  • 11. Data: 2013-03-22 14:41:05
    Temat: Re: Dawny cyfrowy sprzet reporterski
    Od: Mandinka <x...@x...xx>

    On 13-03-22 08:22, bans wrote:

    > A przypomniałeś mi dawne czasy - ojciec kupił w 2003 roku Canona S45 za
    > chyba 4000zł.

    3200. Następny model - S50 - kosztował 3500. Różniły się tylko
    wielkością matrycy (4->5 megapikseli). W ogóle wtedy na półce w sklepie
    stały ze cztery modele małpek na krzyż, ceny miały zaporowe...
    Mój S45 też działa do dzisiaj i nie przewiduję wymiany (odpukać...), bo
    nie ma za bardzo na co... Jaka małpka ma dzisiaj Rawy, manualny fokus,
    tryb manualny, do wyboru - priorytet czasu albo przysłony (z shiftem) a
    dodatkowo jako bonus można ją podłączyć do laptopa, sterować myszką,
    zgrywać fotki od razu na dysk i mieć podgląd z wizjera na ekranie kompa?

  • 12. Data: 2013-03-22 14:53:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-22 14:41, Mandinka pisze:
> [...]
    > dodatkowo jako bonus można ją podłączyć do laptopa, sterować myszką,
    > zgrywać fotki od razu na dysk i mieć podgląd z wizjera na ekranie kompa?

    Prawie każda Canona z chdk :)

    --
    pozdrawia Adam
    /zbankrutujmy w końcu wszyscy i weźmy się do roboty/

  • 13. Data: 2013-03-22 15:03:30
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-03-22 14:53, Janko Muzykant wrote:

    > Prawie każda Canona z chdk :)

    Taa miałem kiedyś chdk na jakimś powershocie, który Rawa domyślnie nie miał.
    Opcji faktycznie full ale staaasznie muliło to aparat. Poza tym musiał
    być bootowany z karty co było dosyć upierdliwym rozwiązaniem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2013-03-22 15:04:16
    Od: bans <g...@o...pl>

    W dniu 2013-03-22 14:53, Janko Muzykant pisze:

    > Prawie każda Canona z chdk :)

    Do czasu, aż po powrocie z wycieczki okazuje się, że wszystkie zdjęcia
    na karcie zniknęły.

    Wtedy się - z żalem - z chdk pożegnałem.

    --
    bans

  • 15. Data: 2013-03-22 15:05:57
    Od: bans <g...@o...pl>

    W dniu 2013-03-22 15:03, quent pisze:

    > Taa miałem kiedyś chdk na jakimś powershocie, który Rawa domyślnie nie
    > miał.

    RAW olałem i tak, najfajniejsza dla mnie była "zebra" na przepaleniach
    już na etapie podglądu przed zrobieniem zdjęcia.

    --
    bans

  • 16. Data: 2013-03-22 19:38:45
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    quent wrote:
    (CHDK)
    > Poza tym musiał być bootowany z karty co było dosyć upierdliwym
    rozwiązaniem.

    www.celestia.pl/CHDK#Automatyczne_uruchamianie_CHDK_
    przy_starcie
    http://chdk.wikia.com/wiki/Bootable_SD_card

    PS. Do dzisiaj uzywam Canona S60
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:ASUS_NVIDIA_GeForc
    e_EN8400GS_512MB.jpg
    www.betelgeza.ziomber.eu/photo/12/RP-TNC_to_RP-SMA_A
    dapter.jpg
    i A75
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Gladiolus.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Burgundy_snail.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Taraxacum_officina
    le2006.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Roman_Camomile.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Lepidoptera2008.jp
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bumblebee2006.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pansy_violets.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Lightning2006.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Carl_Zeiss_Jena_MC
    _Flektogon_2.4_35.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Moonset.jpg
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 17. Data: 2013-03-22 22:53:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    trolling tone <a...@a...org> writes:

    > Fajnie też sobie przypomnieć ówczesne dyskusje - ile trzeba pikseli,
    > żeby dogonić analoga i jak szybko to nastąpi. O matrycach 10 Mpx nie
    > marzyli nawet najwięksi optymiści, nie mówiąc o tym, że jedna taka
    > fotka zatkałaby cały RAM w komputerze.

    No bez przesady, 12 lat temu były dostępne zupełnie sensowne np.
    ~ 1 MPix aparaty (np. Olympusa - zupełnie niedrogie, choć oczywiście
    nie za 500 zł). Nadawały się do wielu mniej wymagających zastosowań.

    JPEG 10 MPix nie byłby wtedy żadnym problemem dla wielu maszynek,
    pamiętam że w 2001 r. używałem pecetów z nie mniej niż 256 MB RAM
    (raczej więcej), z wyjątkiem jednego laptopa, który miał 128 MB (bardzo
    ekonomiczny laptop, bo laptopy były wtedy drogie, miał 64 MB RAM +
    włożyłem drugi moduł 64 MB).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2013-03-22 23:10:52
    Od: trolling tone <a...@a...org>

> [...]
    > (raczej więcej), z wyjątkiem jednego laptopa, który miał 128 MB (bardzo
    > ekonomiczny laptop, bo laptopy były wtedy drogie, miał 64 MB RAM +

    Mavica FD7 to jeszcze lata 90-te, no może z tym RAMem rzeczywiście
    ciut przesadziłem.

  • 19. Data: 2013-03-23 01:35:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 22 Mar 2013 07:50:23 +0100, Maciek napisał(a):

    > Myslisz, ze jeszcze korzystali z analogow...?

    Oczywiście. I jeszcze Olympus Miu.

    --
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 20. Data: 2013-03-23 15:08:02
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Maciek:

    > Macie jakies pomysly, jaki to mogl byc sprzet w tamtych czasach?

    Stare Ixusy.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com