eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDebil rokuRe: Debil roku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Debil roku
    Date: Wed, 1 Sep 2010 09:28:31 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 45
    Message-ID: <i5kv4f$qpo$1@news.onet.pl>
    References: <4c777bda$0$27023$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c78b6be$1@news.home.net.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <4...@n...home.net.pl> <i5akvl$8je$1@news.agh.edu.pl>
    <i5g1c9$9ak$1@news.onet.pl> <i5kccm$k70$1@news.agh.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1283325903 27448 91.150.222.21 (1 Sep 2010 07:25:03 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 1 Sep 2010 07:25:03 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2307874
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "marjan" <m...@n...spam.student.agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:i5kccm$k70$1@news.agh.edu.pl...
    >W dniu 30.08.2010 12:33, Jurand pisze:
    >
    >>> Niczym nie przywalić. Aaltonen to teoretycznie najszybszy sposób na
    >>> wytracenie prędkości (na najkrótszym odcinku). Pośrednio dlatego, że
    >>> energię samochodu zamieniasz również na ruch obrotowy.
    >>
    >> Co robisz? ;)) Kolejna ciekawa teoria z pogranicza fizyki i magii.
    >
    > No owszem, teoria ciekawa, praktyka jeszcze ciekawsza*, ale magii tam nie
    > uświadczysz. Chyba, że fizyka jest dla Ciebie czarną magią, co udowadniasz
    > w poniższej dyskusji z Rychem.

    Praktyka ciekawsza powiadasz? Ok. Umówisz się ze mną na pokazy praktyczne,
    jak szybciej wyhamujesz Aaltonenem? Możemy jechać na dowolnie duży plac. Ja
    będę hamował tradycyjnie.

    > A jeśli się mylę, to powiedz skąd więc kręcący się samochód ma energię na
    > te obroty, skoro Twoim zdaniem ma on hamować na co najmniej takiej samej
    > długości jak ten niekręcący się?

    Już pisałem - zasada zachowania energii to jedno, zasada zachowania pędu -
    drugie. Każde poruszające się ciało obowiązują OBIE te zasady. Teraz weź
    sobie poczytaj o zasadzie zachowania pędu i razem z Rychem wytłumaczcie mi,
    co chcecie zrobić właśnie z PĘDEM samochodu, a nie jego energią.

    > Czy w takim razie można bez żadnej energii zakręcić stojący w miejscu
    > samochód?

    A kto mówił, że to się robi bez żadnej energii? Przecież rozmawiamy od
    początku o samochodzie jadącym c.a. 100 km/h i usiłującym zahamować na jak
    najkrótszym odcinku.


    > *) Jak faktycznie taka teoria wydaje Ci się ciekawa, to pooglądaj też co
    > wyczynia Gianluigi Galli - włoski kierowca rajdowy (jeden z lepszych
    > przykładów: <http://www.youtube.com/watch?v=ewxrNSOKFow>).

    Rozumiem, ze dokonywałeś wspólnie z nim pomiarów dróg hamowania w obu w/w
    przypadkach?

    Jurand.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: