  • 31. Data: 2009-05-22 12:15:00
    Temat: Re: DVB-T Poznań problem
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > Ale o której antenie mówisz?
    > Jeśli o Digit przed oddaniem, to do końca diody się świeciły, i na
    > zasilaczu i na antenie, regulowanie zasilenia dawało widoczny efekt.
    >
    > A jeśli o siatkowej, to jednak się myliłem, porównałem wygląd jej
    > zawartości z danymi w necie i ona ma tylko symetryzator (taki:
    > http://www.dipol.com.pl/symetryzator_antenowy_sa_iii
    -v_C0003.htm), nie
    > ma wzmacniacza.
    > Stąd pewnie miałem wzmocnienie sygnału aws-10.

    to prawidłowo, ale co masz jeszcze za mały sygnał?

    pawell

  • 32. Data: 2009-05-22 12:22:06
    Od: " K" <k...@N...gazeta.pl>

    pawell32 <p...@w...pl> napisał(a):

    > to prawidłowo, ale co masz jeszcze za mały sygnał?

    hmmm... ja 25 km od nadajnika odbieram cyfrowke (sygnal 80-85%) antena
    pokojowa bierna za 12 zl, dwa druty dlugosci 40cm i kolko. antena wewnatrz
    mieszkania na parapecie.

  • 33. Data: 2009-05-22 12:22:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    -v_C0003.htm), nie ma

    > to prawidłowo, ale co masz jeszcze za mały sygnał?

    Analog na UHF śnieży lekko, VHF jest ok
    Dvb-t do przyjęcia, o niebo lepiej niż na Digit.

    To wszystko jest po pasywnym rozdzieleniu na 4 gniazda, więc może tu tkwi
    problem.
    Zastanawiałem się nad centralką hdtv, która pewnie temat załatwiłaby lepiej,
    również wraz z tv-sat, a przy okazji uporządkowała okablowanie.
    Taką:
    http://sklep.delta.poznan.pl/centrala-hdtv-dystrybuc
    ji-sygnalow-tv-sat_c269_p2250.html

    Ktoś miał styczność z nią?

  • 34. Data: 2009-05-22 12:44:57
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:

> [...]
    > Zastanawiałem się nad centralką hdtv, która pewnie temat załatwiłaby
    > lepiej, również wraz z tv-sat, a przy okazji uporządkowała okablowanie.

    nie i nie zamierzam, takie rozwiazania mnie nie kręcą.
    stosuje normalne multiswitche, choć nie twierdze, że
    to nie będzie działać. przejechałem się parę razy
    na podobnych urządzeniach.
    jeżeli masz spliter pasywny to spadek może być zbyt duży.
    mozesz zastosować rozgałęźnik aktywny.
    to co podajesz ma w sobie rozgałęxnik aktywny, zwrotnice i sumator
    sygnału sat i naz. x 4.
    jak masz na pozostałych końcówkach odbiorniki sat i konwerter
    quad to we wszystkich gniazdach będzie zmiksowany sygnał.

    pawell

  • 35. Data: 2009-05-22 12:53:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > mozesz zastosować rozgałęźnik aktywny.
    > to co podajesz ma w sobie rozgałęxnik aktywny, zwrotnice i sumator

    I dokładnie to samo mam podłączone (bez satelit *4), trzy ustrojstwa,
    wszystko pasywne, więc podejrzewam że spadek jest znacznie większy niż gdyby
    była jedna centralka.

    > jak masz na pozostałych końcówkach odbiorniki sat i konwerter
    > quad to we wszystkich gniazdach będzie zmiksowany sygnał.

    I tak ma być.
    Ale konwerter mam pojedynczy jak na razie (drugi tuner sat jest używany
    baaaaaardzo sporadycznie).
    Byłby twin, tyle że z dachu schodzą mi tylko dwa kable, o jeden za mało,
    musiałyby być trzy, 2 * sat i 1* naziemna.

  • 36. Data: 2009-05-22 14:02:38
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino wrote:

> [...]
    > Byłby twin, tyle że z dachu schodzą mi tylko dwa kable, o jeden za mało,
    > musiałyby być trzy, 2 * sat i 1* naziemna.

    więc pozostaje pociągnąć dodatkowy kabel.
    kup to, a na pewno będzie sporo lepiej.

    pawell

  • 37. Data: 2009-05-22 14:11:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > więc pozostaje pociągnąć dodatkowy kabel.

    To nie takie proste.
    Kabel jest sprytnie poukrywany podczas budowy, nie ma szans na bezinwazyjne
    dołożenie czegoś.
    Zresztą gra nie jest warta świeczki, daję radę z jednym konwerterem.

    Już prędzej kupiłbym quada z wejściem na naziemną (takiego widziałem) albo
    poczekam aż wymyślą takiego twina.

    > kup to, a na pewno będzie sporo lepiej.

    "To" czyli co?
    Centralkę?
    No właśnie myślę - po zwrocie anteny większość kasy na ten cel spadła z
    nieba. ;-)
    Gdyby to jeszcze za wzmacniacz robiło bez konieczności stosowania
    dodatkowego, to bym się nie zastanawiał.

  • 38. Data: 2009-05-22 14:22:57
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino wrote:

> [...]
    > Zresztą gra nie jest warta świeczki, daję radę z jednym konwerterem.
    >
    > Już prędzej kupiłbym quada z wejściem na naziemną (takiego widziałem) albo

    są takie quady z naziemną

> [...]
    > nieba. ;-)
    > Gdyby to jeszcze za wzmacniacz robiło bez konieczności stosowania
    > dodatkowego, to bym się nie zastanawiał.

    są wzmacniacze z wbudowanymi rozgałęźnikami, dystrybucyjne, ale nie za te
    pieniądze.
    mozesz poszukać podobnego jak ten
    http://awpol.pl/go/_info/?id=307
    były takie z 4 wyjściami,

    lub aktywny rozgałęźnik
    http://www.telmor.pl/pl/offer/185

    pawell

  • 39. Data: 2009-05-22 17:30:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > są takie quady z naziemną

    Właśnie to pisałem powyżej.
    Ale twina takowego nie widziałem, a quad mi niepotrzebny, podobnie jak
    diseqi wszelkiej maści.

    > są wzmacniacze z wbudowanymi rozgałęźnikami, dystrybucyjne, ale nie za te
> [...]

    Jedna uwaga - cel jest taki, żeby to JEDNOCZEŚNIE obsłużyło i sat i
    naziemną.
    Powyższe tego warunku nie spełniają.

  • 40. Data: 2009-05-22 23:18:08
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > wiadomości news:

    > Chyba nie bardzo, bo siła wzmocnienia była regulowana i tuner wyraźnie
    > reagował na manipulację pokrętłem (ale zawsze byly co kilka minut
    > przycięcia, a gdy wzmocnienie było zbyt małe to w ogóle przestawał
    > odbierać cokolwiek).
    > Od tygodnia cięcie stało się normą.
    >
    > Tuner też wykluczam, bo miałem przez tydzień drugi, stacjonarny i
    > zachowywał się identycznie.
    >
    > Swoją drogą ciekawe jak długo będę się teraz bujał z reklamacją tej anteny
    > i jak durnych wymysłów użyje sprzedawca, żeby tylko wysłać mnie na drzewo.

    Jak tuner reagował na regulację anteny? Pokazywał zmianę poziomu, C/N, BER?

    Z tego co piszesz w dalszej części wątku to masz nieźle namieszaną
    instalację. :) Jeśli możesz to opisz po kolei co jest w niej zamontowane. I
    jak daleko mieszkasz od nadajnika (którego?).
    Powinieneś zamontować sobie normalną Yagi. Jak mieszkasz niedaleko
    nadajnika, to może nawet podział sygnału udałoby się zrobić bez wzmacniacza.

    Jeśli brakuje Ci kabli z dachu, to możesz zastosować taka parę urządzeń:
    http://www.dipol.com.pl/rozgaleznik_-_sumator_tv-sat
    _rs-02m_dctv_R85312.htm
    http://www.dipol.com.pl/rozgaleznik_-_sumator_tv-sat
    _rs-01-dc_R85310.htm

    Wtedy po jednym kablu masz i TV naziemną i sygnał z jednego konwertera.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba