  • 41. Data: 2009-05-23 19:25:42
    Temat: Re: DVB-T Poznań problem
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:

    > Jak tuner reagował na regulację anteny? Pokazywał zmianę poziomu, C/N,
    > BER?

    Tuner mam na usb, a program nic takowego nie pokazuje.
    Po prostu obraz krzaczył się bardziej lub mniej. ;-)

    > Z tego co piszesz w dalszej części wątku to masz nieźle namieszaną
    > instalację. :)

    Raczej nie bardzo.
    Typowa gwiazda z sat i naziemną, tyle że na pasywnych elementach.
    Jedyne odstępstwo od standardu, że rozejście w salonie mam wprost ze
    splittera, bez gniazdek.

    > Jeśli możesz to opisz po kolei co jest w niej zamontowane.

    Antena sat, antena naziemna.
    Kable z dachu i z gniazdek w pokojach schodzą się w jednym punkcie.
    Sygnał sat jest rozdzielany splitterem na dwa tunery, sygnał naziemnej jest
    wzmocniony i rozdzielony na cztery gniazda.

    > jak daleko mieszkasz od nadajnika (którego?).

    A tak ze 30-40 km w linii prostej od Góry (Śrem).

    > Powinieneś zamontować sobie normalną Yagi.

    Np?

    >Jak mieszkasz niedaleko
    > nadajnika, to może nawet podział sygnału udałoby się zrobić bez
    > wzmacniacza.

    Na pasywnym splitterze?

    Antena Yagi powinna poprawić poziom sygnału o tyle, że wzmacniacz stanie się
    zbędny?

    > Wtedy po jednym kablu masz i TV naziemną i sygnał z jednego konwertera.

    Jak problem podziału konwertera stanie się zauważalny, to tak zrobię.
    Na razie nie widzę potrzeby, rozejście wewnątrz domu jak do tej pory mi
    wystarczają.

  • 42. Data: 2009-05-25 05:18:14
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > Jedna uwaga - cel jest taki, żeby to JEDNOCZEŚNIE obsłużyło i sat i
    > naziemną.
    > Powyższe tego warunku nie spełniają.

    po to by ciągać po jednym kablu.

    pawell

  • 43. Data: 2009-05-25 08:43:15
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości news:

    > Tuner mam na usb, a program nic takowego nie pokazuje.
    > Po prostu obraz krzaczył się bardziej lub mniej. ;-)

    To niedobrze. Nie wiemy czy przeszkadzały mu szumy czy przesterowanie.

> [...]
    > Sygnał sat jest rozdzielany splitterem na dwa tunery, sygnał naziemnej
    > jest wzmocniony i rozdzielony na cztery gniazda.

    Idealny układ kabli. :)

    > A tak ze 30-40 km w linii prostej od Góry (Śrem).

    > Np?

    Przy tak małej odległości, to powinieneś mieć bardzo dobry odbiór nawet na
    zwykłej antenie siatkowej.
    Jeśli masz podział na 4 telewizory, to do anteny zamocować wzmacniacz
    http://www.dipol.com.pl/wzmacniacz_antenowy_dopuszko
    wy_lna-101_15db_ekranowany_B4007.htm
    w domu zasilacz:
    http://www.dipol.com.pl/zasilacz_wzmacniaczy_antenow
    ych_zs_12v_100ma_D0010.htm
    i za zasilaczem rozgałęźnik na 4
    http://www.dipol.com.pl/rozgaleznik_tv_czterodrozny_
    r-4_signal_R60104.htm

    W wersji bardzie zaawansowanej, antena VHF/UHF
    http://www.dipol.com.pl/telewizyjny_zestaw_antenowy_
    26_-_elementowy_dipol_26-6-12-21-69_digital_A2610.ht
    i rozgałęźnik ze wzmacniaczem:
    http://www.dipol.com.pl/rozgaleznik_antenowy_aktywny
    _ara_1-4_f_B1215.htm
    (lub podobny o wzmocnieniu 8-12 dB).

    > Na pasywnym splitterze?
    >
    > Antena Yagi powinna poprawić poziom sygnału o tyle, że wzmacniacz stanie
    > się zbędny?

    Tak. U Ciebie konieczna byłaby jedna antena na VHF (TVP1) i druga UHF na
    resztę programów oraz zwrotnica częstotliwości.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 44. Data: 2009-05-25 08:47:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > po to by ciągać po jednym kablu.

    Wszystko wiem, ale wolałby jedno urządzenie, kosztem tego że pozostanie
    jeden konwerter niż wiele urządzeń i dwa konwertery, bez których mogę żyć.

  • 45. Data: 2009-05-25 08:55:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:gvdln5$rcl$1@inews.gazeta.pl...

    > To niedobrze. Nie wiemy czy przeszkadzały mu szumy czy przesterowanie.

    Mogło być i przesterowanie, bo bardziej się krzaczył przy większym
    wzmocnieniu (na mpeg-4).
    Przy zbyt małym po prostu wszystko się zatrzymywało.
    W miarę dobrze działało gdzieś w środku (przy czym przez ostatni tydzień
    krzaczyło się praktycznie non stop w każdej pozycji pokrętła).

    > Przy tak małej odległości, to powinieneś mieć bardzo dobry odbiór nawet na
    > zwykłej antenie siatkowej.

    Być może trochę przeszkadza punkt zamocowania anteny, która została
    zamontowana w rogu budynku, a w jej świetle jest kawałek nawisu dachu.

    > Jeśli masz podział na 4 telewizory, to do anteny zamocować wzmacniacz
> [...]

    Czy wzmacniacz dopuszkowy będzie dawał lepsze efekty od tego liniowego,
    którego mam w tej chwili?
    Splitter mam mniej więcej właśnie taki.

    > W wersji bardzie zaawansowanej, antena VHF/UHF
    > http://www.dipol.com.pl/telewizyjny_zestaw_antenowy_
    26_-_elementowy_dipol_26-6-12-21-69_digital_A2610.ht

    Taka niestety odpada, maszt mam przy ścianie domu, więc musiałby mieć jakąś
    wersję, która jest mocowana na końcu. a nie w środku anteny.

    Nie ma takich, które mają dwa w jednym?

  • 46. Data: 2009-05-25 09:11:23
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik yabba napisał:
    > U Ciebie konieczna byłaby jedna antena na VHF (TVP1) i druga UHF na
    > resztę programów oraz zwrotnica częstotliwości.

    Można też spotkać się z opinią, że jeśli antena jest wysoko, a sygnał
    mocny, to np. ATX-91 jest też dobra przy odbiorze VHF, o ile ma
    symetryzator na oba zakresy. Wtedy oszczędzasz na zwrotnicy, antenie i
    mocy sygnału :-)

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 47. Data: 2009-05-25 09:14:22
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > W miarę dobrze działało gdzieś w środku (przy czym przez ostatni tydzień
    > krzaczyło się praktycznie non stop w każdej pozycji pokrętła).

    A może pokrętło szlag trafił? Tzn. wytarła się ścieżka potencjometru, bo
    stawiam na to, że pod pokrętłem jest właśnie potencjometr.

    > Nie ma takich, które mają dwa w jednym?

    Są, tylko że raczej mocowane w środku a nie na końcu.
    http://www.dipol.com.pl/eshop/items.php?category=957
    &group=963&subgroup=966
    pozycje 7-9
    chyba, że założysz antenę logarytmiczną
    pozycje 10-11
    to też nie jest złe, acz nie tak dobre jak Yagi/ATX.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 48. Data: 2009-05-25 09:15:55
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

> [...]

    chyba, że założysz antenę logarytmiczną
    pozycje 10-11
    to też nie jest złe, acz nie tak dobre jak Yagi/ATX.
    Aha jest też taka:
    http://www.hollex.pl/index.php?page=prod&kat=103&id=
    825
    ale cena powala, chociaż z rysunku wynika, że montuje się na końcu.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 49. Data: 2009-05-25 09:21:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvdnka$t95$4@polsl.pl...
> [...]

    >A może pokrętło szlag trafił? Tzn. wytarła się ścieżka potencjometru, bo
    >stawiam na to, że pod pokrętłem jest właśnie potencjometr.

    Nie sądzę, skoro cały czas widać było efekty jego działania.

    > Nie ma takich, które mają dwa w jednym?

    >Są, tylko że raczej mocowane w środku a nie na końcu.
    >http://www.dipol.com.pl/eshop/items.php?category=95
    7&group=963&subgroup=966
    >pozycje 7-9

    8 chyba jest mocowana na końcu.

    >chyba, że założysz antenę logarytmiczną
    >pozycje 10-11
    >to też nie jest złe, acz nie tak dobre jak Yagi/ATX.

    No i cena lepsza.
    Będzie toto wyraźnie lepsze od siatki?
    Czy może lepiej dołożyć do siatki dobry przedwzmacniacz?

  • 50. Data: 2009-05-25 09:22:49
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > Czy wzmacniacz dopuszkowy będzie dawał lepsze efekty od tego liniowego,
    > którego mam w tej chwili?
    > Splitter mam mniej więcej właśnie taki.

    na pewno
    pawell