  • 1. Data: 2011-01-04 21:57:05
    Temat: Re: DSG
    Od: "andrzej" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Rafał VFR" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:ig00cg$21f$1@speranza.aioe.org...
    > Witam
    > Powiedzcie mi dobrzy ludzie dlaczego auto ze skrzynia DSG "na swiatlach" lekko
    > ciagnie do przodu ?
    > W starych autoamtach zawsze się mówiło, że olej nadal kraży - i niby to
    > logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ?

    Pewnie dlatego, że jest na D. Jak będzie na P to będzie stał a jak na R to się
    będzie cofał.

    --
    andrzej

    Renowacja schodów www.nowe-schody.prv.pl

  • 2. Data: 2011-01-05 09:49:49
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "andrzej" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Rafał VFR" <r...@t...pl> napisał w wiadomości

    Wg mnie coś jest zepsute. Te DSG ktorymi jechalem nie pełzały. Jeśli pełza
    to znaczy, ze stojąc sprzęgło sie slizga. Pytanie zasadnicze - czy moze?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2011-01-05 17:48:23
    Od: tahoe_sasquatch <b...@g...pl>

    On Jan 5, 7:04 am, "Rafał VFR" <r...@t...pl> wrote:
    > Rozmawiałem z kolegą skoda octavia RS - ciagnie.
    > Golf 6 TSI ciagnie. I testowy golf GTI też.
    > Tylko mi sie wydawało, że tam są sprzęgła suche - więc dlaczego toto ciągnie

    Poczytaj tu:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

    Wyglada na to ze szesciobiegowe DSG maja mokre wieloplytkowe
    sprzeglow, cos jak w moto.
    Siedmiobiegowy DSG ma suche... nie wiem jakim jechales...

    Yeti

  • 4. Data: 2011-01-06 10:53:41
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "tahoe_sasquatch" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > Wyglada na to ze szesciobiegowe DSG maja mokre wieloplytkowe
    > sprzeglow, cos jak w moto.
    > Siedmiobiegowy DSG ma suche... nie wiem jakim jechales...

    wytłumacz mi, bo widać mam jakies braki w tej materii, jakie ma znaczenia
    czy sprzęgło jest suche czy mokre - jesli jest rozłączone, to nie przenosi
    napęda - prawda?
    Mialem motocykle z mokrym i suchym sprzęgłem i w każdym po wcisnięciu klamki
    moto stoi.

    Czym to sie rożni od sprzęgła w DSG?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 5. Data: 2011-01-06 12:47:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011 10:53:41 +0100, Kuba (aka cita) wrote:

    >wytłumacz mi, bo widać mam jakies braki w tej materii, jakie ma znaczenia
    >czy sprzęgło jest suche czy mokre - jesli jest rozłączone, to nie przenosi
    >napęda - prawda?

    Jakis tam przenosi. W mokrym pewnie nieco wiekszy.

    J.

  • 6. Data: 2011-01-06 15:15:20
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-01-04 21:57, andrzej pisze:
    > Użytkownik "Rafał VFR" <r...@t...pl> napisał w wiadomości

    DSG zawsze lekko ciągnie - tako twierdzi ASO.
    Albo hamulec albo właczona opcja HOLD.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 7. Data: 2011-01-06 15:29:24
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Rafał VFR" napisał w wiadomości:

    > Rozmawiałem z kolegą skoda octavia RS - ciagnie.
    > Golf 6 TSI ciagnie. I testowy golf GTI też.
    > Tylko mi sie wydawało, że tam są sprzęgła suche - więc dlaczego toto
    > ciągnie ?

    Bo są suche w 6 biegowych.
    "Mokre sprzęgła" oznaczają że pomiędzy kołami zębatymi a sprzęgłem, ciecz
    występuje jako trzeci węzeł tarcia - zwanego tarciem elasohydrodynamicznym
    EHL, który jak ten trzeci element przenosi moment ze sprzęgła na koła zębate
    co powoduje niższe temperatury podczas przekazywania momentu i rzecz jasna
    zwiększenie granicznych wartości jego przenoszenia ... DSG 7 ("suche
    sprzęgła") wg producenta przenosi 250 Nm. Zaś DSG 6 z mokrymi przenosi 350
    Nm....choć w praktyce znosi 390 - 400 Nm (bez modów, bo ze zmodyfikowanym
    sterem do DSG i zmienionymi sprzęgłami na 7-mio tarczowe znosi ponad 560
    Nm -
    http://www.racingforum.pl/Golf-V-R32-DSG-Turbo-CompS
    port-t82849.html )

    > Pzdr
    > Rafał

    Pozdr.

    PS. Odpisuje się POD postami. ;-)

    --
    Bugatti

  • 8. Data: 2011-01-06 16:31:10
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-01-06 15:57, andrzej pisze:

    > I dzięki temu można prawie zawsze bezślizgowo ruszać na oblodzonych
    > światłach.

    A także z centymetrową wręcz dokładnością zawracać czy parkować w
    ciasnych miejscach :-)

  • 9. Data: 2011-01-06 16:51:35
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Jakis tam przenosi. W mokrym pewnie nieco wiekszy.

    znaczy ze co ... sprzęgło cierne działa na postoju (np na swiatłach, w korku
    itp) w nieustannym poślizgu? Przecież to bez sensu.
    Ktoś porównał to do mokrego sprzęgła w motocyklu - zapewniam Was, ze po
    wysprzęgleniu nie ma mowy o przekazywaniu nawet najmniejszego momentu, a już
    napewno nie takiego, ktory pozwoliłby na popchnięcie motocykla.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 10. Data: 2011-01-06 16:53:44
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > A także z centymetrową wręcz dokładnością zawracać czy parkować w ciasnych
    > miejscach :-)

    generalnie ficzer ciągnięcia nie jest domeną DSG (choć nadal nie wiem
    dlaczego ciągnie) ale praktycznie każdego innego nawet najstarszego automatu
    z hydrokinetycznym sprzęgłem.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl