  • 21. Data: 2010-12-12 15:05:57
    Temat: Re: DRM
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 12/12/2010 12:40 PM, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:
    > http://i.imgur.com/GxzeV.jpg

    Trochę jak z księdzem, który na kazaniu za niechodzenie do kościoła może
    opieprzyć tylko tych, co akurat przyszli.

    JD

  • 22. Data: 2010-12-13 16:23:00
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Dec 12, 11:30 am, porneL <n...@p...net> wrote:

    > Owszem, takie jest założenie, ale ono nigdy się nie spełnia.

    Ale to nie jest prawda. Jeśli powiedzmy mam Kindla, to będę kupował
    książki od Amazona, Gdybym mógł te książki legalnie kupić gdzie
    indziej, to być może część bym kupował gdzie indziej, ale piracić nie
    będę, skoro moge je legalnie kupić. I z drugiej strony, gdybym mógł
    książki z Amazona czytać na konkurencyjnym czytniku, to może bym nie
    kupił Kindla. Więc w takim przypadku zabezpieczenie spełnia swoje
    zadanie znakomicie.

  • 23. Data: 2010-12-13 21:54:23
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Mon, 13 Dec 2010 16:23:00 -0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > książki z Amazona czytać na konkurencyjnym czytniku, to może bym nie
    > kupił Kindla. Więc w takim przypadku zabezpieczenie spełnia swoje

    Zgadzam się z tym. Z tym, że ja bym tego nie nazwał ochroną przed
    piractwem, tylko zwalczaniem konkurencji (żeby użytkownikowi było jak
    najtrudniej zmienić czytnik/sklep na konkurencyjny, co normalnie powinno
    być proste i legalne, ale dzięki DRM i DMCA nie jest).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 24. Data: 2010-12-13 23:39:03
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 13/12/2010 21:54, porneL wrote:

> [...]
    > najtrudniej zmienić czytnik/sklep na konkurencyjny, co normalnie powinno
    > być proste i legalne, ale dzięki DRM i DMCA nie jest).

    No i OK, ale właściwie dlaczego teh original poster miałby doradzać
    (potencjalnemu) klientowi, że nie ma sensu, żeby zwalczał konkurencję,
    zamiast normalnie wziąć robotę?

  • 25. Data: 2010-12-14 08:15:27
    Od: ds <a...@e...pl>

    Andrzej Jarzabek wrote:

    > No i OK, ale właściwie dlaczego teh original poster miałby doradzać
    > (potencjalnemu) klientowi, że nie ma sensu, żeby zwalczał konkurencję,
    > zamiast normalnie wziąć robotę?

    W zasadzie trochę doradzałem ale jest trudno czasem przeskoczyć pewne
    rzeczy.

    ds

  • 26. Data: 2010-12-14 11:07:52
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Dec 14, 8:15 am, ds <a...@e...pl> wrote:

    > W zasadzie trochę doradzałem ale jest trudno czasem przeskoczyć pewne
    > rzeczy.

    Niech zgadnę: zwalczanie konkurencji nie wydało mu się bezsensowne.

    Poza tym (abstrahując od tego, do czego akurat chce używac DRM-a Twój
    klient) jeśli chodzi o piractwo jako takie, zapewne można założyć, że
    znajdzie się ktoś kto spiraci i wystawi "na torrentach" powiedzmy
    najnowsze dzieło Stephanie Meyer albo Matrixa, ale w przypadku
    contentu z "długiego ogona" wcale nie jest to takie oczywiste: jeśli
    ktoś wydaje np. specjalistyczny periodyk, sprzedaje publikacje
    naukowe, sporządza jakieś opracowania, raporty czy inne dokumenty na
    zamówienie itd., może ze sporym prawdopodobieństwem przypuszczać, że
    - nikt z (niewielkiej liczby) legalnych odbiorców nie będzie łamał DRM-
    a,
    - nawet jak złamie, to nie wystawi contentu na torrentach
    - nawet jak wystawi, to będzie go bardzo trudno znaleźć.

  • 27. Data: 2010-12-14 11:22:45
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-12-14, Andrzej Jarzabek <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > - nawet jak złamie, to nie wystawi contentu na torrentach
    > - nawet jak wystawi, to będzie go bardzo trudno znaleźć.

    - nawet jak nie będzie co łamać, to nie wystawi tylko kupi

    Specjaliści raczej nie mają oporów przed płaceniem za coś, co im pomaga
    zarabiać. Chyba że się mylę?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 28. Data: 2010-12-14 16:19:35
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Dec 14, 11:22 am, "Stachu 'Dozzie' K."
    <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:

    > - nawet jak nie b dzie co ama , to nie wystawi tylko kupi
    >
    > Specjali ci raczej nie maj opor w przed p aceniem za co , co im pomaga
    > zarabia . Chyba e si myl ?

    Specjaliści chyba pod tym względem nie różnią się szczególnie od
    reszty ludzkości.Z kolei specjalistyczne publikacje potrafią być dość
    drogie.

  • 29. Data: 2010-12-14 17:42:34
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-12-14 17:19, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Specjaliści chyba pod tym względem nie różnią się szczególnie od
    > reszty ludzkości.Z kolei specjalistyczne publikacje potrafią być dość
    > drogie.

    I bardzo czesto kupujac kota w worku, już mieli w rekach materialy
    gorsze, niz sami by mogli napisac :(