-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: DPF i turbo
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <mf3j7t$4f6$1@dont-email.me> <55156819$0$8389$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Sat, 28 Mar 2015 13:45:53 +0100
Message-ID: <yma6ubdc0jn5.1x5gjrp4p739b$.dlg@40tude.net>
Lines: 27
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1427546755 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8368 89.77.179.152:64909
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558608
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 27 Mar 2015 15:24:30 +0100, Trybun napisał(a):
> W dniu 2015-03-27 o 13:42, masti pisze:
>> tak na marginesie dyskusji o wypalaniu DFPa
>>
>> producenci twierdzą, ze to superważne, podobnie jak niewyłacznie silnika
>> z trubo po pałowaniu. Gdyby tak było ty byłaby kontrolka czy wpis na
>> wyślwietlaczu kompa o jednym i drugim, a nie ma.
>>
>> Psipadeg? Spiseg?
>>
>>
>
> Jaki producent twierdzi że turbo należy schładzać przed wyłączeniem
> silnika?? Tą głupotę wymyślił jakiś fantasta, a inni podchwytują.
> Producentom chodziło nie o żadne schładzanie, a o to aby nie wyłączać
> silnika bezpośrednio z wysokich obrotów, bo bo po takiej operacji
> turbina jeszcze się kręci a smarowania już nie ma.
Turbina zatrzyma się prawie natychmiast, bo zatrzyma ją brak przepływu
spalin i powietrza.
A w czekaniu przed wyłączeniem silnika turbo chodzi właśnie o chłodzenie.
Turbina rozgrzewana jest przez spaliny do bardzo wysokich temperatur, a
olej który przez nią normalnie szybko przepływa wytrzyma max 160C.
W tej sytuacji zatrzymanie silnika spowoduje przegrzanie tej objętości
oleju która znajduje się w turbinie i wytrącenie z niego stałych frakcji
które zostaną w łożysku w czasie następnego uruchomienia silnika.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.15 15:11 Trybun
- 28.03.15 15:11 Trybun
- 28.03.15 15:28 z
- 28.03.15 15:34 LEPEK
- 28.03.15 20:13 RadoslawF
- 28.03.15 21:59 Konfabulator
- 28.03.15 23:10 Tomasz Pyra
- 28.03.15 23:36 Adam
- 28.03.15 23:54 Marek
- 28.03.15 23:54 Marek
- 29.03.15 00:26 Tomasz Wójtowicz
- 30.03.15 09:10 Myjk
- 30.03.15 16:14 masti
- 30.03.15 16:37 Myjk
- 31.03.15 18:01 z
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-02-27 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-26 Zielonka => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-26 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-26 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-26 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-26 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-26 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-02-26 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-02-26 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-26 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-26 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=