas na myślenie. A gdzie i czym przećwiczyć taki

    Czasami sama świadomość, że jest jakaś możliwość pozwala
    na zareagowanie. Jeżeli kilka razy pomyślisz w o tym, że taka
    sytuacja może się wydarzyć to jest zdecydowanie większa
    szansa, że zareagujesz prawidłowo w wymaganej chwili.
    Trochę łatwiej reagować w praktyce, gdy ma się teorię
    w danym temacie i ma się świadomość, co się może wydarzyć
    przy odpowiednich zachowaniach.

    Jak to się mówi. Doświadczenie - jest to umiejętność,
    którą nabywamy chwilę po tym gdy była nam potrzebna. ;)

    > Można też zrobić Aaltonena. Uwagi jak wyżej, przy czym ćwiczenie
    > tego manewru jest mniej destrukcyjne dla auta niż powyższego.

    Tylko co by to dało w tej sytuacji?
    Przywalić bokiem/tyłem/narożnikiem? :>

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 68. Data: 2010-08-28 11:30:29
    Od: marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl>

    W dniu 28.08.2010 11:23, Rychu pisze:

    > Tylko co by to dało w tej sytuacji?
    > Przywalić bokiem/tyłem/narożnikiem? :>

    Niczym nie przywalić. Aaltonen to teoretycznie najszybszy sposób na
    wytracenie prędkości (na najkrótszym odcinku). Pośrednio dlatego, że
    energię samochodu zamieniasz również na ruch obrotowy.

    Ale to w teorii, w praktyce trzeba by mieć stalowe nerwy, żeby lecąc
    autostradą 130 kph i widząc przed sobą tira stojącego w poprzek
    autostrady ciągnąć łapę i obracać autem :D

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 69. Data: 2010-08-28 11:56:49
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w <news:44gf761m497ojemkb6ugt5p14lis57ah0a@4ax.com>:

    > A tak swoja droga - nie widac dokladnie tego nissana, ale zdjecie
    > sugeruje ze malo skrocony. I trafil chyba tez dosc bezpiecznie w kola.

    Tu masz zdjęcie z drugiej strony:
    <http://www2.24opole.pl/fotki/news/800.600.201008270
    70415_resdsc_9503.jpg>

    --