  • Data: 2009-06-18 17:49:18
    Temat: Re: DVB-T Poznań problem
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:

    > Kilka metrów wyżej czy tylko 1-2 metry wyżej? To może być zasadnicza
    > różnica.

    1-2 metry to tyle ile brakuje mi do szczytu dachu sąsiada.
    A wszyscy mają anteny na dachach i to wyższych niż rzeczony sąsiad, więc
    pewnie w sumie mają ze 3-4 wyżej.

    > Dziwne, zmiany poziomu sygnału powinny być wyraźnie widoczne przy kręceniu
    > anteną logarytmiczną.

    Też mi się tak zdawało, że nawet kilka cm i będzie widać różnice.
    Ale jednak tak nie jest.

    > To powoduje stratę sygnału. Anteny w tym zakresię częstotliwości musza się
    > "widzieć" optycznie. Czyli należy tak zamocowac antenę, żeby miała jak
    > najmniej przeszkód w kierunku nadajnika.
    > Czy w zimie był lepszy sygnał, a na wiosnę, gdy urosły liście, to się
    > pogorszył?

    Tak mogło być, kto wie czy to nie był powód dla którego Digit Activa
    przestała spełniać swoją rolę.

    > Trzeba było postawić sobie piętrowy dom. :)

    Nie byłby wiele wyższy, dom mam dość wysoki, tyle że antena nie została
    zamocowana na jego szczycie, tylko na ścianie bocznej (nad dachem garażu).
    Ale przynajmniej dostęp jest skrajnie łatwy.

    > Nie widziałeś na filmach jak kręci sie radar i co parę sekund słychać bip,
    > bip, bip. :)

    To nie jest co parę sekund, jest bardzo różnie.
    Czasami jest to raz na kilka minut, czasami raz na kilkanaście sekund,
    bardzo, bardzo rzadko raz na kilka sekund.
    W sumie przy dvbt do przeżycia, jeśli używam kodeka CoreAVC (jako jedyny nie
    zatrzymuje mi obrazu przy zakłóceniu).

    > To może być to. Z powodu zasłonięcia sygnału przez dom sąsiada, drzewa i
    > kawałek własnego dachu oraz niskiego zamocowania anteny masz mały poziom
    > sygnału z anteny. Próbujesz wzmocnić go wzmacniaczem, to dochodzą
    > przesterowanai od jakiegoś cyklicznie pojawiającego się sygnału.

    Ale tego to już raczej nie zwalczę, bez wywalania anteny 5 metrów wyżej?

    > To lotnisko wojskowe to Krzesiny?

    Tak.
    Dokładnie na linii strzału anteny.
    Sam radar trochę z boku.

    > Musisz podnieść antenę kilka metrów w górę, żeby była powyżej dachów
    > budynków. Na drzewa niewiele poradzisz, trzeba dać antenę z większym
    > zyskiem.
    > Szkoda, że na początku dyskusji nie podałeś pełnego opisu sytuacji. Montaż
    > anteny zasłoniętej przez sąsiedni budynek nie jest dobrym pomysłem. Od
    > razu bym cię nakłaniał do podniesienia anteny.

    Ale to już dużo zachodu, problem z wiszącymi kablami (teraz są ładnie
    schowane w ścianie) itd.
    Gra nie warta świeczki IMO, aż tak mi to (zazwyczaj) nie przeszkadza.