  • Data: 2014-02-22 12:39:33
    Temat: Re: David West: OOP is Dead
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 22 lutego 2014 03:36:56 UTC+1 użytkownik A. L. napisał:

    > Pan pisal o "zastepowaniu klas"

    Nie. Pisalem o "zastepowalnosci klas w kontekscie uzycia"
    (a pozniej sie poprawilem, ze chodzi o zastepowalnosc
    instancji tych klas). Jezeli odniesc sie do Panskiego
    przykladu z Pascala, to zalozmy, ze mamy interfejs
    "dodawanie" okreslony dla par liczb calkowitych oraz
    dla par liczb rzeczywistych.
    Oznacza to, ze jezeli gdzies w programie wystepuje
    wyrazenie
    x + y
    w ktorym x i y liczbami naturalymi, to mozemy je
    zastapic liczbami rzeczywistymi, a program sie nie zmieni
    pod wzgledem poprawnosci (rozumianej w ten sposob, ze
    bedzie w dalszym ciagu posiadal interpretacje w jezyku).

    > Dlatego ze to co Pan zdefiniwal jako "program w logice" nic wspolnego
    > z programwoaniem w logice wspolnego nie mialo

    Tylko ze ja nigdzie nie definiowalem "programu w logice".

    > Nei chce mi sie szukac cytatow i wracac do tematu.

    Jakos mnie to specjalnie nie zaskakuje. Zdazylem juz zauwazyc,
    ze o ile bardzo Pan lubi wyglaszac opinie z pozycji autorytetu,
    to nieszczegolnie sie Pan kwapi do ich uzasadniania.
    (Ewentualnie jako "ostateczne uzasadnienie" przywolywuje ilosc
    projektow, w ktorych uczestniczyl, albo linii kodu, ktore
    napisal.)