  • 71. Data: 2009-05-25 15:43:54
    Temat: Re: DVB-T Poznań problem
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:gvdtg6$b7q$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości news:

    4&group=1223&subgroup=1230

    > A może coś na mojej obejmie rurowej idzie zakombinować, tak żeby sam masz
    > bardziej odsunąć od muru?
    > http://www.dipol.com.pl/obejma_murowa_omm-50l13_E853
    3.htm

    > Np. jakieś dłuższe śruby łączące uchwyt masztu z mocowaniem do muru?

    Mocowanie mechaniczne, to sam musisz wymyśleć. Nie widzę tego i ciężko mi
    coś doradzić "na ślepo".
    Może to:
    http://www.dipol.com.pl/obejma_scienna_z_podpora_omp
    -50w41_E8554.htm
    Prawie 40 cm odstępu od muru.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 72. Data: 2009-05-25 15:56:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:gvedsr$elj$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    > wiadomości news:gvdnbr$t95$1@polsl.pl...
    >
    > Można też spotkać się z opinią, że jeśli antena jest wysoko, a sygnał
    > mocny, to np. ATX-91 jest też dobra przy odbiorze VHF, o ile ma
    > symetryzator na oba zakresy. Wtedy oszczędzasz na zwrotnicy, antenie i
    > mocy sygnału :-)
    >

    > Ja osobiście bym zaryzykował w odległości 30 km od nadajnika odbiór kanału
    > VHF na antenie UHF.

    Tak próbowałem na Digit.
    Rezultat opłakany, TVP1 odbierało gorzej niż na siatce bez wzmacniacza
    programy UHF.

  • 73. Data: 2009-05-25 15:58:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:

    > Jakie masz kable? Ze środkową żyłą w postaci drutu?

    Tak.

    > Czy wszystkie złącza są typu "F"?

    Tak.

    > Masz gniazda RTV na końcu instalacji?

    Ten sprzęt który jest w okolicy splittera jest podpięty bezpośrednio do
    splittera.
    Pozostały przez gniazda.

  • 74. Data: 2009-05-25 16:00:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    3.htm

    > Mocowanie mechaniczne, to sam musisz wymyśleć. Nie widzę tego i ciężko mi

    Nowa obejma nie wchodzi w rachubę, musiałbym rozpruć tynk i styropian, żeby
    się dostać do muru i starej.
    Odpada.

  • 75. Data: 2009-05-25 16:04:43
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości news:

    > A czemu 15 a nie 30 dB?

    Duże wzmocnienie powoduje duży poziom wyjściowy ze wzmacniacza, który
    implikuje większe zniekształcenia sygnału (widoczne jako prążki i kratki na
    obrazie analogowym).
    Tak jak już pisałem, 40 km od nadajnika Śrem, sygnał bezpośrednio z samej
    anteny powinien być już wystarczająco duży do ładnego odbioru TV analogowej.
    U ciebie dochodzą tłumienia w instalacji. Rozgałęźnik z 4 wyjściami tłumi
    7-8 dB, kabel będzie tłumił 2-4 dB (20-40 metrów kabla). Chyba, że mieszkasz
    w pałacu i długość kabla liczona jest w setkach metrów. :)
    U ciebie potrzebne jest więc wzmocnienie około 10-12 dB.
    Ponieważ nie widzę wzmacniacza 12 dB - proponuję najbliższy czyli 15 dB.
    Włożenie wzmacniacza 30 dB być może nic złego by nie spowodowało, ponieważ
    ze Śremu są nadawane tylko 4 programy TV. Ale według mnie jest to zbędne.
    W okolicach Warszawy (chyba w sumie 14 programów z dwóch niedaleko od siebie
    położonych nadajników - PKiN i Łazy), wzmacniacz 30 dB potrafi spowodować
    powstanie bardzo niemiłych dla oka zakłóceń na obrazie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 76. Data: 2009-05-25 16:08:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > metrów. :)
    > U ciebie potrzebne jest więc wzmocnienie około 10-12 dB.

    A może spróbować dać aktywny rozgałęźnik zamiast wzmacniacza?
    Tak na oko rezultat splitter pasywny+wzmacniacz jest podobny do podłączeniu
    wprost do anteny, bez wzmacniacza i splittera.

  • 77. Data: 2009-05-25 16:25:11
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > wiadomości news:

    -50w41_E8554.htm

    > Nowa obejma nie wchodzi w rachubę, musiałbym rozpruć tynk i styropian,

    To zostaje tylko "odskocznia" od masztu:
    http://www.dipol.com.pl/uchwyt_masztowy_murowy_url-3
    8z30_cynkowany_E8798C.htm

    Dodatkowe 28 cm w bok.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 78. Data: 2009-05-25 16:33:30
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik yabba napisał:
    > Ja osobiście bym zaryzykował w odległości 30 km od nadajnika odbiór
    > kanału VHF na antenie UHF.

    Ja właśnie mam około 30 km, z tym, że założyłem "szkolną" instalację z
    anteną VHF zanim dowiedziałem się o możliwości użycia w tym celu ATX-a,
    Przedtem oczywiście sprawdziłem jak odbiera VHF, ale odbiór był taki
    sobie, tzn. z dużymi odbiciami, zapewne z powodu symetryzatora nie
    pokrywającego VHF.
    Czasami mam jakieś zakłócenia na VHF, ale to nie wina anteny, bo na
    starym logarytmie też są, tylko trochę mniej je widać. W ogóle wydaje mi
    się, że obraz z logarytmu (ze wzmacniaczem) jest jakby lekko rozmyty, a
    z ATX-a ostrzejszy.

    > Jakby poziom był za mały , to dołożyłbym zwrotnicę i antenę UHF.
    ^^^^^
    UHF czy VHF?

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 79. Data: 2009-05-25 16:34:13
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > Tak na oko rezultat splitter pasywny+wzmacniacz jest podobny do
    > podłączeniu wprost do anteny, bez wzmacniacza i splittera.

    Dobrze myślisz. Wzmacniamy tyle ile potem stracimy w instalacji i w efekcie
    wychodzimy "na zero".

    Można też zastosować rozgałęźnik aktywny, tylko też o niewielkim
    wzmocnieniu.
    Jest to teoretycznie trochę gorsze rozwiązanie, ponieważ tracimy około 1-2
    dB sygnał na kablu antena-rozgałęźnik i o tyle pogarsza nam się odstęp od
    szumów. Jeśli jednak antenę zamontujesz dalej od ściany i poziom sygnału
    znacząco się poprawi, to ta różnica będzie niezauważalna - w granicach błędu
    pomiarowego.

    Najpierw jednak popraw mocowanie anteny - nic tak nie wzmacnia sygnału jak
    dobrze działająca antena. :)
    Jak poprawi się sygnał, to może nawet Twój wzmacniacz AWS-10 będzie mógł
    zostać.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 80. Data: 2009-05-25 16:37:09
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gveh8q$mfc$1@polsl.pl...
    Użytkownik yabba napisał:
> [...]

    z ATX-a ostrzejszy.

    > Jakby poziom był za mały , to dołożyłbym zwrotnicę i antenę UHF.

    Dołożyłbym antenę VHF - dziękuję za poprawienie błędu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba