-
61. Data: 2010-08-28 08:56:17
Temat: Re: Debil roku
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail o...@c...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
> glang pisze:
>> http://kontakt24.tvn.pl/temat,zawracal-na-autostradz
ie-doszlo-do-trage
>> dii,15323.html
>
> zaczyna się od niewinnego łamania zasad potem coraz poważniej
> poważniej i trup. Dlatego nie trawię tego narodu bo jego motto brzmi
> "zasady są po to żeby je łamać" Dla debili którzy tak twierdzą efekt w
> linku powyżej.
>
ty jestes z tych, co uwazaja, ze nie wolno klnac, bo jest na przepis, a jak
ludzie beda klnac to beda sie tez zabijac?
Reasumujac - tylko czarne i biale?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."
Molier
-
62. Data: 2010-08-28 09:11:57
Temat: Re: Debil roku
Od: Rychu <r...@a...pl>
W dniu 2010-08-27 10:48, glang pisze:
> http://kontakt24.tvn.pl/temat,zawracal-na-autostradz
ie-doszlo-do-tragedii,15323.html
> aż się w głowie nie mieści :(
Inna sprawa trochę. Sporo jeżdżę po Polsce, często sytuacje
na drodze są zaskakujące, choćby taka jak ta. Od jakiegoś
czasu staram się przygotowywać na najbardziej niespodziewane np.
hamując przed światłami nigdy nie ustawiam się między tirami, a
jak już trzeba, to zostawiając taki odstęp przed poprzedzającym,
żebym zawsze miał czas na ucieczkę, jak ten z tyłu zacznie
hamować. Jak jest sytuacja typu nie da się ominąć, to lecieć tam,
gdzie najdłużej będę wytracał prędkość i nie walić w stałe przeszkody.
Jeszcze kilka takich podobnych zachowań, które głównie mają za zadanie
chronić przed nieuwagą/głupotą innych uczestników.
No i teraz taka sytuacja. Mam 130-140 km/h na liczniku i przedemną
stoi coś takiego w poprzek. Tutaj koleś mniej lub bardziej świadomie
prostopadle walił w koła. W sumie rozsądnie, żeby dachu nie ścięło,
i z wykorzystaniem w całości konstrukcyjnego pochłaniacza energii.
Uciec w bok się nie dało, bo były barierki. Jest jeszcze jedna sprawa,
wygląda na to, że było mokro i prawie nie widać śladów hamowania,
więc działał ABS i kierowca miał sporą możliwość korygowania toru.
Z drugiej strony właśnie tak sobie myślę czy nie dałoby się wykorzystać
tych barierek. Jakby na przykład hamując skręcił na barierki, ale tak,
żeby się od nich nie odbić, a możliwie bardzo je ugiąć. Czyli spróbował
wykorzystać je do dodatkowego spowolnienia. Oglądając kilka wypadków
można by rozważyć coś takiego. Zwykle takie bariery pomagają.
Jedyne co znalazłem, to
<http://www.motorward.com/2009/02/porsche-911-protot
ype-kills-its-test-driver/>
gdzie po prostu auto było
za niskie i się przewinęło pod barierką, albo barierka miała wadę techn.
<http://www.marax.at/funpix/porsche_mega_crash.html>
Tutaj inne Porsche, które musiało bardzo szybko jechać. Jak widać
bariera bardzo je wyhamowała, tylko tutaj kąt był zbyt duży i potem
je wyrzuciło z powrotem na drogę.
--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)
-
63. Data: 2010-08-28 09:51:21
Temat: Re: Debil roku
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sat, 28 Aug 2010 09:11:57 +0200, Rychu <r...@a...pl> wrote:
> Z drugiej strony właśnie tak sobie myślę czy nie dałoby się wykorzystać
> tych barierek. Jakby na przykład hamując skręcił na barierki, ale tak,
> żeby się od nich nie odbić, a możliwie bardzo je ugiąć. Czyli spróbował
> wykorzystać je do dodatkowego spowolnienia.
Musiałbyś najpierw przećwiczyć taki manewr, żeby w razie czego
zrobić go możliwie automatycznie -- w sytuacjach awaryjnych nie
bardzo jest czas na myślenie. A gdzie i czym przećwiczyć taki
manewr?
Można też zrobić Aaltonena. Uwagi jak wyżej, przy czym ćwiczenie
tego manewru jest mniej destrukcyjne dla auta niż powyższego.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
64. Data: 2010-08-28 10:04:52
Temat: Re: Debil roku
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
jerzu <t...@p...onet.pl> writes:
> - na tym skrzyżowaniu ciągnik z naczepą zawraca na raz.
Na skrzyzowaniu jest od pyty miejsca i nie ma ciaglych barierek po obu
stronach.
MJ
-
65. Data: 2010-08-28 10:40:19
Temat: Re: Debil roku
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "krzysiek82" <o...@c...pl> napisał w wiadomości
news:4c777ea7$0$21000$65785112@news.neostrada.pl...
>
> zaczyna się od niewinnego łamania zasad potem coraz poważniej poważniej i
> trup. Dlatego nie trawię tego narodu bo jego motto brzmi "zasady są po to
> żeby je łamać" Dla debili którzy tak twierdzą efekt w linku powyżej.
Czy to twoje 82 to jest rok urodzenia? Nie popelniles literowki i czy aby
nie mialo byc 02 ? Sadzac po twoim toku rozumowania tak wlasnie moze byc...
--
Picasso
-
66. Data: 2010-08-28 11:00:31
Temat: Re: Debil roku
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2010-08-27 23:41, art_noise wrote:
> To daje do myślenia!
Tak, najwyzsza pora zebys zaczal myslec.
--
memento lorem ipsum
-
67. Data: 2010-08-28 11:23:26
Temat: Re: Debil roku
Od: Rychu <r...@a...pl>
W dniu 2010-08-28 09:51, Robert Rędziak pisze:
>> Z drugiej strony właśnie tak sobie myślę czy nie dałoby się wykorzystać
>> tych barierek. Jakby na przykład hamując skręcił na barierki, ale tak,
>> żeby się od nich nie odbić, a możliwie bardzo je ugiąć. Czyli spróbował
>> wykorzystać je do dodatkowego spowolnienia.
> Musiałbyś najpierw przećwiczyć taki manewr, żeby w razie czego
> zrobić go możliwie automatycznie -- w sytuacjach awaryjnych nie
> bardzo jest czas na myślenie. A gdzie i czym przećwiczyć taki
> manewr?
Czasami sama świadomość, że jest jakaś możliwość pozwala
na zareagowanie. Jeżeli kilka razy pomyślisz w o tym, że taka
sytuacja może się wydarzyć to jest zdecydowanie większa
szansa, że zareagujesz prawidłowo w wymaganej chwili.
Trochę łatwiej reagować w praktyce, gdy ma się teorię
w danym temacie i ma się świadomość, co się może wydarzyć
przy odpowiednich zachowaniach.
Jak to się mówi. Doświadczenie - jest to umiejętność,
którą nabywamy chwilę po tym gdy była nam potrzebna. ;)
> Można też zrobić Aaltonena. Uwagi jak wyżej, przy czym ćwiczenie
> tego manewru jest mniej destrukcyjne dla auta niż powyższego.
Tylko co by to dało w tej sytuacji?
Przywalić bokiem/tyłem/narożnikiem? :>
--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)
-
68. Data: 2010-08-28 11:30:29
Temat: Re: Debil roku
Od: marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl>
W dniu 28.08.2010 11:23, Rychu pisze:
>> Można też zrobić Aaltonena. Uwagi jak wyżej, przy czym ćwiczenie
>> tego manewru jest mniej destrukcyjne dla auta niż powyższego.
>
> Tylko co by to dało w tej sytuacji?
> Przywalić bokiem/tyłem/narożnikiem? :>
Niczym nie przywalić. Aaltonen to teoretycznie najszybszy sposób na
wytracenie prędkości (na najkrótszym odcinku). Pośrednio dlatego, że
energię samochodu zamieniasz również na ruch obrotowy.
Ale to w teorii, w praktyce trzeba by mieć stalowe nerwy, żeby lecąc
autostradą 130 kph i widząc przed sobą tira stojącego w poprzek
autostrady ciągnąć łapę i obracać autem :D
--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++
-
69. Data: 2010-08-28 11:56:49
Temat: Re: Debil roku
Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
J.F. w <news:44gf761m497ojemkb6ugt5p14lis57ah0a@4ax.com>:
> A tak swoja droga - nie widac dokladnie tego nissana, ale zdjecie
> sugeruje ze malo skrocony. I trafil chyba tez dosc bezpiecznie w kola.
Tu masz zdjęcie z drugiej strony:
<http://www2.24opole.pl/fotki/news/800.600.201008270
70415_resdsc_9503.jpg>
--
Tomasz Nycz
[priv-->>X-Email]
-
70. Data: 2010-08-28 12:01:16
Temat: Re: Debil roku
Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>
glang wrote:
> http://kontakt24.tvn.pl/temat,zawracal-na-autostradz
ie-doszlo-do-tragedii,15323.html
>
>
> aż się w głowie nie mieści :(
Pewnie chciał ominąć korek...
--
pozdr ;P
nalesnik