    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <51c4d66f$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <rq3y1urymota.g9rdc70mkog6$.dlg@40tude.net>
    <51c6d982$0$1247$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <51c70b5c$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <13oczwhyfzh9f$.3bio291xngn6.dlg@40tude.net>
    <51c72834$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 23 Jun 2013 19:32:55 +0200

    Dnia Sun, 23 Jun 2013 18:54:11 +0200, Anerys napisał(a):
    > Ja nie jestem od biznesplanów. Ja mówię, czego potrzebuję, rolą opa jest mi
    > to w miarę zapewnić. Oczywiście, że nie wszystko, ale to, co realne.

    Ale ty mowisz czego chcesz, op mowi cene, a ty mowisz "ojej, czemu tak
    pierunsko drogo", a op mowi ze taka jest realna cena ;-)

    A potem negocjujecie i wam wychodzi ze stawka jest odpowiednia, ale
    gwarancji zadnych :-)

    > To czemu się nie trzymali tych celów?

    Zaczeli sie wlasnie trzymac - o ile pamietam to juz zaczeli im
    zarzucac ze nie po to KBN placi na lacza, aby NASK sprzedawal
    komercyjne dostepy. A na dobra sprawe nie po to aby studenci rzneli w
    quake.

    > Tak to jest, jak się ktoś bierze za
    > mydło i powidło, zamiast zostawić to komuś bardziej "powołanemu" do takich
    > spraw.

    Akurat chyba spelnil swoja role w rozwoju internetu bo inaczej to
    bysmy jeszcze pare lat poczekali az TP odkryje ze to dobry zarobek.

    > Jednak wieści mnie doszły, że Malokę załatwił jednak NASK, podnosząc
    > oczywiście ceny za łacza.

    Moze, choc ceny NASK chyba tak bardzo nie wzrosly.
    ale tu podaja inny powod
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Maloka_BBS
    "Maloka BBS zakończył swoje działanie 31 lipca 1996, kiedy to
    Telekomunikacja Polska SA (TPSA) zaoferowała dostęp do sieci Internet
    taryfikowany tak samo jak zwykłe miejscowe połączenia telefoniczne"

    I tak oto monopolista zalatwil konkurencyjna mala firemke, ktorej sie
    wydawalo ze moze stowke pobierac dlugo i szczesliwie :-P

    P.S. a te modemy Maloki nie byly przeciazone ?

    > Ktoś chciał za dużo ui za bardzo, to wiadomo, że druga strona pięknym za
    > nadobne...

    Trudno powiedziec czy za duzo chcial, umowili sie po rowno, tzn po
    zero, i moze nawet drugiej stronie to odpowiadalo, ale potem chodzili
    cwaniaki i szukali takich malych operatorow :-)

    J.