  • 21. Data: 2011-03-28 17:10:23
    Temat: Re: DPI
    Od: "...:::fi$her:::..." <d...@g...com>

    Wszystko wyszło ok
    odnośnie roziarów fotki,
    już osobna sprawa dobrego zrobienia zdjęcia.
    Chociaż do legitymacji przyjęli (chociaż jasność im trochę nie
    podpasowała więc do urzędu z fotką
    małego już nie odważyłem się jechać).
    Problem w tym że na ścianie wychodzą cienie,
    mimo tego że tkz tło oświetlam może zasłabym światłem,
    gdzieś wyczytałem by kartką przysłonić flesza, ale znowu
    zdjęcie nie wychodzi a niestety aparat nie ma opcji kierunkowania
    flesza,
    niewiem czy da się zrobić taką fotke bez jakiegoś specjalnego sprzętu,
    Mirek

  • 22. Data: 2011-03-28 18:31:18
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    KrzysztofB [smuter] pisze:

    > tu coś podają, nie wiem na ile zgodne z prawdą i przydatne
    > http://www.fotolabfuji.pl/index1.php?go=laboratorium
    .html

    Niestety niezgodne z prawdą. Weźmy na przykład format 10x15,
    a dokładniej 10,2x15,2 (według tej strony). Jak podano
    w tabelce, "rozdzielczość 300 dpi" to 1205x1795. Rzeczywiście,
    przeliczając 10,2 cm na cale i mnożąc przez 300, otrzymamy
    prawie dokładnie 1205. Ale dodatkowo napisano:

    "Jednak ze względów technologicznych nawet dopasowane zdjęcie
    do formatu maszyna dotnie z każdej strony około 2%. Dlatego
    proszę pamiętać o nie umieszczanie napisów i ważnych rzeczy
    na krawędziach zdjęcia (zachowanie tak zwanych spadów)".

    Czyli - nic z tego. Nawet jeśli wyślę JPGa 1205 x 1795,
    to i tak mi go powiększą "około 2%" i dopiero potem naświetlą.
    Efektywnie - dostarczonych pikseli będzie mniej niż na 300 dpi.
    Ale o ile mniej? Nie wiadomo. I chyba nie da się uniknąć
    powiększania (znacznie pogarszającego możliwą do uzyskania
    jakość odbitki).

    P.

  • 23. Data: 2011-03-28 18:34:38
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    ...:::fi$her:::... pisze:

    > Problem w tym że na ścianie wychodzą cienie,
    > mimo tego że tkz tło oświetlam może zasłabym światłem,

    W warunkach zupełnie amatorskich trudno zrobić dobre
    zdjęcie do dowodu. Ale można spróbować zrezygnować
    z lampy błyskowej, oświetlając osobę normalną lampą
    (lekko z góry), wcześniej ustawiając balans bieli.
    Zdjęcie powinno być wykonane przy długiej ogniskowej.

    P.

  • 24. Data: 2011-03-28 18:36:14
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    boxfish pisze:

    > A pytałeś o algorytm wyostrzania po skalowaniu ?

    Nie. Nie sądzę, żebym uzyskał odpowiedź. Wyostrzyć chciałbym
    sobie w razie potrzeby sam (wyostrzanie również obniża
    wierność odbitki).

    P.

  • 25. Data: 2011-03-28 18:44:55
    Od: Digit <d...@p...bez.spamu.onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 10:10:23 -0700 (PDT), ...:::fi$her:::... napisał(a):
    Witam,

> [...]
    > flesza,
    > niewiem czy da się zrobić taką fotke bez jakiegoś specjalnego sprzętu,

    Wszystko sie da ;-)

    Ostatnio robilem fotografie do dowodu swojemu 6 miesiecznemu dziecku.
    Fotograf stwierdzil ze dziecko jest za male zeby jego sprzet dal rade
    zrobic (mieszkam w Danii i tu robia zdjecia biometryczne, ja robilem do
    dowodu w PL wiec wymiary twarzy na zdjeciu nie byly az takie istotne) a
    inny fotograf zazyczyl sobie okolo 300 zl w przeliczeniu. Dodatkowym
    problemem bylo to ze corka nalezy do dosc ruchliwych. Wiec zrobilem to sam.
    Oswietlenie to kluczowa sprawa, jakosc nie tak bardzo, mnie wystarczyl
    kompakt Canona SX200IS, z wylaczonym fleszem, + 3 lampy stojace z gietka
    koncowka, jako ze wsadzone w nie byly swietlowki kompaktowe trzeba bylo
    jeszcze zadbac o odpowiedni balans bieli. Lampy byly ustawione tak ze jedna
    lekko z gory i boku oswietlala sciane (biala sciana jako tlo) druga lekko z
    gory na twarz a trzecia z boku lekko z dolu, troche czasu zajelo tylko
    takie ustawienie lamp zeby nie bylo nadmiaru cienii na twarzy i w tle kazda
    lampa miala inna moc, na sciane swiecila najmocniejsza (zdaje sie 17 albo
    20 W).
    Urzad przyjal, dowod juz wydany.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 26. Data: 2011-03-28 20:40:40
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-03-28 20:31:18 +0200, Piotrne <p...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > Ale o ile mniej? Nie wiadomo. I chyba nie da się uniknąć
    > powiększania (znacznie pogarszającego możliwą do uzyskania

    Należy się przeprosić z powiększalnikiem. Tfu zapomniałem, że to nie ta
    grupa. Drukarką.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2011-03-28 21:19:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotrne wrote:

> [...]
    > w którym zamawiam zdjęcia, jakiej wielkości (w pikselach)
    > powinien być obraz JPG, żeby naświetlił się "1:1", tzn.
    > jeden piksel obrazu na jeden piksel naświetlarki, bez
    > żadnego skalowania. Niestety tak postawione pytanie
    > okazało się za trudne... Nie dowiedziałem się,
    > ale z niektórych uzyskanych odpowiedzi wynika, że może to być
    > niemożliwe, ponieważ na początku WSZYSTKIE zdjęcia są powiększane
    > "cyfrowo" i dopiero potem naświetlane. Zwracałem uwagę obsłudze
    > laboratorium na znaczne obniżanie jakości obrazu przy takich
    > operacjach skalowania ze współczynnikiem bliskim jedności,

    zmienić laboratorium...

    najlepiej an samoobsługę e w jakimś MM czy Saturnie :)

  • 28. Data: 2011-03-28 21:21:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotrne wrote:

> [...]
    > Ale o ile mniej? Nie wiadomo. I chyba nie da się uniknąć
    > powiększania (znacznie pogarszającego możliwą do uzyskania

    jak wyśłesz plik 1205 na 1795 to istnieje ryzyko że ok 2% zostanie obcięte.

  • 29. Data: 2011-03-29 08:06:04
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > jak wyśłesz plik 1205 na 1795 to istnieje ryzyko że ok 2% zostanie obcięte.

    OK, ale na jakim etapie? Jeśli naświetlarka ma 300 dpi,
    to 1205 pikseli wystarcza równo na 10,2 cm - tyle ma papier.
    A tutaj okazuje się, że papier rzeczywiście ma 10,2 cm,
    ale 2% (24 piksele?) zostało obcięte. Czyli wychodzi 294 dpi.
    Jak sądzę, naświetlarka ma jednak 300 dpi - czyli to musiało
    zostać "cyfrowo" przeskalowane...

    P.

  • 30. Data: 2011-03-29 11:06:45
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 28/03/2011 19:44, Digit wrote:
> [...]
    > dowodu w PL wiec wymiary twarzy na zdjeciu nie byly az takie istotne) a
    > inny fotograf zazyczyl sobie okolo 300 zl w przeliczeniu. Dodatkowym

    Mieszkasz w Danii, zarabiasz w Danii i przeliczasz na złotówki? Eh..

    Kamil