    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Dawne numery AUS i alarmowe (9xx)
    Date: 21 Feb 2012 08:51:18 +0100

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:

    > Ja już około 1995 spodziewałem się, że istotnym zastosowaniem komórek
    > będzie również bezprzewodowy dostęp do internetu (choć wyobrażałem to
    > sobie jako modemowy dialup do laptopów i, w razie konieczności, desktopów
    > a nie poprzez smartfony). Również wtedy spodziewałem się, że dojdzie do
    > powstania usług triple play i jakiejś tam konwergencji internetu z TV
    > oraz telefonią poprzez wprowadzenie upowszechnienie transmisji
    > audio/video po IP. Ale ja się nie znam i nie wiedziałem, że się nie da ;-).

    Tu nie chodzi o to, JAK wycisnąć z klienta pieniądze, ale ILE ich będzie
    można wyciągnąć. O liczby chodziło, nie o zastosowania. A liczby w wielu
    przypadkach różniły się o rząd wielkości, a w innych o dwa :-P

    Na przykład (info +/- z 1999 roku) podstawową usługą, dla której ludziki
    mieliby kupować abonamenty i telefony w sieciach 3G miały być wideorozmowy
    oraz mobilne płatności. Sieci 3G miały działać w separacji od 2 G, stąd na
    początku przydzielano oddzielne zakresy numeracji (wracając do tematu;).
    A! I telefony miały być 3G only, żeby taniej było. A to wszystko, proszę
    państwa, pochodziło z dużych znanych firm 12-13 lat temu.