  • 51. Data: 2009-05-25 09:24:51
    Temat: Re: DVB-T Poznań problem
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > No i cena lepsza.
    > Będzie toto wyraźnie lepsze od siatki?
    > Czy może lepiej dołożyć do siatki dobry przedwzmacniacz?

    wpierw zacząłbym od wzmacniacza, tego ekranowanego.
    kabel też jak wspominałem ma znaczenie

    pawell

  • 52. Data: 2009-05-25 09:25:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > na pewno

    No to od tego zacznę, bo to koszt 10 zł, czyli żaden, a może to wystarczy.

  • 53. Data: 2009-05-25 09:29:43
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości news:gvdln5$rcl$1@inews.gazeta.pl...

    > Mogło być i przesterowanie, bo bardziej się krzaczył przy większym
    > wzmocnieniu (na mpeg-4).
    > Przy zbyt małym po prostu wszystko się zatrzymywało.
    > W miarę dobrze działało gdzieś w środku (przy czym przez ostatni tydzień
    > krzaczyło się praktycznie non stop w każdej pozycji pokrętła).

    Twoje opisy wskazują na to, że z anteny był sygnał o małym odstępie od
    szumów, a wzmocnienie wzmacniacza dokładało szumy i produkty przesterowania
    wzmacniacza. Winna jest antena o zbyt małym zysku energetycznym jak na
    warunki odbioru albo uszkodzon kabel do anteny.

    > Być może trochę przeszkadza punkt zamocowania anteny, która została
    > zamontowana w rogu budynku, a w jej świetle jest kawałek nawisu dachu.

    Na pewno zmniejsza sie poziom sygnału. To by tłumaczyło, dlaczego pomimo
    względnie małej odległości jest problem z odbiorem. Miałem kiedyś podobny
    przypadek i trzeba było przesunąć antenę o 20 cm, żeby róg dachu nie rzucał
    na nią "cienia radiowego".
    Powinieneś przenieść mocowanie anteny. Najlepiej przymocować masz ponad
    poziomem dachu - rurę do komina lub do bocznej ściany domu. Ostatecznie
    wstawić "przedłużkę", ktora wyniesie antenę dalej od ściany. Musimy na
    wejściu instalacji podnieść poziom sygnału prz niezmienionym poziomie
    szumów.

    wy_lna-101_15db_ekranowany_B4007.htm
    ych_zs_12v_100ma_D0010.htm
    r-4_signal_R60104.htm

    > Czy wzmacniacz dopuszkowy będzie dawał lepsze efekty od tego liniowego,
    > którego mam w tej chwili?
    > Splitter mam mniej więcej właśnie taki.

    Masz AWS-10? Ma on za duże wzmocnienie 32 dB, zupełnie nieprzydatne w Twojej
    sytuacji (a nawet może być szkodliwe).

    26_-_elementowy_dipol_26-6-12-21-69_digital_A2610.ht

    > Taka niestety odpada, maszt mam przy ścianie domu, więc musiałby mieć
    > jakąś wersję, która jest mocowana na końcu. a nie w środku anteny.

    > Nie ma takich, które mają dwa w jednym?

    "Dwa w jednym" ma ta antena, którą zaproponowałem powyżej, ale nie pasuje Ci
    ze względu na mocowanie. Dwie oddzielne anteny pozwalają uzyskać większy
    poziom sygnału.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 54. Data: 2009-05-25 09:36:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > Powinieneś przenieść mocowanie anteny. Najlepiej przymocować masz ponad
    > poziomem dachu - rurę do komina lub do bocznej ściany domu.

    Jest przy bocznej ścianie domu właśnie, ale że dach nieco odstaje od ściany,
    a jest blisko punktu mocowania, no to rzuca cień.
    Być może trzeba być o

    >Ostatecznie wstawić "przedłużkę", ktora wyniesie antenę dalej od ściany.

    To już brzmi lepiej.

    > Masz AWS-10? Ma on za duże wzmocnienie 32 dB, zupełnie nieprzydatne w
    > Twojej sytuacji (a nawet może być szkodliwe).

    Ale nie zauważyłem żeby bruździł.
    Po przepuszczeniu sygnału przez splitter pasywny, odbiór jest tym gorszy im
    niższe wzmocnienie.

    > "Dwa w jednym" ma ta antena, którą zaproponowałem powyżej, ale nie pasuje
    > Ci ze względu na mocowanie. Dwie oddzielne anteny pozwalają uzyskać
    > większy poziom sygnału.

    Ale nie zmiesczą się na maszcie, jest dość krótki, a wisi na nim i antena tv
    i sat.

  • 55. Data: 2009-05-25 09:38:57
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Nie sądzę, skoro cały czas widać było efekty jego działania.

    No ale jak regulujesz głośność wytartym potencjometrem, to też są efekty
    działania, ale prócz tego słychać trzaski itp.

    > No i cena lepsza.
    > Będzie toto wyraźnie lepsze od siatki?

    Przez kilka lat odbierałem TV na logarytmie tym większym, i nie było
    źle. Dopiero niedawno okazało się, że nie współpracuje poprawnie z
    nagrywarką DVD, tzn. jest jakby przesterowanie na jednym programie czy
    coś. Więc zrobiłem drugą instalację praktycznie dla samej nagrywarki...

    > Czy może lepiej dołożyć do siatki dobry przedwzmacniacz?

    Ja bym jednak zaczął od lepszej anteny, bo wzmacniacz wzmocni wszystko
    co złapie antena, a siatka ma słabszą kierunkowość od Yagi/ATX, czy
    nawet od logarytmu.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 56. Data: 2009-05-25 09:40:52
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik yabba napisał:
    > Dwie oddzielne anteny pozwalają uzyskać większy poziom sygnału,

    którego część zostanie na zwrotnicy. Przy mocnym sygnale to bez
    znaczenia, ale dla niektórych programów jak np. TV Puls w Gliwicach to
    prawie dylemat Hamleta :-(

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 57. Data: 2009-05-25 09:43:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:

> [...]

    >złapie antena, a siatka ma słabszą kierunkowość od Yagi/ATX, czy nawet od

    Z tą różnicą, że siatka już jest, a antenę trzeba kupić, a jak się okaże że
    to nic nie da, to zmarnowana kasa.
    A jak patrzę na parametry to zysk z siatki z poz. 2 jest mniej więcej taki
    sam jak z tych z poz. 8 i 11.

    Więc nie bardzo wiem skąd miałby się wziąć lepszy sygnał.
    No chyba że stąd, iż antena z pozycji 11 nie byłaby przesłaniana przez dach,
    bo jest dużo węższa od siatki.

  • 58. Data: 2009-05-25 09:48:30
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Więc nie bardzo wiem skąd miałby się wziąć lepszy sygnał.

    Lepszy może nie, ale mniej zakłócony, bo logarytm złapie mniej zakłóceń,
    a więc ich potem nie wzmocni, jeśli będzie wzmacniacz w antenie.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 59. Data: 2009-05-25 09:50:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvdphd$ve6$1@polsl.pl...
> [...]

    >Lepszy może nie, ale mniej zakłócony, bo logarytm złapie mniej zakłóceń, a
    >więc ich potem nie wzmocni, jeśli będzie wzmacniacz w antenie.

    No dobra, ale skoro na analogu widać, że sygnał jest za słaby (śnieżenie na
    UHF), to może jednak nie zakłócenia stanowią problem?

  • 60. Data: 2009-05-25 10:24:52
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >
    > To już brzmi lepiej.

    > Ale nie zauważyłem żeby bruździł.
    > Po przepuszczeniu sygnału przez splitter pasywny, odbiór jest tym gorszy

    Co to znaczy gorszy? Bardzie zaszumiony czy z efektem firanki/pasków na
    obrazie?

    > Ale nie zmiesczą się na maszcie, jest dość krótki, a wisi na nim i antena
    > tv i sat.

    Wstawiaj przedłużkę masztu
    http://www.dipol.com.pl/eshop/items.php?category=121
    4&group=1223&subgroup=1230
    wzmacniacz 15 dB do puszki anteny, zasilacz (przed rozgałęźnikiem) i powiedz
    jakie uzyskałeś efekty.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba