    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: David West: OOP is Dead
    Date: Thu, 20 Feb 2014 15:43:50 -0600

    On Wed, 19 Feb 2014 23:27:39 -0800 (PST), g...@g...com
    wrote:

    >Przepraszam, ze sie powolam na to zrodlo, ale wydaje mi sie, ze
    >ono dosc dobrze reprezentuje "powszechne mniemanie" (i ma te zalete,
    >ze jezeli uwazasz, ze jest pelne glupot, a Ty wiesz lepiej, to
    >mozesz samemu to poprawic):
    >http://en.wikipedia.org/wiki/Object-oriented_progra
    mming,
    >tamze:
    >
    >An object is an abstract data type with the addition
    >of polymorphism and inheritance.
    >
    >i dalej:
    >
    >Object orientation eases maintenance by the use of
    >encapsulation and information hiding.

    To ze Wikipedia tak sobei uwaza, to nei znaczy ze to ejst prawda.

    Definicja obiektu minilanla to "struktura posiadajaca tozsamosc, stan
    i zachowanie(behavior)". Niczego wiecej od obiektowosci sie nei
    wymaga.

    Hermetyzacja, polimorfizm i subtyping sa zupelnie neizaleznymi
    pojecia,i, ktore i owszem, mozna w OO wykorzystywac. Ale nie ma takiej
    koniecznosci.

    Posumowujac: akurat w tej dziedzinei Wikipediapisze bzdury

    >[...]
    >
    >Moze tutaj rzeczywiscie wyrazilem sie dosc niefortunnie.
    >Chodzilo mi o zastapienie obiektu jednej klasy obiektem
    >innej, implementujacej ten sam interfejs. Byl to skrot
    >myslowy, ale przyznam, ze nie widze jak inaczej mozna by
    >go sensownie interpretowac.

    To tez nie jest polimorfizm. Proponuje pzreczytac to co napisalem i
    sie zastanowic. Zajzrec tez do Wikipedii. Akurat o polimorfizmie
    Wikipedia pisze z sensem.

    >To chyba dosc oczywiste?

    No, nie sie wydawalo ze Pan postuluje wlasnei to. Nei chce mi sie
    szukac ytatu

    A.L.