eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPF i turboRe: DPF i turbo
  • Data: 2015-03-28 13:45:53
    Temat: Re: DPF i turbo
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Fri, 27 Mar 2015 15:24:30 +0100, Trybun napisał(a):

    > W dniu 2015-03-27 o 13:42, masti pisze:
    >> tak na marginesie dyskusji o wypalaniu DFPa
    >>
    >> producenci twierdzą, ze to superważne, podobnie jak niewyłacznie silnika
    >> z trubo po pałowaniu. Gdyby tak było ty byłaby kontrolka czy wpis na
    >> wyślwietlaczu kompa o jednym i drugim, a nie ma.
    >>
    >> Psipadeg? Spiseg?
    >>
    >>
    >
    > Jaki producent twierdzi że turbo należy schładzać przed wyłączeniem
    > silnika?? Tą głupotę wymyślił jakiś fantasta, a inni podchwytują.
    > Producentom chodziło nie o żadne schładzanie, a o to aby nie wyłączać
    > silnika bezpośrednio z wysokich obrotów, bo bo po takiej operacji
    > turbina jeszcze się kręci a smarowania już nie ma.

    Turbina zatrzyma się prawie natychmiast, bo zatrzyma ją brak przepływu
    spalin i powietrza.
    A w czekaniu przed wyłączeniem silnika turbo chodzi właśnie o chłodzenie.
    Turbina rozgrzewana jest przez spaliny do bardzo wysokich temperatur, a
    olej który przez nią normalnie szybko przepływa wytrzyma max 160C.
    W tej sytuacji zatrzymanie silnika spowoduje przegrzanie tej objętości
    oleju która znajduje się w turbinie i wytrącenie z niego stałych frakcji
    które zostaną w łożysku w czasie następnego uruchomienia silnika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: