  • 81. Data: 2009-05-28 14:01:54
    Temat: Re: DVB-T Poznań problem
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:gveha6$18n$1@inews.gazeta.pl...

    > Dobrze myślisz. Wzmacniamy tyle ile potem stracimy w instalacji i w
    > efekcie wychodzimy "na zero".

    No więc raczej 15 dB to za mało.
    Na razie nie ruszałem jeszcze anteny, bo ta logarytmiczna dla mnie ma się w
    Poznaniu pojawić dopiero za miesiąc (zamówiłem).
    Spróbowałem za to użyć wzmacniacza 20 dB.
    http://www.solid-polska.pl/index.php?idt=261&sm=2&id
    g=76

    Efekt - dvb-t w ogóle nie ruszyło, analog jest zdecydowanie gorszy niż na
    AWS-10.

    Czyli ze zmianą wzmacniacza raczej dam sobie spokój, najpierw zmienię
    antenę, potem co najwyżej przesunę ją w bok, jak to nie pomoże.
    Liczę jednak że LOG5-65 nie będzie tego zabiegu wymagać.

  • 82. Data: 2009-05-28 21:26:00
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > antenę, potem co najwyżej przesunę ją w bok, jak to nie pomoże.
    > Liczę jednak że LOG5-65 nie będzie tego zabiegu wymagać.

    Czekam więc na wyniki testów nowej anteny.

    Jak będzie Ci się nudziło, to wysuń swoją obecną antenę dalej od ściany, na
    prowizorycznym mocowaniu (kij od szczotki, wędka itp.). Mam przeczucie, że
    ten zabieg poprawi Ci zauważalnie odbiór.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 83. Data: 2009-05-31 21:28:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:

    > Czekam więc na wyniki testów nowej anteny.

    Dupa zbita.
    Działa jeszcze gorzej niż siatka, kanały analogowe są gorsze, nawet tvp 1
    które na siatce jest idealne.
    Choć tym razem to innego rodzaju problemy, odbicia, pasy, duchy i tego typu
    rzeczy.
    Może dla anteny kierunkowej maszt mam za nisko (jakieś 4-5 m od ziemi)?

    > Jak będzie Ci się nudziło, to wysuń swoją obecną antenę dalej od ściany

    To chyba nie ten problem jednak, bo tego typu manewry nie dają dokładnie
    nic.
    Więc pozostaje wysokość.

  • 84. Data: 2009-06-01 05:32:15
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:
> [...]
    > Może dla anteny kierunkowej maszt mam za nisko (jakieś 4-5 m od ziemi)?

    > To chyba nie ten problem jednak, bo tego typu manewry nie dają dokładnie

    a zmieniałeś wzmacniacz w antenie na ten ekranowany?
    w siatce?

    pawell

  • 85. Data: 2009-06-01 07:36:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > a zmieniałeś wzmacniacz w antenie na ten ekranowany?
    > w siatce?

    Nie, pisałem już że zastosowałem na próbę wzmacniacz przelotowy, o
    impedancji zgodnej z tym co potrzebuje log 5-65 (75 Ohm).
    Ale rezultaty z niego są gorsze zarówno na siatce, jak i na logarytmie, w
    porównaniu z aws-10, więc zakup tamtego nowego mija się z celem.

  • 86. Data: 2009-06-01 09:22:40
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:

> [...]
    > Ale rezultaty z niego są gorsze zarówno na siatce, jak i na logarytmie,
    > w porównaniu z aws-10, więc zakup tamtego nowego mija się z celem.

    ja bym jednak spróbował, wewnętrzny wzmacniacz na pewno
    będzie działał inaczej, a koszt niewielki.

    pawell

  • 87. Data: 2009-06-01 09:34:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > ja bym jednak spróbował, wewnętrzny wzmacniacz na pewno
    > będzie działał inaczej, a koszt niewielki.

    A jakim cudem ma on działać inaczej?
    Wisi raptem kilkanaście cm bliżej niż ten za anteną, tyle kabla różnicy nie
    może robić, zasada działania chyba ta sama, więc co miałoby spowodować
    różnice?

  • 88. Data: 2009-06-01 09:39:01
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > A jakim cudem ma on działać inaczej?
    > Wisi raptem kilkanaście cm bliżej niż ten za anteną, tyle kabla różnicy
    > nie może robić, zasada działania chyba ta sama, więc co miałoby
    > spowodować różnice?

    nie bardzo, wewnętrzny ma inną konstrukcje jest przy samym dipolu.
    wewnetrzny ma imp we 300 ohm, a newn 75.
    mi nie raz zdawało to egzamin.

    pawell

  • 89. Data: 2009-06-01 09:50:18
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    > nie bardzo, wewnętrzny ma inną konstrukcje jest przy samym dipolu.
    > wewnetrzny ma imp we 300 ohm, a newn 75.
    > mi nie raz zdawało to egzamin.

    Antena logarytmiczna ma impedancje 75 ohm.

    Jingiel

  • 90. Data: 2009-06-01 10:32:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > nie bardzo, wewnętrzny ma inną konstrukcje jest przy samym dipolu.
    > wewnetrzny ma imp we 300 ohm, a newn 75.

    Ten akurat o którym pisałem ma i we i wy 75 ohm.
    A skoro mam już antenę logarytmiczną, to bez sensu byłoby próbowanie
    wzmacniacza, który do niej nie pasuje.