  • Data: 2013-06-23 17:11:45
    Temat: Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:1d0j89n5uvnk$.494dst44z7s7$.dlg@40tude.net...

    > Ale nastepni klienci tez beda chcieli transmitowac. Czyli trzeba
    > wiecej lacz ..

    To jeśli będą następni klienci, to ich w sumie więcej by płaciło, dzięki
    czemu była by kasa na nowe łącza, a jak ktoś by chciał szybciej, to
    oczywiście, placiłby więcej, tak, jak i dzisiaj to jest i nie mam do tego
    uwag.

    > No ale czy nie mial racji ?

    Zależy w czym... w przytkaniu łączy (cenami), czy w uważaniu klientów za
    lamerię?

    > TP zalozyla wlasne serwery :-)

    A NASK to raczej chyba też nie od Gazowni łącza kupował...

    > Na poczatku nie bylo potrzeby, na koncu nie bylo potrzeby, tylko przy
    > okazji tych cennikow w srodku byla ..

    Pewnie byli tacy leniwi, że nawet takiej potrzeby pod koniec nie stworzyli,
    czegóż innego można się było spodziewać w sytuacji, gdy zamiast włożyć
    wysiłek w rozbudowe sieci, poszli po linii najmniejszego oporu (nie
    "najmniejszej linii oporu"!), zwiększyć ceny, to tyle, co pierdnąć w
    krzesełko, posiedzieć chwilę z kalkulatorkiem, w Wordzie, czy innym
    ChiWriterze druknąć cennik i niskim kosztem nabąblować kasy...

    > No ale operator taki CIR sprzedal, to powinien go realizowac. I moze

    No, skoro już wmusił coś takiego, to oczywiście, że tak! KC zdaje mi się
    mówi coś o możliwości odszkodowania w sytuacji, gdy druga strona nie spełni
    należycie świadczenia. Bezpieczniej było by IMHO zamiast pierdolić się z
    CIRem, sprzedac 3 razy tyle łącz bez CIR, co dało by większą sumę uzyskaną
    za transakcje, a odpadłby argument - CIR? Nie ma tego, nie gwarantujemy
    szybkości. Może pójdzie tyle ile kupiłeś, a może nie :P

    > nawet realizowal. Tylko tam ten CIR byl jakos adekwatny do szybkosci
    > lacza, w Polsce nie.

    Jeśli by tak było, to jeszcze bym zrozumiał, choć nadal uważałbym to za
    nadużycie.

    > No i o to cala dyskusja - ze "predkosc internetu" nie tak latwo
    > zmierzyc ani okreslic.

    OK, jeśli mi op sprzeda te moje 150, i czasem tyle pójdzie, bez żadnych
    dodatkowych ustaleń, to dobrze. Ale jeśli np, bajczyć mi będzie, ze na tych
    150 Mbits CIR będę mieć 10Mbits, a pójdzie mi choć o jeden bajt mniej, to
    mocno "skrzyczę" operatora.

    > Za duzo polityki, a tu czysty biznes ;-)

    Uwierzysz, że tylko biznesmeni to obłapią, że polityk łapki nie wyciągnie?
    Bo ja nie...

    > Ale jakich ?

    Odpowiednio ustalonych. Porównując do zabaw dzieci, jak ma Jasio przykazane,
    ze nie wolno Kazia bić łopatką po głowie, TO NIE WOLNO. I nie dyskutować,
    albo Jasio nie obejrzy dobranocki (nawet nie dzięki Juliuszowi B(rązowemu)).

    > UKE powinien zorganizowac w Warszawie centralny router dla duzych
    > operatorow, z przymusowym uczestnictwem i wysokimi stawkami -
    > zachecajacymi do robienia bezposrednich bramek :-)

    A niech tam skrzaty z Gumisiami lachę każą ciągnąć, jeśli dzięki temu dla
    korzystających (do których należę) będzie lepiej, to kupuję.