  • 61. Data: 2009-05-25 10:27:26
    Temat: Re: DVB-T Poznań problem
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvdp33$v1c$2@polsl.pl...
    Użytkownik yabba napisał:
    > Dwie oddzielne anteny pozwalają uzyskać większy poziom sygnału,

    którego część zostanie na zwrotnicy. Przy mocnym sygnale to bez
    znaczenia, ale dla niektórych programów jak np. TV Puls w Gliwicach to
    prawie dylemat Hamleta :-(

    Np. zysk anteny o 3 dB większy, strata na zwrotnicy 1 dB i mamy 2 dB sygnału
    więcej. Jeśli sygnał już ma mały poziom to do anteny zamontować wzmacniacz o
    małym wzmocnieniu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 62. Data: 2009-05-25 10:52:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:

    > Wstawiaj przedłużkę masztu
    > http://www.dipol.com.pl/eshop/items.php?category=121
    4&group=1223&subgroup=1230
    > wzmacniacz 15 dB do puszki anteny, zasilacz (przed rozgałęźnikiem) i
    > powiedz jakie uzyskałeś efekty.

    Ok, zrobię to po kolei, zacznę od wzmacniacza.
    Czy zasilacz, który mi został po Digit Activa, da się wykorzystać w tym
    celu?

  • 63. Data: 2009-05-25 10:56:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
> [...]

    A może coś na mojej obejmie rurowej idzie zakombinować, tak żeby sam masz
    bardziej odsunąć od muru?
    http://www.dipol.com.pl/obejma_murowa_omm-50l13_E853
    3.htm

    Np. jakieś dłuższe śruby łączące uchwyt masztu z mocowaniem do muru?

  • 64. Data: 2009-05-25 11:02:26
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:
> [...]
    >
    > Ok, zrobię to po kolei, zacznę od wzmacniacza.
    > Czy zasilacz, który mi został po Digit Activa, da się wykorzystać w tym

    jak ma 12V to tak.

    pawell

  • 65. Data: 2009-05-25 11:03:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > jak ma 12V to tak.

    Z tego co widziałem ma 7-15 V.

  • 66. Data: 2009-05-25 11:06:37
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > No dobra, ale skoro na analogu widać, że sygnał jest za słaby (śnieżenie
    > na UHF), to może jednak nie zakłócenia stanowią problem?

    Może nie, może tak, w jakimś stopniu. Wiele razy tu doradzano przede
    wszystkim użycie dobrych anten kierunkowych i moje doświadczenia
    pokazują, że to nie były złe porady :-)

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 67. Data: 2009-05-25 11:08:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvdu3t$3sd$1@polsl.pl...
> [...]

    >Może nie, może tak, w jakimś stopniu. Wiele razy tu doradzano przede
    >wszystkim użycie dobrych anten kierunkowych i moje doświadczenia pokazują,

    No ok, 30 zł to nie majątek, spróbuję również i tego rozwiązania.

  • 68. Data: 2009-05-25 11:20:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:

    > wzmacniacz 15 dB do puszki anteny,

    A czemu 15 a nie 30 dB?

  • 69. Data: 2009-05-25 15:35:53
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvdnbr$t95$1@polsl.pl...
    Użytkownik yabba napisał:
    > U Ciebie konieczna byłaby jedna antena na VHF (TVP1) i druga UHF na resztę
    > programów oraz zwrotnica częstotliwości.

    Można też spotkać się z opinią, że jeśli antena jest wysoko, a sygnał
    mocny, to np. ATX-91 jest też dobra przy odbiorze VHF, o ile ma
    symetryzator na oba zakresy. Wtedy oszczędzasz na zwrotnicy, antenie i
    mocy sygnału :-)

    Ja osobiście bym zaryzykował w odległości 30 km od nadajnika odbiór kanału
    VHF na antenie UHF. Jakby poziom był za mały , to dołożyłbym zwrotnicę i
    antenę UHF. Ponieważ jednak doradzam "na odleglość", wolę nie wpuszczać
    Cavallino na niepewny teren i podpowiadam mu rozwiązania, ktore będa
    działać.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 70. Data: 2009-05-25 15:40:30
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >
    > Ok, zrobię to po kolei, zacznę od wzmacniacza.
    > Czy zasilacz, który mi został po Digit Activa, da się wykorzystać w tym

    Jeśli można go ustawić na 12V, to się nadaje. Pamiętaj, żeby podłączyć go
    pomiędzy antenę i rozgałęźnik, chybaże masz rozgałęźnik, który przenosi
    stałe napięcie zasilania.

    Jakie masz kable? Ze środkową żyłą w postaci drutu? Czy wszystkie złącza są
    typu "F"?
    Masz gniazda RTV na końcu instalacji?

    --
    Pozdrawiam,