  • Data: 2013-06-24 13:51:56
    Temat: Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 24 Jun 2013 11:25:28 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Pan J.F. napisał:
    > Te prędkości, to jedno, a możliwość ich użyczia, drugie. Energetycy mieli
    > sieć o węzłach zlokalizowanych gdzieś na podmiejskich zadupiach, gdzie
    > schodzą się te prądziane linie. Żeby to jakoś wykorzystać, to trzeba
    > dociągnąć kawałeczek światłowodu w bardziej cywilizowane miejsca. Na to
    > nie mieli specjalnie ochoty (dobrodusznie myśleli, że są od przesyłania
    > prądu, nie danych) ani warunków prawnych.

    Zakazu wtedy nie mieli. Mozliwosci ... roznie, prad rozprowadzali
    wszedzie, to czasem mogliby i blizej dociagnac.
    I znow mamy TP w akcji :-)

    > Gdy nawet gdzieś dociągnęli,
    > to wypadało tam to pociąć na plasterki i sprzedać w detalu. Ale takie
    > rzeczy, to już tylko tepsa była w stanie robić. Więc zostawali najwyżej
    > tacy półhurtowi odbiorcy, jak naukowy POL34.

    Bo tez i zbytu na transmisje danych jeszcze nie bylo. Banki byly
    zainteresowane, reszta mniej.
    Choc wkrotce uwolniono rynek rozmow miedzymiastowych.

    > A ja na to, że zawsze była przedsiębiorstwem telekomunikacyjnym.

    Ale ktos im tu zarzucal ze mieli swoje kabelki, to sie swiatlowodami
    nie interesowali.

    > Tym bardziej daje do myslenia fakt, że innym udawało się stworzyć
    > porównywalną sieć szkieletową zupełnie niechcąc, psim swędem, przy
    > okazji zupełnie innej roboty.

    Porownywalna ? 5x krotsza.
    A robota akurat podobna - ciagniecie kabla :-)

    Bo te "inwestycje" co znalazlem w sprzet u Alcatela ... drobiazg, pare
    mln euro, jednodniowe przychody PSE.

    > "Większość" przejawiała się przede
    > wszystkim przy dotarciu do końcowych odbiorców. Ale jak na firmę
    > telekomunikacyjną, te przejawy były na niedostatecznym poziomie.
    > Z tego powodu wszyscy na tepsie zawsze psy wieszali -- i słusznie.

    Wszyscy wieszaja tez na NASK, a oni jednak tych pare MANow zrobili.

    J.