  • 11. Data: 2010-12-10 00:40:43
    Temat: Re: DRM
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Thu, 09 Dec 2010 22:36:28 -0000, Bronek Kozicki <b...@s...net>
    wrote:

    > http://www.adobe.com/products/digitaleditions/

    ex-DRM.

    http://i-u2665-cabbages.blogspot.com/2009/02/circumv
    enting-adobe-adept-drm-for-epub.html

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 12. Data: 2010-12-10 13:20:14
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 10/12/2010 00:40, porneL wrote:

    > ex-DRM.
    >
    > http://i-u2665-cabbages.blogspot.com/2009/02/circumv
    enting-adobe-adept-drm-for-epub.html

    DRM. Każdy DRM można złamać, to jest ich cechą typową.

    B.

  • 13. Data: 2010-12-11 19:42:18
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2010-12-09 15:25, A.L. pisze:
> [...]
    ie-piraci/

    > Tak, wszystko powinno byc nasze, wspolne. Zony tez

    A DRM to taki pas cnoty, w którym częściej zacina się zamek, niż
    kochankowi nożyce do cięcia blachy.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 14. Data: 2010-12-12 00:16:25
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 10 Dec 2010 13:20:14 -0000, Bronek Kozicki <b...@s...net>
    wrote:

    enting-adobe-adept-drm-for-epub.html

    > DRM. Każdy DRM można złamać, to jest ich cechą typową.

    No to w takim razie proponuję DRM rot13. Sekret tego kodowania też już
    wyciekł.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 15. Data: 2010-12-12 00:50:05
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 12.12.2010 01:16, porneL pisze:

    > No to w takim razie proponuję DRM rot13. Sekret tego kodowania też już
    > wyciekł.

    Równie skuteczne a przynajmniej mniej upierdliwe dla usera ;)

    Szansę na obronę przed złamaniem ma tylko całkowicie zamknięty układ
    zajmujący się całą obróbką z szyfrowaną pamięcią ... wpięty bezpośrednio
    do mózgu, bo inaczej ktoś "niełamalne" zabezpieczenie ominie i
    przechwyci obraz np bezpośrednio z wyprowadzeń matrycy monitora.

    Michoo

  • 16. Data: 2010-12-12 08:45:15
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 12/12/2010 01:50 AM, Michoo wrote:

> [...]
    > do mózgu, bo inaczej ktoś "niełamalne" zabezpieczenie ominie i
    > przechwyci obraz np bezpośrednio z wyprowadzeń matrycy monitora.

    Nie wiem jak Ty, ale ja ostatnio przechwytywałem obraz bezpośrednio z
    wyprowadzeń matrycy monitora prawdopodobnie nigdy, natomiast jakieś 15
    lat temu zdarzało mi się przegrywać kasety na magnetofonie dwukasetowym.
    Różnica w skomplikowaniu procesu jest znaczna.

    Zadaniem DRM, z tego co rozumiem, nie jest całkowite wyplenienie
    piractwa, a tylko uczynienie go niełatwego dla przeciętnego użytkownika.

    JD

  • 17. Data: 2010-12-12 10:55:46
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 12.12.2010 09:45, Jędrzej Dudkiewicz pisze:

    > Nie wiem jak Ty, ale ja ostatnio przechwytywałem obraz bezpośrednio z
    > wyprowadzeń matrycy monitora prawdopodobnie nigdy,
    Z matrycy jeszcze nie musiałem, ale zdarzało mi się czytać odszyfrowane
    strasznie obfuscowanym (~2MB disassma) algorytmem dane bezpośrednio z
    pamięci, przymierzałem się też do wyciągania obrazków ze strumienia SSL
    za pomocą MITM. Nie udostępniałem tego nikomu, po prostu sprawdziłem,
    czy się da - dało się.

    Zastanawia mnie ile te zabezpieczenia kosztowały i jak to wpłynęło na
    cenę końcowego produktu.

    > natomiast jakieś 15
    > lat temu zdarzało mi się przegrywać kasety na magnetofonie dwukasetowym.
    > Różnica w skomplikowaniu procesu jest znaczna.
    Zdarzało Ci się a jakie to miało znaczenie dla sprzedaży? Ile kopii
    zrobiłeś? A ilu osobom może udostępnić kopie jeden człowiek z kontem na
    rapidshare?

    > Zadaniem DRM, z tego co rozumiem, nie jest całkowite wyplenienie
    > piractwa, a tylko uczynienie go niełatwego dla przeciętnego użytkownika.
    Ale czemu od razu zakładasz, że:
    - znacząca większość użytkowników będzie kopiować
    - ma to negatywny wpływ na zyski

    Nie znam nikogo, kto by kupił program/film/muzykę/ebooka bo nie mógł
    znaleźć w sieci(co więcej - zazwyczaj jak nie znajdziesz w sieci to tym
    bardziej nie kupisz), znam sporo ludzi, którzy kupili dlatego, że wersja
    z sieci ich przekonała, że "chcą to mieć".

    DRM traktuje z góry wszystkich jak złodziei - wyobraź sobie, że przy
    wychodzeniu z supermarketu Cię prewencyjnie rewidują, albo w momencie
    gdy wchodzisz do jubilera na wszelki wypadek skuwają Ci ręce za plecami
    - jakbyś się czuł?

    DRM jest przy tym kompletnie bezsensowne, bo utrudnia życie milionom
    ludzi a wystarczy JEDEN taki, który podejmie wysiłek, skopiuje,
    udostępni "wolną" kopię i to od niego będą kopiować.
    Co więcej im "skuteczniejszy" DRM tym gorzej - bo legalni użytkownicy są
    narażeni na szereg trudności (w końcu musi jakoś skuteczność osiągnąć),
    a użytkownicy "pirata" mają same korzyści - nie dość, że za darmo to
    jeszcze bez problemów.

    Ja się poczułem jak kompletny kretyn (oni traktują mnie jak złodzieja a
    ja im za to płacę) gdy wiele lat temu gra na którą zbierałem 8 miesięcy
    nie chciała działać, bo mój napęd cd jej nie odpowiadał. Pomoc
    techniczna poinformowała mnie, że mam zmienić napęd cd. "Złamanie"
    super-hiper-zabezpieczenia polegało na zamianie jednego jne na jmp - coś
    co zafascynowany komputerami gimnazjalista mógł wymyślić w kilka dni.

    P.S.
    http://xkcd.com/488/
    http://jakilinux.org/felietony/dlaczego-kradne-filmy
    -nawet-te-w-ktorych-wystepuje/
    P.P.S
    Z powodu DRM nie kupuję z pierwszej ręki nic co wydaje cenega, bo
    odpalenie każdej z ich gier pod linuksem i tak trzeba zacząć od szukania
    cracka. W ten sposób płacę 3-5 razy mniej a cenega nie ma z tego ani
    grosza. Te super zabezpieczone produkcje kosztują ~20zł w markecie - kto
    by to miał u licha kopiować?

    Michoo

  • 18. Data: 2010-12-12 11:30:28
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sun, 12 Dec 2010 08:45:15 -0000, Jędrzej Dudkiewicz
    <j...@n...com> wrote:

    > Zadaniem DRM, z tego co rozumiem, nie jest całkowite wyplenienie
    > piractwa, a tylko uczynienie go niełatwego dla przeciętnego użytkownika.

    Owszem, takie jest założenie, ale ono nigdy się nie spełnia.

    DRM utrudnia życie (albo zapewnia zabawę) tylko pierwszej osobie, która go
    łamie i to nie jest przeciętny użytkownik. Potem ci piraci cieszą się
    wersją bez DRM, a nie-piraci pozostają z utrudnieniami.

    W przypadku, gdy wystarczy jedna niezabezpieczona kopia dla wszystkich
    piratów, jedyne sensowne opcje to zabezpieczyć na 100% albo wcale.
    Zabezpieczenie na 99.999% dla PirateBay wychodzi na to samo, co 0%.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 19. Data: 2010-12-12 11:40:41
    Od: "Marcin 'Qrczak' Kowalczyk" <q...@k...org.pl>

    http://i.imgur.com/GxzeV.jpg

  • 20. Data: 2010-12-12 15:05:21
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 12/12/2010 11:55 AM, Michoo wrote:

    > Ale czemu od razu zakładasz, że:
    > - znacząca większość użytkowników będzie kopiować
    > - ma to negatywny wpływ na zyski

    Ja zakładam? Ja tylko piszę, jakie jest zadanie DRM.

    Oczywiście zgadzam się, że początek DVD to, zgodnie z tym, co Qrczak
    podał, kara za kupowanie oryginałów.

    JD